این روزها با اعلام بازگشت فرزاد حسنی و گمانه‌زنی‌هایی برای بازگشت مهران مدیری البته با یک سریال به تلویزیون و چند اتفاق دیگر درباره چهره‌ها دوباره فیک‌نیوزهایی با مأموریت حمله به چهره‌ها در تلاش‌اند پای سلبریتی‌ها به تلویزیون نرسد.

رامبد جوان مهران مدیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، چندی پیش معاون سیما رسماً درباره چهره‌ها واکنش نشان داد و اعلام کرد: «تمام برندهایی که در سازمان صداوسیما در این سال‌ها موفقیت کسب کردند، جزو سرمایه‌های صداوسیما هستند و سازمان هم از هیچ برندی صرف‌نظر نمی‌کند و در حال مذاکره با همه آنها هم هست.»

البته میان صحبت‌هایش چراغ سبز تأیید بازگشت را برای فرزاد حسنی روشن کرد، مجری قدیمی که این روزها بیشتر در مقام بازیگر ظاهر می‌شود و گوینده رادیو! چند روز بعد تکلیف مجوز «اسکار» مهران مدیری روشن شد و این بار گمانه‌زنی‌ها را به‌سمتی برد که گویا آن‌قدر این رابطه گرم شده است که مهران مدیری بعد از مدت‌ها با یک سریال این بار خودش را به آنتن صداوسیما خواهد رساند.

ناگفته نماند که برخی از مدیران تلویزیون جسته و گریخته به مذاکره با برخی از چهره‌ها و کارگردانان شناخته‌شده همچون «مهران مدیری» و حتی «حسن فتحی» هم اشاره کردند، گویا قرار است اختلافات مدیری و صداوسیما با بازگشت او و ساخت یک سریال در سال آینده به پایان برسد.

بدین ترتیب بعد از فرزاد حسنی و محمدرضا گلزار، مهران مدیری سومین چهره‌ای باشد که به تلویزیون بازمی‌گردد، اما جز محمدرضا گلزار که چندی پیش با اعلام خبر پخش برنامه او از شبکه سه سیما احتمالاً در فصل زمستان، بازگشت دو هنرمند دیگر در حالت گمانه‌زنی قرار دارد و البته می‌توان بازگشت فرزاد حسنی را قطعی‌تر دانست چون محسن برمهانی خبر چندی پیش در صحبت با خبرگزاری تسنیم بازگشت فرزاد حسنی و ساخت برنامه‌ای جدید را به‌گونه‌ای تأیید کرد.

اما این نکته شاید در بسیاری از محافل عمومی هم مطرح است؛ چرا پیمان جبلی رئیس صداوسیما بارها این نکته را مطرح کرده است که «درِ سازمان صداوسیما به‌روی همه هنرمندان باز است» و این نکته در حد شعار و سخنرانی باقی مانده است؟! وقتی قدری بیشتر بررسی کنیم به نکات دیگری دست پیدا می‌کنیم.

در جریان جشنواره فیلم فجر سال گذشته، مصطفی زمانی در جریان اکران «عطرآلود» جزو اندک سلبریتی‌های حاضر در این رویداد بود که البته چهره او و برخی از کنایه‌هایش از این حقیقت مهم پرده برمی‌داشت گروهی به‌دنبال آن‌اند این جشنواره، جشنواره نشود، هرچند میان اسامی بازیگران فیلم‌ها نام‌شان دیده می‌شد، هرچند اعلام می‌کردند "کار نکنید"، و بازدارندگی برای هنرمندان ایجاد می‌کردند اما خودشان هم در نمایش خانگی بودند و هم در سینما!

جریان حمله به هنرمندان در این ایستگاه متوقف نشد و اتفاقات دیگری را برای برخی از هنرمندان همچون «مهران رجبی» به‌انحاء مختلفی ایجاد کرد که اساساً این جریان دست چه گروه‌ها و دسته‌هایی است؛ مافیای پشت‌پرده یا روشنفکران افراطی! چرا افراطی و تندرو؟! چون در همین دوران بارها دیده شد به امثال داریوش مهرجویی که به فیلمساز موج نو معروف بود هم این گروه رحم نکردند.

این روزها پشت‌پرده‌ای توسط الهام حمیدی بازیگر شناخته‌شده سینما و تلویزیون مطرح شد که بسیاری از این نکات را روشن کرد. او در واکنش به توهین‌ها علیه شخصیت‌ها در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «اخیراً خیلی بحث توهین‌های کامنتی به شخصیت‌ها تو رسانه توسط افراد مختلف مطرح شده. گفتم بد نیست بگم من هم تحمیل سکوت را ۲ جا دیدم: یک‌بار وقتی فوتبالیست‌ها در جام جهانی حق شادی بعد از گل نداشتن و یک‌بار هم وقتی بازیگران بعد از شرکت در جشنواره فجر کلی فحش خوردند، ظاهراً اشاره به هر اتفاق امیدوارکننده‌ای سیل توهین در کامنت‌ها و دایرکت را به‌همراه دارد. آیا واقعاً صاحب این اکانت‌های توهین‌کننده مردم بافرهنگ ایرانی‌ هستند؟»

البته در این راستا یک واکنش دیگری هم پس از الهام حمیدی مطرح شد.

متین ستوده بازیگر اخیراً با انتشار متنی در فضای مجازی یادآور شده است؛ «دیدم بعضی از همکارهای عزیزم در رابطه با توهین‌های کامنتی به شخصیت‌ها در فضای مجازی صحبت‌هایی کردند...، راستش دلم خیلی گرفت، شاید چون پارسال همین موقع‌ها خیلی‌ها سر کارشون رو می‌رفتن و زندگیشون بر مدار ولی خیلی‌های دیگه نمی‌تونستن حتی به سر کار رفتن فکر کنن چون مورد اهانت و فحاشی و قضاوت قرار می‌گرفتن.»

در این دو واکنش بازیگران شناخته‌شده بسیاری از نکات نهفته است، نکته‌ای که مدیر شبکه چهار سیما به‌نحو دیگری در جریان برنامه «جام‌جم» مطرح کرد؛ «تلویزیون افرادی مثل سروش صحت، مهران مدیری، احسان علیخانی و رامبد جوان را حذف نکرده است بلکه این افراد به‌دلیل نظام «نطق‌کشی» و «تفتیش عقاید روشنفکری» جرئت نمی‌کنند به تلویزیون بیایند.»

البته مشخص نیست چقدر این ادعای مدیر شبکه چهار سیما، حقیقت دارد و شرایط برای بازگشت برخی از چهره‌ها وجود ندارد یا خودشان نمی‌خواهند! شاید این نکته رئیس صداوسیما که در دانشگاه تهران هم مطرح کرد که؛ «برخی از این چهره‌ها به‌دلایل مختلفی، خودشان حاضر به همکاری با صداوسیما نشدند درحالی که سازمان همچنان پذیرای این چهره‌ها برای همکاری بوده و هیچ‌گاه درب را به‌روی آن‌ها نبسته است.»

پیگیری‌ها هم نشان می‌دهد راه برای بازگشت برخی از چهره‌ها باز شده است نمونه بارز آن محمدرضا گلزار که مسابقه «پانتولیگ» را برای شبکه سه سیما اجرا کرده است. مجوز ساخت «اسکار» مهران مدیری توسط سازمان تنظیم و مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) به‌خلاف رفتار فیک‌نیوزها صادر شد و البته فرزاد حسنی و چندین نفر دیگر هم هستند که مدیران تلویزیون رسماً از بازگشت آنها خبر داده‌اند.

باید دید چند نفر از این چهره‌ها به‌خاطر نطق‌کشی و نکته‌ای که به‌گفته شاهمرادی مدیر شبکه چهار سیما به‌نوعی هراس دارند به تلویزیون برگردند و کاری بسازند (از توهین‌ها و نطق‌کشی‌ها می‌ترسند) و چقدر از این چهره‌ها شرایط برایشان پیش نیامده و فراهم نشده است به تلویزیون برگردند، اساساً برایشان تلویزیون اولویت دارد و یا همچون تمایل پیدا کرده‌اند در مدیوم‌های دیگری مثل سینما و نمایش خانگی فعالیت بیشتری داشته باشند.

در عین حال بسیاری از هنرمندان قدیمی بر این نکته تأکید دارند که هنوز با دعوتی از سوی تلویزیون برای همکاری مواجه نشده‌اند و یا پیشنهادهای کاری به‌حدی ضعیف بوده است که به همکاری ترغیب نشده‌اند.

کد خبر 815387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 0
    الیبته که کار آقای مدیری سریال نیست بعدم‌ال پلتفرمهاست که اط رف سلترا یا همون صدا وسیما برلش مجوز صادرشده نه برای صدا وسیما.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 1
    بعدم من بعید می دونمحسن فتحی برگرده به تلویزیون فعلاکه تو نمایش خانگی جاخوش کرده درضمن‌فقط هم روشن فکر ها مخالف برگشت اینها نیستند چه بسا که اتفاقا روشنفکرها بیشتر مایل به حضور اینها در صدا وسیما هستند بلکه افرادی همچون‌مجری تازه کار پاورقی یا سری از افراد تو کانالهای ایتا یا بعضی از خبرگزاری هایرسمی هستند که تاخیر ب گشت اینها به صدا سیما را نی شنوند هنش یه پویش علیه برگشت اینا راه می اندازند.
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    1 0
    تازه بعد شهرزاد هم قرار بود آقای فتحی برگرده به تلویزیون وهفت پهلوان را بسازه اما بازم‌پول نمایش خانگی به دهنش مزه کرد برنگشت وایران را برای نمایش خانگی سلخت الانم باز داره برای نمایش خانکی می‌سازه پس این قدر نگید تلویزیون اینارا بیرون کرده یعنی حداقل یکی شون خودشون نخواستند بیاند.