محمدحسین صفار هرندی در دیدار با اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های هرمزگان، با تاکید بر اینکه شروع پرونده «چای دبش» از دولت گذشته بوده است، گفت: در این دولت، تخصیص ارزهایی برای این مجموعه انجام شده، اما اختلاس تلقی درستی نیست، بلکه سوءاستفاده و فساد رخ داده است.

محمدحسین صفارهرندی

به گزارش همشهری آنلاین، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید شهوت خبر اول دادن را از برخی مقامات بگیریم و بدانیم باید هر پرونده فساد و آلودگی را دقیق مورد بررسی قرار داد و سپس درباره آن نظر داد تا تلقی فساد در همه‌جا در جامعه صورت نگیرد.

وی تضعیف حکومت مرکزی را فتنه اصلی دشمن برای تکه پاره کردن کشور دانست و گفت: ما نمونه‌های آن را در دنیا شاهدیم و فتنه‌های اخیر در کشور با همین رویکرد دنبال می‌شد و هر که ایران را دوست دارد، باید برای حفظ ایران نسبت به آینده آن دغدغه داشته باشد.

او ایران را در آستانه جهشی خیره‌کننده دانست و بیان کرد: نباید اجازه دهیم این دست مسائل موجب کندی حرکت این انقلاب و مردم به سمت قله شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان این مطلب که آهنگ مدیریت کشور تغییر کرده و ظرفیت‌ها در خدمت توسعه کشور قرار گرفته است، با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات در سرنوشت و جایگاه کشور، اظهار کرد: انتخابات اهمیت ویژه‌ای برای کشور و آینده مردم دارد و می‌تواند در تعیین نقش و جایگاه بین‌المللی ایران نیز مؤثر باشد.

وی با بیان این‌که ظرفیت رشد مشارکت در کشور وجود دارد، گفت: بخش عمده آن مرتبط با ترمیم سرمایه اجتماعی است که به دلایل مختلف از جمله بدعملی‌ها و اشتباه‌ها و … مورد آسیب قرار گرفته است.

هرندی بیان کرد: ما در جاده‌ای افتاده‌ایم که با شتاب ما را جلو می‌برد و ضروری است تا دلیل پیشرفت خود را به خوبی بدانیم و دنبال آدرس‌های غلط نرویم.

وی با بیان این‌که نشان داده‌ایم که در برابر گروکشی‌های دشمنان کوتاه نمی‌آییم، اظهار کرد: همین ایستادگی سبب شده تا ارتباطات جدیدی را در جهان خلق کنیم، چراکه استغنای کشور در برخی زمینه‌ها به رخ کشیده شده و دشمنان را به کرنش واداشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به افزایش مبنای محاسبه مالیات در سال جدید، افزود: وقتی مبنای مالیات‌گیری را افزایش می‌دهند باید سقف معافیت مالیاتی را نیز افزایش می‌دادند و لذا رفتند و اصلاح کردند.

کد خبر 815086
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • اعتراض IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    1 0
    اگر پرونده چای دبش از دولت گذشته شروع شد | سوال اینجاست که چرا تاکنون بررسی و رسیدگی نشده است چرا؟
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    اگر برخورد قاطع می کردند کسی جرات چنین کارهایی را نمی‌کرد/ اگر برخورد قاطع می کردید کسی جرات چنین کارهایی را نمی‌کرد.
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    دولت هنوز مدیران متخلف پرونده چای دبش را معرفی نکرده است با متخلفان واردات چای بدون خط قرمز برخورد می‌شود البته دولت گفته ۶۰ فرد متخلف را برکنار کرده اما تاکنون این افراد به قوه‌قضائیه معرفی نشده‌اند. با متخلفان واردات چای بدون خط قرمز برخورد می‌شود البته دولت گفته ۶۰ فرد متخلف را برکنار کرده اما تاکنون این افراد به قوه‌قضائیه معرفی نشده‌اند. تخلف دبش از سال ۹۸ شروع شده و همان سال حدود ۲ میلیون دلار گرفته است. سال ۹۹، ۲۱ میلیون دلار گرفته، اما در سال ۱۴۰۰ شصت درصد ارز واردات را به این گروه داده‌اند و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۰ درصد ارز را این گروه گرفته است.
  • US ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    اختلاس کجا بود این جیب اون جیب شده
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 0
    ما خواهان اشد مجازات هستیم نه به اختلاس نه به فساد
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    اگر مربوط به دولت قبل بود، تا حالا عاملان آن را در بوق و کرنا زده بودن.