ماجرای حمله به نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق تبدیل به اخبار ثابت رسانه‌های آمریکایی با پیوست انتساب این حملات به ایران شده‌اند.

نیروی نظامی آمریکا

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: مقامات آمریکایی تشدید حملات منطقه‌ای علیه نیروهای آمریکا در پایگاه‌های نظامی ایالات متحده را گردن ایران می‌اندازند. این اقدام سیاسی طی جنگ اخیر رژیم صهیونیستی و حماس به‌صورت متناوب تکرار شده است و به دنبال تمرکز دادن غیرواقعی توجه‌های رسانه‌ای و افکار عمومی به نقش محوری ایران در این جنگ است.

مقامات سیاسی و نظامی ایران طی بیش از ۲ماه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه بارها مداخله نظامی ایران در پشتیبانی از حماس را رد کرده‌اند. مقامات آمریکایی نیز تاکنون نتوانسته‌اند مدرکی دال بر مداخله ایران در این جنگ به دست بیاورند و ادعاهای آنها محدود به حضور «نیابتی» ایران در این جنگ بوده است.

وزارت دفاع آمریکا اخیرا دوباره اعلام کرد که حملات به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه از سر گرفته شده است.

گزارش رسانه‌های آمریکایی نزدیک به کاخ سفید تاکید دارند از ۱۷اکتبر تاکنون ده‌ها حمله تنها به پایگاه هوایی عین‌الاسد آمریکا در عراق صورت گرفته است. این پایگاه نظامی در جریان حمله موشکی دی‌ماه ۱۳۹۸ ایران در پاسخ به ترور شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس معروف شد. از آن تاریخ تاکنون حملات دیگر به این پایگاه به ایران نسبت داده شده است.

مقامات ایران اخیرا تاکید کردند ایران در صورت مداخله مستقیم نظامی همچون حمله سال ۱۳۹۸ مسئولیت چنین اقداماتی را رسما خواهد پذیرفت.

آسوشیتدپرس در گزارش اخیر خود مدعی شد که پس از تعطیلات آخر هفته شکرگزاری که همزمان با توقف بشردوستانه در جنگ اسرائیل و حماس بود، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران حملات خود را به پایگاه‌های مستقر نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه از سر گرفته‌اند، هرچند این حملات کمتر از ماه‌های اکتبر و نوامبر صورت گرفته است.

سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: پنتاگون در مجموع ۷۸ حمله را ثبت کرده است. این تعداد شامل ۵حمله از ۲۹ نوامبر، آخرین روز آتش‌بس اسرائیل و حماس است.

در اظهار نظر روز پنج‌شنبه سابرینا سینگ این نکته جالب دیده می‌شد که او می‌گفت «حداقل ۲۴ساعت است که شاهد حمله به نیروهای خودمان نیستیم و دوست داریم این اتفاق ادامه بیفتد. بین ۱۷ اکتبر و ۲۲ نوامبر حملات متعدد روزانه به ما انجام می‌شد، سخت است بگوییم که آیا حملات به سطوح قبلی افزایش خواهند یافت یا خیر.»

حملات بدون تلفات انسانی

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که در جریان این حملات در مجموع ۶۶ مجروح روی دست آمریکا مانده است. این آمار از اواخر ماه گذشته میلادی تاکنون ثابت مانده است و در گزارش‌ آمریکایی‌ها تغییر نکرده است. همچنین مقامات آمریکایی مشخص نکرده‌اند که چه تعداد از این حوادث شامل صدمات تروماتیک مغزی بوده است.

در گزارشی که وزارت امور خارجه آمریکا نیز آن بازنشر داد آمده است «از ماه اکتبر، ۳حمله از پیش برنامه ریزی شده و هدفمند به تأسیساتی در سوریه با هدف از بین بردن سلاح‌هایی که شبه نظامیان در حملات خود استفاده می کنند، انجام شده است.»

پنتاگون همچنین اذعان کرده که شبه‌نظامیان نیز اقدامات فوری‌ای در واکنش به حملات آمریکا داشته‌اند، از جمله استفاده از تجهیزات هوایی برای حمله به خودرویی در عراق که در پی حمله آمریکایی‌ها متواری می‌شود.

کد خبر 814478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    2 8
    مرگ یکبارشیون یک باردشمن ۱۶هزارمسلمان غزه راشهیدکودکان رانقض عضووبحث خط قرمزوتجدیدقواوسیدحسن نصرالله الان بکارمیایدحزب الله راتقویت که شجاعانه به اسراییل حمله کندمامنتظریم سیدجان ای سیدبه دل لشگرصهیونیسم که درموضع ضعف است حمله ورشویدباآقای اسماعیل هنیه درمیدان باشیدوپارتیزانهای حزب الله وحماس فرماندهی کنیداجرکم عندالله واتیقکم
    • حسن IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      1 0
      اوامر دیگه ای ندارید شما احیانا".بازم یه بررسی کن ببین اگه چیزی هست بگو،تعارف نکن فقط راحت باش جون داداش.میگم خودت نمی‌خوای یه مدد بدی البته بعد از اینکه دستورات رو صادر کردین.
  • منطقی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    3 7
    با سلام آمریکا چی فکر کرده فکرکرده ایران ببو گلابیه خودش با اسراعیل انترش بزنه نسل کشی کنه ما خفه خون مرگ بگیریم و به هم نوع مسلمونمون کمک نکنیم و امریکا رو ناز و نوازشش کنیم لعنت به امریکا تا همین الانم خیلی ساکت و بیتوجه به نسل کشی بودیم ...
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    2 1
    آمریکا، انگلیس و کانادا باید در مورد جنایات صهیونیست‌ها پاسخگو باشند دولت‌های آمریکا، انگلیس و کانادا با توجه به حمایت علنی از جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه باید پاسخگو باشند. کشور‌هایی که خود کارنامه سیاهی از سوابق استعماری و نقض نظام‌مند حقوق بشر از جمله نقض فاحش حقوق اقلیتها، مهاجران و بومیان در داخل قلمرو خود و نیز در اقصی نقاط جهان را دارند، با اینگونه اقدامات مغرضانه و نمایشی بدنبال انحراف افکار عمومی جهان از اقدامات ضد بشری و همراهی تمام عیار خود با جنایات ضد بشری رژیم کودک‌ُکش صهیونیستی هستند. بر اینکه این کشور‌ها با رفتار دوگانه خود ظلم بزرگی به مفاهیم و ارزش‌های والای حقوق بشری می‌کنند افزود، این مدعیان دروغین حقوق بشر که این روز‌ها صدای طبل رسوایی آنان به دلیل مشارکت مستقیم در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و کشتار بیرحمانه هزاران نفر خاصه زنان و کودکان غزه به گوش جهانیان رسیده است، هرگز در جایگاهی نیستند که بخواهند در مورد وضعیت حقوق بشر سایر کشور‌ها اظهار نظر و قضاوت کنند.