شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

این روزها نام روستای تقاب در خراسان جنوبی گره خورده به روستای بدون بیکار. البته این نام را اهالی تقاب مدیون تلاش‌های یکی از زنان روستایشان هستند.

روستای بدون بیکار

به گزارش همشهری آنلاین، «فاطمه زهرا علیدوستی» جهادگر کارآفرینی است که تلاش کرد با راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه، در این سال‌هایی که قهر طبیعت رمقی برای کارهای کشاورزی و دامداری در روستاها باقی نگذاشته است، روستاییان کوله مهاجرت نبندند و راهی دیار غربت و حاشیه شهرها نشوند، بلکه در روستای تقاب خوسف بمانند و آوازه روستای بدون بیکار را از آن خود کنند.

بیشتر بخوانید:

با راه‌اندازی این صندوق که با خرد خرد سرمایه مردم جمع شده، ۹۰ فقره تسهیلات به متقاضیان اشتغال در روستای تقاب پرداخت شده و اکنون هر خانه این روستا یک کارگاه اشتغال‌زایی‌است؛ یکی شیرینی می پزد، دیگری گارگاه آلومینیم سازی دارد، آن یکی مواد پروتینی راه اندازی کرده است و...خلاصه اینجا روستای کار و تلاش است و هیچ یک از اهالی آن هم بیکار نیستند.

با ۹۰ فقره تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی که به متقاضیان کار در این روستا از طریق صندوق قرض الحسنه مردم دار و مردم یار تقاب پرداخت شده اکنون ۲۰۰ نفر در کارگاه های تولیدی مختلف آن مشغول به کارند.

کد خبر 814465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    عرضه و لیاقت یه زن روستایی از مسئولین بیشتره