مراسم جوایز برترین بازی‌های سال۲۰۲۳ (Game Awards ۲۰۲۳) در حالی برگزار شد که علاوه بر گیم‌های جدید که جوایز متنوعی را از آن خود کردند، سگا هم از بازی‌های کلاسیک و خاطره‌انگیز خود رونمایی کرد.

جایزه سال بازی 2023

به گزارش همشهری آنلاین، این رویداد هر سال برگزار می‌شود و بعضی از بازی‌سازان ایرانی هم در آن حضور پیدا می‌کنند. اگرچه امسال کشور ما نتوانست جایزه‌ای از این رویداد به سبد جوایز خود اضافه کند، اما می‌توان امیدوار بود که با خلاقیت و توانایی بازی‌سازان ایرانی در سال آینده شاهد موفقیت آنها باشیم. امسال بازی «دروازه بالدور۳» به‌عنوان بهترین بازی سال توانست در ۶عنوان بیشترین جوایز را به‌خود اختصاص دهد. بازی‌های رایانه‌ای که در پلتفرم‌های متنوع تولید می‌شوند طرفداران بسیاری دارند.

بیشتر بخوانید:

به‌طوری که در کشور خودمان تقریبا نیمی از جمعیت کشور به‌عنوان گیمر شناخته می‌شوند؛ یعنی ۳۴میلیون نفر.

برگزیده‌ها

مراسم برترین بازی‌های سال۲۰۲۳ با تریلرهای جدید، بازی‌های جدید و اخبار جدید هیجان خاصی داشت. وب‌سایت آی‌جی‌ان ضمن معرفی برندگان این رویداد، گزارش مشروحی از شرکت‌کنندگان و بازی‌هایشان را منتشر کرده است. بازی «دروازه بالدور۳» با ۶جایزه توانست عنوان بهترین بازی رویداد گیم اواردز امسال را به‌خود اختصاص دهد. این جایزه علاوه بر بهترین بازی سال، توانست جوایز بهترین بازیگری، بهترین پشتیبانی از جامعه، بهترین بازی نقش‌آفرینی، بهترین بازی چندنفره و بهترین صدا را به‌خود اختصاص دهد.

Game Awards ۲۰۲۳، تریلر جدید Hellblade II منتشر شد و عنوان Baldur’s Gate ۳ به موفقیت‌های بزرگ رسید و بیشتر جوایز را ازآنِ خود کرد. همچنین بازی Alan Wake ۲ در ۳رشته جذاب توانست جوایز این دوره را از آن خود کند. این بازی در بخش‌های بهترین مسیر بازی، بهترین داستان و بهترین هنر و طراحی برگزیده شود.

دروازه بالدور۳ بهترین بازی ۲۰۲۳ شد | گردش مالی ۲۸۰ میلیارد دلاری بازی‌های رایانه‌ای
دروازه بالدور ۳

جذاب‌ترین بخش‌ها

رویدادهای جهانی و البته ایرانی بخش‌های بسیار متنوعی دارند. مسیر بازی، داستان، هنر و طراحی، موسیقی و امتیاز، طراحی صوتی، بازیگری، ابتکار در دسترسی‌پذیری و بازی‌های تأثیرگذار تعدادی از بخش‌های رویداد گیم اواردز هستند. همچنین بهترین بازی در حال ادامه، بهترین پشتیبانی از جامعه، بهترین بازی مستقل، بهترین بازی مستقل جدید، بهترین بازی موبایل و بهترین بازی VR و AR یعنی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده از بخش‌های دیگر رویداد گیم اواردز به شمار می‌آیند. با وجود این شاید چند بخش برای گیمرها بیشتر از بازی‌سازان جالب‌توجه باشد.

بیشتر بخوانید:

بخش‌هایی چون، بهترین بازی اکشن، بهترین بازی اکشن و ماجراجویی، بهترین بازی نقش‌آفرینی، بهترین بازی مبارزه‌ای، بهترین بازی خانوادگی، بهترین بازی شبیه‌سازی و استراتژی، بهترین بازی ورزشی و مسابقه‌ای، بهترین بازی چندنفره و بهترین اقتباس را می‌توان به‌عنوان بخش‌های جذاب برای گیمرها برشمرد. البته بخش‌های متنوع دیگری هم در این رویداد دارای جایزه هستند که از ذکر آنها خودداری می‌شود.

انتشار تریلرهای متنوع

در رویداد Game Awards ۲۰۲۳ تریلرهای متنوعی هم منتشر شد. درواقع این تریلرها نوید بازی‌های جدید در سال۲۰۲۴ می‌دهند که برای گیمرها بسیار جذاب است.

ازجمله تریلر جدیدی از بازی Senua’s Saga: Hellblade II پخش شد که سال آینده میلادی در دسترس گیمرها قرار می‌گیرد. بازی Skull and Bones از شرکت Ubisoft در ۱۶‌فوریه‌۲۰۲۴ منتشر می‌شود و انتشار بتای آن از ۱۵‌دسامبر۲۰۲۳آغاز می‌شود. بازی Warhammer ۴۰، ۰۰۰: Space Marine ۲در ۹‌سپتامبر۲۰۲۴ منتشر می‌شود.

دروازه بالدور۳ بهترین بازی ۲۰۲۳ شد | گردش مالی ۲۸۰ میلیارد دلاری بازی‌های رایانه‌ای
Alan Wake ۲

نقش بنیاد بازی‌های رایانه‌ای

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان نهاد متولی حوزه گیم و بازی‌سازی سال‌هاست که رویدادهای متنوعی را برگزار می‌کند. این بنیاد با جشنواره‌های مختلف به بسیاری از این بخش‌ها توجه می‌کند. به‌عنوان نمونه، جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر یکی از این رویدادهاست که نهمین دوره آن در دی‌ماه برگزار می‌شود. این رویداد می‌تواند محلی برای دیدار بازی‌سازان و سرمایه‌گذاران باشد.

بیشتر بخوانید:

به‌عبارت دیگر، بازی‌سازان با ارائه توانمندی‌های خود امکان جذب سرمایه‌گذاران را خواهند داشت. ایده‌های خلاقانه بازی سازان از طریق جذب سرمایه‌گذار است که می‌تواند تبدیل به محصول شود. آخرین برآوردها حاکی است که در سال۲۰۲۳ گردش مالی «گیم» رکورد ۲۸۰میلیارد دلار را ثبت خواهد کرد و این درحالی است که کشور ما از این میزان چیزی حدود ۱۰میلیون دلار را به‌خود اختصاص داده است. اگرچه دلایل مختلفی برای این اتفاق مطرح می‌شود، اما نهادهای متولی با طراحی یک برنامه نتیجه‌بخش می‌توانند سهم کشور را در این بازار افزایش دهند.

کد خبر 814464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha