سخنگوی شهرداری تهران از تازه‌ترین دستاوردهای مدیریت شهری در جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: نخستین دستاورد، دریافت جایزه معتبر «دزین» توسط تیم طراحان میدانگاه ایستگاه متروی جهاد تهران است.

ایستگاه مترو جهاد تهران در فهرست نامزدهای جایزۀ معتبر جهانی

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی با تاکید بر این که دو تیم در جشنواره‌های معتبر جهانی موفق به دریافت جایزه شدند، گفت: نخستین دستاورد، دریافت جایزه معتبر «دزین» توسط تیم طراحان میدانگاه ایستگاه متروی جهاد تهران است. ایستگاهی که با توجه به معماری اصیل ایرانی و با استفاده از مصالح بومی مانند آجر عملیاتی شده است. آرشیتکت‌های متخصص از عناصری مانند سازه‌های قوسی و محراب‌شکل در طراحی این پلازا بهره برده‌اند. جایزه دزین از میان ۵ هزار طرح گوناگونی که از نقاط مختلف دنیا برای دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، به طرح میدان جهاد اختصاص داده شد.

نکاتی که سخنگوی شهرداری تهران در این باره گفت، را بخوانید:

  • استفاده از معماری ایرانی-اسلامی در سازه‌های شهری از مهم‌ترین رویکردهای مدیریت شهری است که نمونه آن ایستگاه متروی میدان کتاب است که اخیراً در منتهای شمال‌غرب خط ۷ به‌بهره‌برداری رسید. این ایستگاه کاملاً منطبق با معماری ایرانی و بصورت اکسپوز طراحی شده است.
  • طراحی باغ‌راه حضرت زهرا(ع) در جنوب‌غرب تهران را نیز از دیگر مصادیق توجه به معماری اصیل ایرانی است. این پروژه بزرگ در فضای بی‌دفاع شهریِ اجرایی شده و مناطق ۱۷ و ۱۸ شهرداری، به‌هم متصل می‌کند که علاوه بر افزایش سرانه‌های خدماتی، به زیبایی شهر کمک شایانی خواهد کرد.
  • سیاست معاونت معماری و شهرسازی نیز گسترش معماری اصیل ایرانی-اسلامی در نمای ساختمان‌های سطح شهر است. به این منظور مُشوق‌های مختلفی برای ترغیب سازندگان به استفاده از این نوع طراحی، در نظر گرفته شده است.
  • موفقیت در جایزه جهانی گوانژو چین دیگر دستاورد بین‌المللی مدیریت شهری است که تیم اعزامی از شهرداری منطقه ۱۷ تهران برای طرح «جایگزینی سموم شیمیایی با استفاده از ضایعات هرس در تولید فرمولاسیون گیاهی»، موفق به دریافت این مدال افتخار شد. جایزه دوسالانه گوانژو از مهم‌ترین جوایز محیط‌زیستی در حوزه شهری است که با مشارکت مجمع جهانی متروپلیس و با همکاری سازمان شهرهای و دولت‌های منطقه‌ای متحد برگزار می‌شود. در دوره اخیر هیأت اعزامی از تهران با ۲۷۴ طرح از ۱۹۴ شهر جهان رقابت کرد.

کد خبر 814257
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    مقابل مسجد زرین کمر اصفهان و معابر اطراف ان خود رو های شخصی تخلفات دوبله پارک و صد معبر در معابر و.... انجام داده و خبری از ثبت تخلف و یا دوربین و یا مامور نمی باشد.