سرانجام پس از ۱۲ سال بیمارستان شهید سلیمانی فردیس در استان البرز افتتاح شد. فردیس سال ۱۳۹۲ از شهرستان کرج جدا شد، درحالی‌که ۲ سال قبل از آن کلنگ احداث نخستین بیمارستان فردیس زده شده بود.

بيمارستان

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان البرز، به دلیل نداشتن اعتبار لازم عملیات احداث بیمارستان فردیس ۱۲ سال به طول انجامید.

شهرام صیادی در این باره به همشهری گفت: «بیمارستان فردیس سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شد، ولی عملا از سال ۹۵ عملیات احداث این بیمارستان شروع شد. ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی احداث ساختمان بیمارستان در دوره‌های قبلی صورت گرفت و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در این دولت اتفاق افتاد تا این بیمارستان مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.»

بدون تخت بستری

شهرستان فردیس با حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت پیش از احداث بیمارستان فردیس هیچ‌گاه مراکز درمانی با امکانات تخت بستری نداشت. رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان البرز با اشاره به این موضوع می‌گوید: «متاسفانه فردیس با این جمعیت تاکنون از داشتن سرانه درمانی محروم بوده است. درواقع تاکنون یک تخت بستری (چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی) نداشت.»

بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی شهید سلیمانی فردیس دارای بخش‌های مختلف از جمله کودکان، زنان، قلب و بخش‌های ویژه است. صیادی عنوان می کند: «بیمارستان فردیس دارای ۳ بلوک است که در بلوک A و B هرکدام ۶ طبقه دارد و بلوک C نیز ۵ طبقه است.»

سرانه درمانی پایین

سرانه تخت‌های بیمارستانی البرز به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌های کشور نسبت به استان‌های دیگر پایین است؛ چنانکه استاندار البرز یک‌بار اعلام کرد که با توجه به جمعیت استان البرز باید ۲هزار و۳۰۰تخت فراهم شود تا به سرانه کشوری در این زمینه برسد؛ به همین دلیل بیماران استان البرز به بیمارستان‌های استان تهران مراجعه می‌کنند؛ این موضوعی که رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی البرز به آن اشاره می‌کند و می‌گوید:‌ «واقعیت این است که استان البرز ضریب اشغال تخت بیمارستانی را در استان تهران افزایش داده است؛ برای همین در تلاش هستیم با افزایش سرانه درمانی در استان، دیگر نیازی به مراجعه بیماران به تهران را نداشته باشیم.» صیادی ادامه می‌دهد: «سرانه درمانی در استان البرز نسبت به کل کشور پایین است؛ البته بیمارستان کمال‌شهر، سیدالشهدا و طالقان را در دست احداث داریم.»

کد خبر 814180
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha