به‌نظر می‌رسد لیگ برتر فوتبال انگلستان در این فصل رکورد تعداد گل ردوبدل‌شده را بزند.

لیگ برتر انگلیس

به گزارش همشهری‌آنلاین دیروز در گزارشی مفصل از داده‌های اپتا تحلیل کرده بودیم که تعداد کارت‌های زرد و قرمز در این فصل لیگ برتر انگلیس رکورد خواهد زد؛ انگار قرار است رکورد تعداد گل‌های ردوبدل‌شده هم شکسته شود. هفته پانزدهم لیگ جزیره با نخستین برد تاریخ آرسنال در زمین لوتون آغاز شد؛ آن‌هم در مسابقه‌ای که ۷‌گل داشت، با پیروزی ۴ بر۳ توپچی‌ها به پایان رسید و گل آخرش در دقیقه ۹۷ به ثمر رسید. بررسی گل‌های این فصل تا پیش از هفته پانزدهم، نشان‌دهنده رکوردی تازه است. اپتا دلایل بالقوه افزایش گل‌ها را هم بررسی کرده است.

در هفته‌ای که گذشت، ۵‌بازی روز یکشنبه لیگ انگلیس، ۲۴‌گل داشت و میانگین گل را در این فصل به ۳.۱۶ در هر بازی رساند؛ بالاتر از هر دوره لیگ برتر دیگری و بیشترین گل در لیگ سطح اول (پیش از راه‌اندازی لیگ برتر) از فصل ۶۵-۱۹۶۴. از دهه ۱۹۶۰ این نخستین باری است که میانگین فصلی بالاتر از ۲.۸۵ گل در هر بازی است.

فوتبال در زمان تلف‌شده نیمه دوم چیز دیگری است. در اکثر بازی‌های امسال، بیشتر از ۱۰‌دقیقه به زمان بازی‌ها پس از دقیقه ۹۰ اضافه شده است. به هر حال، در این دقایق اصرار بیشتری به فشارآوردن برای رسیدن به گل وجود دارد و همین مسئله نتایج بازی‌ها را عوض می‌کند؛ دقیقا همان کاری که منچستریونایتد مقابل برنتفورد انجام داد و تاتنهام مقابل شفیلد یونایتد. گل پیروزی پریشب آرسنال هم در دقیقه‌۹۷ توسط دکلان رایس به ثمر رسید. توپچی‌ها تا دقیقه‌۶۰ با نتیجه ۳ بر ۲ از لوتون عقب بودند و تا دقیقه ۹۷، بازی با نتیجه تساوی دنبال می‌شد.

در ۱۴۰‌بازی لیگ برتر در این فصل، ۳۱‌کارت قرمز دریافت شده که در حال‌حاضر بیشتر از تمام ۳۸۰‌بازی فصل گذشته لیگ برتر (۳۰) است. امسال وقت‌های تلف‌شده بیشتر شده، کارت‌های قرمز و زرد افزایش یافته، مصدومیت‌ها زیادتر از قبل شده و در نتیجه گل هم بیشتر به ثمر می‌رسد. نیوکاسل در آخر هفته بدون ۱۱‌بازیکن تیم اصلی با منچستریونایتد بازی کرد و چلسی، تاتنهام و برنتفورد در حال‌حاضر هر کدام ۱۰‌بازیکن را به‌دلیل مصدومیت از دست داده‌اند.

یکی دیگر از عوامل کمک‌کننده، شکاف رو به رشد کیفیت بین بالا و پایین لیگ برتر است. در این فصل، ۸‌مورد از یک تیم را دیده‌ایم که ۵‌گل یا بیشتر در یک مسابقه به ثمر رسانده است، ازجمله بزرگ‌ترین برد خارج از خانه تاریخ لیگ برتر؛ زمانی که نیوکاسل در سپتامبر ۸ بر صفر بر شفیلد یونایتد پیروز شد. این شکافی است که چندسالی می‌شود در حال گسترش است و ثروتمندترین تیم‌ها در بالای جدول ثروتمندتر می‌شوند و تیم‌هایی که تازه به لیگ برتر رسیده‌اند، اغلب قادر به رقابت نیستند؛ هرچند همین تیم‌های آسانسوری انگلیسی هم به‌دلیل درآمد بالای حق پخش تلویزیونی وضعیت بهتری نسبت به همتایان خود در سایر لیگ‌های بزرگ اروپایی دارند.

لیگ بی‌دفاع؛ گل‌های بیشتر با اضافه شدن زمان!

کد خبر 813897
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha