قرعه‌کشی یورو ۲۰۲۴ انجام شد و ایتالیا به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی به گروه مرگ رفت و به اسپانیا و کرواسی خورد.

یورو ۲۰۲۴

به گزارش همشهری‌آنلاین، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۲۴‌تیم در ۱۰‌ورزشگاه، رقابت‌های جذاب یورو ۲۰۲۴ را در آلمان پشت سر خواهند گذاشت. در زمان برگزاری این تورنمنت، آلمان پایتخت فوتبال اروپا خواهد بود و انتظار می‌رود میلیون‌ها نفر نیز برای تماشای این تورنمنت به این کشور سفر کنند. آلمان بعد از جام جهانی‌۲۰۰۶ میزبان تورنمنت‌های ملی نبوده و قصد دارد این رقابت را با کیفیت و نظمی مثال‌زدنی برگزار کند. از سال ۱۹۸۴ به بعد، میزبان یورو نتوانسته قهرمان این جام شود و آلمانی‌ها به‌دنبال از بین بردن این طلسم طولانی هستند. حالا قرعه‌کشی این بازی‌ها انجام شده و باید دید در نهایت این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر.

کار میزبان ساده نیست

بازی افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ در آلیانز آره‌نای مونیخ بین آلمان و اسکاتلند برگزار می‌شود. تیم استیو کلارک، در مقدماتی یورو عملکرد بسیار خوبی داشته و دست به هر کاری می‌زند تا شگفتی‌ساز این دوره جام ملت‌ها باشد. مجارستان و سوئیس نیز ۲ تیم دیگر این گروه هستند. مجارستان در این سال‌ها، پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته و حالا یکی از آماده‌ترین تیم‌های فوتبال در قاره اروپا به‌حساب می‌آید. سوئیس نیز همیشه در تورنمنت‌های بزرگ تیم درخشانی بوده است. فراموش نکنید که آنها چطور در دوره قبلی بازی‌ها، فرانسه را با همه ستاره‌هایش حذف کردند. درخشش همیشگی یان سومر در پنالتی‌ها، همواره کلید موفقیت سوئیس بوده است. هواداران آلمان در مورد تیم‌شان، دیدگاه‌های کاملا متفاوتی دارند. گروهی از آنها معتقدند که این تیم شانس جدی قهرمانی است و گروه دیگری حتی نگران صعود این تیم از دور گروهی هستند. اگر آلمان از همان بازی اول شروع خوبی در این تورنمنت نداشته باشد، همه‌چیز برایش پیچیده خواهد شد. مانشافت در چند تورنمنت ملی اخیر، هیچ حرفی برای گفتن نداشته است.

هنوز زنده‌ام لعنتی‌ها!

یکی از تلخ‌ترین قاب‌های جام‌جهانی، اشک ریختن کریس پس از حذف زودهنگام پرتغال بود. رونالدو حالا دوباره برگشته و در یک تورنمنت ملی دیگر، همراه تیم ملی کشورش است. او نخستین بار در یورو ۲۰۰۴به میدان رفت و ۲۰‌سال بعد، هنوز بخشی از این رقابت است. کریس سابقه قهرمانی اروپا را هم دارد و برای تکرار این موفقیت در زمین قدم می‌گذارد. ترکیه به‌عنوان یکی از آماده‌ترین ‌تیم‌های دور انتخابی در این گروه حضور دارد و جمهوری‌چک نیز در همین گروه دیده می‌شود. تیم چهارم گروه آخر یورو از بین گرجستان، لوکزامبورگ، یونان و استونی انتخاب خواهد شد. به‌نظر می‌رسد پرتغال هم در دور گروهی یورو، مسیر بسیار ساده‌ای در پیش دارد.

یک گروه پیچیده

وقتی دانمارک به‌عنوان یکی از بهترین تیم‌های سیددوم در گروه انگلیس قرار گرفت، گرت ساوت گیت نگران این قرعه به‌نظر می‌رسید. اضافه شدن صربستان و اسلوونی نیز کار را پیچیده‌تر کرد. البته که تیمی پرستاره مثل انگلیس، اصلا نباید نگران دور گروهی باشد. آنها زیرنظر ساوت گیت، به نیمه‌نهایی جام جهانی و فینال یورو رسیده‌اند اما خود این مربی خوب می‌داند که در نهایت فقط بردن جام قهرمانی است که اهمیت دارد. اگر او نتواند در آلمان انگلیس را به قهرمانی یورو برساند، به‌احتمال زیاد شغلش را از دست خواهد داد. دور گروهی برای انگلیس مقابل صربستان آغاز می‌شود و در برابر اسلوونی نیز به پایان می‌رسد. در این گروه احتمالا یک رقابت بسیار نزدیک برای تصاحب رده دوم بین دانمارک و صربستان شکل می‌گیرد. هر دو تیم ستاره‌های جذابی برای امیدوار ماندن به صعود از این گروه پیچیده دارند.

مرگ اینجاست!

قبل از شروع قرعه‌کشی یورو، سیلوینیو، سرمربی آلبانی از رویاپردازی تیمش برای موفقیت در این رقابت‌ها صحبت می‌کرد. حتی در رویا هم اما صعود از گروهی که اسپانیا، ایتالیا و کرواسی در آن حضور دارند، اصلا راحت نخواهد بود. در حقیقت آلبانی در سخت‌ترین گروه ممکن این تورنمنت قرار گرفته است. ایتالیا به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی به یورو قدم گذاشته و به‌دنبال رقم زدن موفقیت دیگری در این جام است. اسپانیا هم سابقه شکست‌دادن ایتالیا در فینال یورو را دارد و اساسا در این سال‌ها بارها با این حریف برخورد داشته است. کرواسی هم تیم رویایی ۲‌جام‌جهانی اخیر بوده؛ تیمی که در جام جهانی‌۲۰۱۸ به فینال رسید و ۴‌سال بعد هم به نیمه‌نهایی این تورنمنت صعود کرد. شاید این آخرین رقابت ملی لوکا مودریچ باشد و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود کاپیتان کرواسی با همه توانش در این تورنمنت شرکت کند. حالا با برگزاری مراسم قرعه‌کشی باید گفت، بازی‌های این گروه، جذاب‌ترین اتفاق‌های دور گروهی این تورنمنت هستند.

حلوای بلژیکی!

اگر قرار بود خود سرمربی بلژیک قرعه تیمش را در یورو بردارد، احتمالا همین تیم‌ها را انتخاب می‌کرد. شیاطین سرخ در دور گروهی باید با اسلواکی، رومانی و احتمالا اوکراین مسابقه بدهند. بلژیک در جام‌جهانی یک کابوس بزرگ را تجربه کرد. فرم این روزهای این تیم نیز با مصدومیت طولانی کورتوآ و دی بروینه نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد اما هر دو بازیکن در نهایت می‌توانند تیم‌شان را در رقابت‌های یورو همراهی کنند. روملو لوکاکو نیز زیرنظر ژوزه مورینیو دوباره اوج گرفته تا یکی از نفرات کلیدی تیمش قبل از شروع جام ملت‌های اروپا باشد.

کهکشان مقابل توتال‌فوتبال!

قبل از شروع جام ملت‌های اروپا، همه پیش‌بینی‌ها جایگاه مدعی شماره یک را بدون چون و چرا به فرانسه می‌دهند؛ تیمی که در ۲ فینال آخر جام‌جهانی حاضر بوده و پرستاره‌ترین تیم تورنمنت نیز به‌حساب می‌آید. کیلیان و رفقا برای پاک کردن خاطره فینال جام‌جهانی، باید یک تورنمنت درخشان را پشت سر بگذارند. از یاد نبریم که این تیم با همه ستاره‌هایش، هنوز موفق به بردن یورو نشده؛ اتفاقی که برای نسل‌های طلایی دیگر فوتبال فرانسه رخ داده است. سخت‌ترین حریف آنها در دور گروهی، هلند رونالد کومان خواهد بود؛ تیمی که سرانجام در روز پایانی جواز حضور مستقیم در یورو را به‌دست آورد.

نسل جدید فوتبال هلند نیز با ستاره‌هایی مثل ژاوی سیمونز، امید زیادی به موفقیت در این تورنمنت دارد و خیلی زود با آزمون بزرگی به اسم فرانسه روبه‌رو می‌شود. در این گروه اتریش نیز حضور دارد؛ تیمی که با هدایت رانگنیک، بسیار منظم و اصولی فوتبال بازی می‌کند. به‌احتمال زیاد از بین ولز و لهستان نیز یک تیم به این گروه اضافه خواهد شد. اگر لهستان بتواند از پلی‌آف صعود کند، آخرین تورنمنت ملی لواندوفسکی هیجان زیادی پیدا خواهد کرد. با این حال بعید به‌نظر می‌رسد که تیم راه یافته از پلی‌آف به این گروه، شانس زیادی برای رسیدن به مرحله بعدی داشته باشد.

کد خبر 812882
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha