فرمانده کل سپاه پاسداران در نشست «بسیج جهانی اسلام، مقاومت رمز پیروزی»، گفت: بسیج آن‌گونه که ما آن را در عرصه سازماندهی و عمل و میدان می‌شناسیم، عظیم‌ترین قدرت دفاعی پایان‌ناپذیر دنیاست.

حسین سلامی

به گزارش همشهری آنلاین، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در نشست «بسیج جهانی اسلام، مقاومت رمز پیروزی» که با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: بسیار خوشحالم از اینکه امروز مجدداً این توفیق نصیب من شد تا در جمع فرماندهان و افسران عالی‌رتبه عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور حضور دارم.

وی افزود: شاید مطالبی که بنده عرض می‌کنم، نکات جدیدی نیست، شما اشراف کافی را در خصوص تحولات منطقه دارید و نکاتی که عرض می‌کنم برای شما عزیزان تازگی نداشته باشد.

سرلشکر سلامی گفت: واقعیت این است که بسیج ما آن‌گونه که او را در میدان می‌شناسیم، عظیم‌ترین قدرت دفاعی پایان‌ناپذیر دنیاست.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه واژگانی که به کار می‌برم، کاملاً دقیق هستند و وقتی در کنار هم به کار می‌روند، صورت فلکی توان دفاعی کشورمان را نمایان می‌کند، ادامه داد: همه قدرت‌های نظامی در طی زمان با فرسایش مواجه می‌شوند، ارتش‌های بزرگ وقتی عمل می‌کنند در ابتدا بیشترین تأثیر را دارند و به ندرت با شیب نزولی مواجه می‌شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: استعداد ارتش‌های کلاسیک معین است و به مرور با تحلیل مواجه می‌شوند، اگر ارتش‌های بزرگ در فاز اول نتوانند نتیجه قطعی بدست بیاورند به مدت با کسری موازنه مواجه خواهند شد، بسیج بر عکس همه این ارتش‌ها بی انتهاست و رویش هایش همیشه از ریزش هایش بیشتر است و به مرور قدرتش تساعد پیدا می‌کند.

وی افزود: قدرت بسیج با شیبی که راکت می‌گیرد قدرت پیدا می‌کند، زیرا مبنی بر ایثار و شهادت بنا شده است، در مکتب بسیج وقتی یک جوان به شهادت می‌رسد ده جوان دیگر اسلحه بدست می‌شوند. من این واقعیت را بارها در عرصه‌های مختلف در دفاع مقدس مشاهده کرده ام، در دفاع مقدس هیچ گاه هیچ بسیجی از گلوله ابایی نداشتند، بسیجیان ما به معنی واقعی کلمه فاتحان دو جنگ جهانی را شکست دادند، بسیجیان نه تنها در سطوح استراتژیک بلکه در سطوح عملیاتی و تاکتیکی حماسه آفرینی می‌کردند.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: خب چنین کسانی که توانستند از اروند رود که قوی‌تربن میدان‌های مانعی و مین‌ها را داشت عبور کنند، فی نفسه بیانگر شاهکار است. چنین اقدامی توسط بسیجیان واقعا یک حقیقت ناب و نایاب در تاریخ نبردهای جهان از ابتدای تاریخ خلقت تا به امروز است، ما امروز هم در هر نقطه مشکل داشته باشیم این عزیزان داوطلبانه با عشق به کشته شدن در راه خدا وارد صحنه می‌شوند. این در حالی است که سی ان ان در یکی از تصاویری که نشان داد سرباز آمریکایی می‌گفت من را از کشته شدن نجات دهید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نه فقط نسل دفاع مقدس که اکنون افراد مسنی هستند، بلکه جوانان امروزی هم برای دفاع از حرم‌ها آماده جانفشانی هستند این نیروی قدرتمند هیچ بن‌بستی برای خود قائل نیست و برای اینکه از عزت و شرف و ناموس مسلمانان در هر نقطه‌ای عازم سفر می‌شوند.

وی افزود: سیاست خارجی بدون مضمون قدرت نقش آفرین نیست، ما صاحب یک قدرتی هستیم که کمتر جایی در جهان این قدرت وجود دارد، تا آنجایی که این قدرت دارای شعاع تاثیر است ما در آنجا صاحب نقش هستیم، این بسیج کماکان قدرتمندانه نقش آفرینی می‌کند، زیرا در کرونا بنده به عینه رشادت‌های این عزیزان را دیدم، در حالی که جان برای انسان عزیز است، این بسیجیان عزیز فوت شوندگان به دلیل کرونا را غسل می‌دادند و آن‌ها را دفن می‌کردند این در حالی است که خود خانواده‌ها در چند متری جنازه‌ها حضور داشتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به فضل الهی یک تحول جالبی در جهان اتفاق افتاده است که آثار بلند مدت آن قطعا روشن می‌شود و آن این است که انقلاب اسلامی وقتی از مرزها عبور کرد و تشکیل قدرت داد و یک جغرافیایی از مقاومت را شکل داد دشمنان ما مجبور شدند مستقیما وارد یک گسترش نظامی شوند منتهی این گسترش به قدری وسیع شده که خود آنها دچار گسترش بیش از حد شده‌اند که همین موضوع نیاز آنها را به یک اقتصاد خیلی قوی ایجاد می‌کند.

وی افزود: در چنین شرایطی به مرور نیروهای حامی یک قدرت از حمایت او دست می کشند، بر همین اساس چرخه زوال شکل می گیرد، زیرا حکمت تبدیل قدرت و ثروت به منفعت توسط دشمنان ما وجود ندارد، امروز دنیا به نقطه ای رسیده است که جنگ را بهترین گزینه برای رفع چالش ها می داند، همه این گزاره دلیلی بر چرخه زوال بسیاری از قدرت ها است. کشتی که انصار الله یمن توقیف کرد نشان داد که در منطقه معادله جدیدی در حال شکل گرفتن است و قدرت جدید در حال شکل گیری است، قدرت های سابق به هیچ وجه نمی توانند معادلات سیاسی را تغییر دهند و هر مقدار آمریکایی ها تهدید می کنند معادلات تغییر نمی کند، ائتلاف های سخت امروز دیگر قابل شکل گیری نیست و این مسئله به دلیل فرسایش همه قوای نظام سلطه است. حتی توان فرهنگی که مهم ترین قدرت غرب است.

سرلشکر سلامی گفت: به رغم اینکه هالیوود هنوز قوی ترین سلاح فرهنگی جهان است اما نتوانسته که جوانان مسلمان را دچار اضمحلال اعتقادی کند، تحولات غزه موتور محرک جدیدی برای انسجام و اتحاد علیه نظام سلطه است، ما همیشه آمریکا را به چند مفهوم می‌شناختیم و آنها عبارت‌اند از دموکراسی، حقوق بشر، رفاه و ... اما امروز شخصیت آمریکا این است که بیشترین سلاح‌ها را به صهیونیست‌ها می‌دهند تا رژیم سفاک به کشتار مردم غزه بپردازد، هیچ نقطه مشترکی بین این اقدامات و شعارهای آمریکا وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا هر روز در حال منزوی شدن در افکار عمومی جهان است، شناختی که امروز دنیا نسبت به منطق ما پیدا کرده است این است که منطق انقلاب مصادیق اش به وضوح قابل رویت است، قبلاً مطرح می کردند که ایران چون با آمریکا در حال منازعه است او را شیطانی و سیاه توصیف می کند، امروز همه دنیا متوجه شده اند که آمریکا شیطان بزرگ است، آمریکایی‌ها حاضرند وقتی در تنگنا قرار می گیرند همه حیات بشری را نابود کنند.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: چنین فضایی این قدرت را به دیپلماسی ما می دهد تا بیش از پیش عرصه اتحاد علیه آمریکا را فراهم کند، البته عملکرد سیاست خارجی ما در وقایع اخیر عملکرد ستایش برانگیزی است، و چنین عملکرد انقلابی برای بنده به عنوان یک شهروند و یک مسلمان باعث افتخار است.

وی افزود: ما صحنه های تلخ به خاک و خون کشیده شدن مردم فلسطین را به سختی از قاب های تلویزیونی می بینیم، زیرا ما یک ملت با احساس و عاطفی هستیم اما به اعتقاد من این جبهه باطل قطعا فرو خواهد پاشید، هیچ سبیلی برای غلبه کفار بر مومنان وجود ندارد و قطعا پاسخ خود را خواهند گرفت و مجبور می شوند خودشان منازل خودشان را تخریب کنند.

سرلشکر سلامی گفت: حتی اگر با منطق سیاسی و مادی هم به غزه نگاه کنیم در می‌یابیم که رژیم صهیونیستی قادر به کنترل و اداره یک جنگ طولانی مدت نخواهد بود، شما تصور کنید که یک رژیم در یک باریکه که عرضش به ده کیلومتر می‌رسد و از همه جهات در حال هجمه است. هیچ توفیق نظامی کسب نکرده است، وقتی یک خمپاره در غزه پرتاب می‌شود صدای آن را همه مردم غزه می‌شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما خیلی اخبار آشفتگی‌های داخل سرزمین‌های اشغالی را نمی‌بینیم، گفت: یکی از مباحثی که یکی از مقامات کشورهای دوست به من می‌گفت این بود که همه مقامات صهیونیست در فرودگاه منتظر بودند تا وزیر امور خارجه آمریکا وارد سرزمین‌های اشغالی شود و نسخه نجات بخشی به آن‌ها بدهد، ۳۹ درصد مشاغل در سرزمین‌های اشغالی تعطیل شده اند و روزانه میلیاردها دلار هزینه جنگ است که آمریکا دیگر قادر به پرداخت آن نیست.

وی گفت: هیچ نمایشی افتضاح‌تر و ضعیف از نمایش اسرائیل در طوفان الاقصی نیست. من هر قدر که بررسی می‌کنیم نمی‌توانم بفهمم که چگونه یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از میان این همه حسگر و موانع توانسته به داخل غزه بیاید. امروز همه متوجه شده اند که نتوانستن ذات صهیونیست‌هاست.

کد خبر 813794
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    حمله موشکی یمن به اراضی اشغالی فلسطین