مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱
۱ نفر

وقتی فرزند خانواده به خانه بخت می‌رود، عروس یا داماد به‌عنوان اعضای جدید وارد خانواده می‌شوند. چگونگی پذیرش و رفتار با این اعضای تازه‌وارد اهمیت زیادی دارد و در استحکام زندگی زوجین جوان نقش مهمی ایفا می‌کند.

ازدواج

همشهری آنلاین - رابعه تیموری:نسرین عشری دراین‌باره می‌گوید: «بسیاری از پدران و مادران از عروس یا داماد خانواده انتظار دارند مانند فرزندانشان همه رفتارهای آنها را بپذیرند و انتظاراتشان را برآورده کنند.»

این‌روانشناس و مشاور خانواده ادامه می‌دهد: «اگر چه داشتن چنین دیدگاهی و یکسان دانستن عروس یا داماد با فرزندان خانواده امری مثبت است و باعث ایجاد صمیمیت در ارتباط خانواده همسر با عروس و داماد می‌شود، ولی نباید انتظار داشته باشیم آنها که در خانواده و فرهنگی متفاوت رشد کرده‌اند، پس از پیوند با خانواده جدید از همه ویژگی‌های اخلاقی و فرهنگی خاص خود فاصله بگیرند.» عشری پذیرفتن تفاوت‌ها و ویژگی‌های خاص افراد را باعث احترام متقابل و معقول شدن انتظارات طرفین می‌داند و می‌گوید: «پدران و مادران حتی اگر با بعضی از شاخصه‌های فردی عروس یا داماد خود موافق نیستند باید به انتخاب فرزندشان احترام بگذارند و از اعتراض مداوم، نق زدن و بحث کردن با فرزندشان درباره این موضوع اجتناب کنند. آنها باید بدانند چانه‌زنی، سختگیری و سبک و سنگین کردن ویژگی‌های عروس یا داماد خانواده وظیفه‌ای است که باید پیش از ازدواج فرزندشان انجام دهند و ضرب المثل پیش از ازدواج چشمانتان را باز کنید و بعد از ازدواج چشمانتان را گاهی ببندید، نه‌تنها در مورد زوجین، بلکه در مود خانواده زوجین هم صدق می‌کند.»

این مشاور خانواده توصیه می‌کند پدران و مادران اختلافات و دلخوری‌های احتمالی خود با خانواده عروس و دامادشان را به‌عنوان گلایه نزد آنها مطرح نکنند و عروس یا دامادشان را در این موارد مقصر ندانند.

عشری توضیح می‌دهد: «سعی کنید این اختلافات را میان بزرگترهای خانواده و بدون دخالت زوجین جوان حل‌وفصل کنید و اجازه ندهید کیفیت ارتباط شما با خانواده عروس و دامادتان بر چگونگی ارتباط شما با آنها تاثیر بگذارد.» او می‌افزاید: «اگر عروس یا دامادتان با فرزند شما زندگی شیرینی دارند، اما ترجیح می‌دهند ارتباط آنها با شما محدود و در چهارچوبی تعریف شده باشد، به خواسته او احترام بگذارید. مانعی ندارد که برای حسنه کردن روابط خود با عروس یا دامادتان تلاش کنید، اما بپذیرید که گاهی داشتن روابط رسمی از دلخوری‌های مخرب جلوگیری می‌کند. گذر زمان می‌تواند میان شما و عضو تازه‌وارد خانواده‌تان صمیمیت بیشتری به وجود آورد و بهتر است به خودتان و آنها زمان بدهید.»

کد خبر 813790

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    خیلی خوب رفتار کنید