سخنگوی‌ سازمان نظام پزشکی کشور از آزادی کارکنان بازداشت بیمارستان کودکان مفید در پی فوت کودک شش ماه در این بیمارستان خبر داد و به جزئیات بیشتری از روند پرونده این افراد اشاره کرد.

بیمارستان مفید

به گزارش همشهری آنلاین، رضا لاری‌پور، سخنگوی‌ سازمان نظام پزشکی کشور در شبکه ایکس نوشت: با پیگیری‌های صورت گرفته، پزشک و پرستاران مرتبط با جریان بیمارستان مفید آزاد شدند اما متأسفانه روش و منش این کار توسط مقام صادرکننده دستور خارج از روال و عرف بوده ‌و به تبصره ماده ۴۱ قانون نظام پزشکی هم توجه نشده است.

لاری‌پور در توضیح بیشتر و درباره روند پرونده این افراد به همشهری آنلاین گفت: این افراد در بازپرسی شرکت کردند و در جلسات بعدی هم پاسخگو خواهند بود. ماجرا این است که در بیمارستان کودکان مفید یک کودک ۶ ماهه فوت می‌کند. این کودک در ساعت ۷ صبح مراجعه کرده و پزشک و پرستاران بیمارستان هم طبق تریاژ او را دیده بودند. بر اساس اطلاعاتی که ما داریم، طی روزهای گذشته این کودک به دلیل بیماری، درمان‌های سرپایی از پزشکان دیگر دریافت کرده و زمانی که بیمارستان مراجعه می‌کند، طبیعتا حال خوبی نداشته است. بعد از ویزیت در بیمارستان، حال این رو به وخامت می‌گذارد.
وی با تاکید بر این که از دست رفتن این کودک باعث تأثر است، بیان کرد: واقعیتی که برای ما مهم است این است که عمل پزشکان قاعده احسان است. هر پزشکی به قصد ضرر به بیمار را معاینه نمی‌کند و قصد بهبود دارد. روزانه هزاران نفر در بیمارستان‌ها درمان می‌شوند و چند نفری هم فوت می‌کنند. اما درباره فوت این کودک نحوه برخورد با پزشک و پرستاران نبوده است. حتی پزشکی که کشیک نبوده و مسئولیتی نسبت به این موضوع نداشته از سوی بازپرس جلب می‌شود.

لاری‌پور با بیان این که در جلب شاغلین حرف پزشکی بابت موضوع اشتغال بر اساس تبصره دو ماده ۴۱ سازمان نظام پزشکی، باید ۴۸ ساعت قبل به هیات‌های بدوی انتظامی آن شهر اعلام شود، عنوان کرد: درباره دستگیری پزشک و پرستاران بیمارستان مفید چنین اتفاقی رخ نداد و این افراد با شرایط بدی دستگیر شدند. ما نسبت به این موضوع اعتراض داشتیم. جامعه پزشکی در حال خدمت‌رسانی است و خدوم‌ترین قشر جامعه به شمار می‌رود و چنین برخوردهایی آثار و تبعات خوبی به همراه نخواهد داشت.

این در حالی است که رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور هم صبح امروز در دومین رویداد آموزشی سازمان نظام پزشکی کشور در واکنش به حادثه بیمارستان مفید بیان کرد: اگر برخوردهای صورت می‌گیرد که در حد و شأن جامعه پزشکی ما نیست به علت نیروی انسانی ناکافی است. اگر در یک بیمارستانی اتفاقی رخ می‌دهد و قصوری اتفاق می‌افتد باید با آن برخورد شود. ما از تاخیر در رسیدگی به یک بیمار دفاع نمی‌کنیم و باید به صورت قانونی برخورد شود. اما اینکه یک فردا بی سلیقگی محض و با شکل توهین‌آمیز و غیرقانونی با پرستار، پزشک، متخصص و کادر درمان ما برخورد می‌کند به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

محمد رئیس‌زاده افزود: من از قوه قضائیه که ارتباط بسیار خوبی با جامعه پزشکی دارند، انتظار دارم که به این مسئله رسیدگی کنند. زیرا چنینی برخوردی باعث جریحه دار شدن روح و روان کادر درمان ما شد، تکرار نشود زیرا برای ما قابل قبول نیست. به صورت روزانه در بیمارستان‌های ما چندین فوت رخ می‌دهد. قبل از بررسی‌های لازم نباید با کادر درمان به این صورت برخورد شود. این مسئله باید توسط قوه قضائیه جبران شود و نظام پزشکی پیگیر آن خواهد بود. وزارتخانه باید به صورت جدی از کادر درمان دفاع کند. هیچکس از نبود کادر اورژانس دفاع نمی‌کند اما به هیچ عنوان این نوع برخورد قابل قبول نیست.

گفتنی است صبح نهم آذر، همزمان با اعتراض و تحصن پرستاران در بیمارستان کودکان مفید، کودکی شش‌ماهه از سوی خانواده با تب بالا به این بیمارستان مراجعه می‌کند، اما بعد از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به دلیل وخامت حال و خونریزی جان خود را از دست می دهد که در نتیجه آن تعدادی از کارکنان این مرکز درمانی دستگیر شدند. (اینجا بخوانید) اولین جلسه بازجویی از متهمان مرگ دختر ۶ ماهه در بیمارستان مفید هم شنبه هفته جاری برگزار شد. (اینجا بخوانید)

بیشتر بخوانید

جزئیات مرگ دختر ۶ ماهه در تحصن پرستاران مفید

توضیح رئیس بیمارستان مفید در این رابطه

علائم آنفلوآنزا در کودکان ؛ بیماری‌های که کودکان را تهدید می‌کند

کد خبر 813708
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha