مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در خصوص مرگ نوزاد ۶ ماهه همزمان با تحصن پرستاران در بیمارستان کودکان مفید تهران توضیح داد.

بلایی که بمب اسرائیل بر سر نوزاد آورد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا رحیم‌نیا مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره حادثه دختر ۶ ماهه در بیمارستان کودکان مفید تهران می‌گوید: علت اصلی مرگ نوزاد ۶ ماهه را پزشکی قانونی اعلام خواهد کرد و در صورتی که قصوری رخ داده باشد، به طور قطع با آن برخورد خواهد شد.

وی افزود: نوزاد در بازه زمانی کمتر از یک ساعت پس از مراجعه به بیمارستان فوت کرده است. باید توجه داشت این نوزاد دچار خونریزی ریوی شده که در نوزادان کشنده است. وزارت بهداشت به طور ویژه به پرونده مرگ این نوزاد ۶ ماهه رسیدگی می‌کند و ویدئوهای ضبط‌شده بیمارستان هم در حال بررسی است.

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت اظهار داشت: شماری از کارکنان بیمارستان در محوطه تجمع کرده بودند، اما کادر اورژانس در جمع آنها حضور نداشتند و در حال رسیدگی به کودکان در بخش اورژانس بودند.

رحیم‌نیا تصریح کرد: در صورتی که قصوری رخ داده باشد، احکامی از تعلیق موقت تا اخراج در انتظار مقصران خواهد بود. همچنین مقصران به مراجع قضایی معرفی و به پرونده آنها رسیدگی خواهد شد.

کد خبر 812258
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha