ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اتهامات جیک سولیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت: مسئولیت تأمین امنیت در منطقه بعهده کشورهای منطقه است و در صورت عدم مداخله خارجی، با همکاری جمعی کشورهای منطقه قابل تأمین است.

ناصر کنعانی

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی اظهار نگرانی آمریکا نسبت به مقوله امنیت در منطقه در حالیکه واشنگتن در حال حمایت تمام عیار از جنگ و جنایت و نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی است، بیشتر به یک طنز تلخ شبیه بوده و نشانه نفاق آشکار دولت آمریکاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه امنیت در منطقه غرب آسیا مقوله‌ای یکپارچه، بسیار به هم پیوسته و مرتبط است، گفت برخلاف ادعاهای مقامات دولت آمریکا، حضور نظامی این کشور در جغرافیای خشکی و آبی منطقه، هیچگاه امنیت ساز نبوده و دولت آمریکا با طرح ها و مداخلات غیرقانونی خود امنیت و منافع نامشروع رژیم صهیونیستی را به قیمت نا امن کردن کشورهای منطقه و نقض حقوق ملت فلسطین دنبال کرده است. واضح است که سرنوشت فلسطین تنها بدست مردم آن رقم خواهد خورد.

کنعانی افزود، مسئولیت تأمین امنیت در منطقه بعهده کشورهای منطقه است و در صورت عدم مداخله خارجی، با همکاری جمعی کشورهای منطقه قابل تأمین است.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد، دولت آمریکا با تداوم حمایت بدون قید و شرط از رژیم آپارتاید اسرائیل و ارسال مستمر و گسترده بمب ها و سلاح های مرگبار بِه این رژیم، مسئول اصلی جنایات جنگی جاری رژیم در غزه و کرانه غربی علیه فلسطینیان و مسئول نهایی وضعیت تنش در منطقه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی یک بار دیگر تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در منطقه نیروی نیابتی نداشته و گروه های مقاومت در کشورهای منطقه کاملاً مستقل و بنا بر صلاحدید و تصمیم خود در ارتباط با امنیت کشورهای خود و یا حمایت از ملت مظلوم فلسطین عمل می کنند.

کنعانی همچنین با تاکید بر احترام و پایبندی جمهوری اسلامی ایران بِه مقررات دریانوردی بین المللی و نقش موثر ایران در تأمین امنیت آبها و گذرگاه‌های آبی بین‌المللی، فرافکنی مقامات امریکایی را مفید و منجر به کاهش تنش در منطقه ندانست.

کد خبر 813656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 22
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    40 4
    اسرائیل هنوز نتوانسته وارد مقر‌های حماس شود نیرو‌های زمینی اسرائیل با وجود ویرانی‌هایی که ایجاد کرده‌اند، هنوز وارد مقر‌های اصلی حماس در غزه نشده‌اند.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    35 4
    دیگر هیچ کس در اسرائیل نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    25 4
    کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا همراه با چند کشور دیگر در جنگ تحمیلی هشت ساله تسلیحات رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور را تامین می کردند.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    26 4
    جو بایدن وحشی در حال تبدیل شدن به یک دیکتاتور است. نتانیاهو وحشی در حال تبدیل شدن به یک دیکتاتور است.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    25 2
    ادامه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به غزه به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی است و هم حمایت همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی بوده است.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    29 2
    نیروی هوایی آمریکا در جنگ غزه مرتکب جنابت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است. نیروی هوایی اسرائیل در جنگ غزه مرتکب جنابت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    27 2
    چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰/ بنده از حمله پهپادی به مقر نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد عراق استقبال می کنم
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    20 2
    نماینده اسرائیل باید از سازمان ملل اخراج شود
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    26 2
    ایران متأسفانه هزینه های برجام را پرداخت کرد ولی خیانتکاران و جنایتکاران سگ دست نشانده کاخ سفید از سال 2015 تاکنون به تعهداتشان عمل نکردند.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    28 2
    هرکسی در برابر جنایت صهیونیست‌ها جنایتکار و آمریکایی ها جنایتکار و مزدورانشان سکوت کند دستش به خون مردم غزه آغشته است
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    22 3
    آمریکایی‌ها جنایتکار به دیگران می‌گویند در جنگ دخالت نکنید، اما خودشان از صهیونیست‌ها جنایتکار حمایت تمام عیار می‌کنند ارتش اسرائیل با دستور مستقیم آمریکا علیه غیر نظامیان غزه از بمب های ممنوعه ساخت آمریکا استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    24 2
    کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه مدعیان حقوق بشر در این مدت 2 ماه و 1 روز درک نمی کنند، نمی کنند و نمی فهمند.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    22 2
    عامل اصلی حمله به غزه آمریکا جنایتکار است. بیش از ۶۱ درصد واحدهای مسکونی غزه نابود شده است. عامل اصلی حمله به غزه اروپا جنایتکار است. بیش از ۶۱ درصد واحدهای مسکونی غزه نابود شده است.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    23 2
    حملات شدید صهیونیست‌ها به جنوب لبنان با مهمات فسفری ارتش رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه در حملات شدید به جنوب لبنان، از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده کرد. حملات شدید صهیونیست‌ها به جنوب لبنان با مهمات فسفری ساخت آمریکا و انگلیس برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    22 2
    به نظر شما راه حل عملی برای مقابله با صهیونیسم چیست؟ راه حل این بحران طولانی مدت مستلزم شناسایی علت اصلی مشکل است که موضوع درک این است که فلسطین با جنایات و دروغگویی به جهان توسط صهیونیست‌ها اشغال شده است. برای پایان دادن به چرخه همیشگی خونریزی‌ها و فجایع، باید فلسطین به فلسطینیان بازگردانده شود و جنبش صهیونیستی متوقف شود. اعلامیه بحث برانگیز بالفور در سال ۱۹۱۷ بود زاییده فکر رژیم‌های غربی بود که بدون مشورت با مردم بومی به یهودیان وعده وطن در فلسطین را می‌داد. این اعلامیه که یک پروژه استعماری تلقی می‌شود، حقوق و خواسته‌های فلسطینیان بومی را که در برابر تهاجم صهیونیست‌ها و اشغال اجباری سرزمین خود مقاومت کرده اند، نقض می‌کند. در سال ۱۹۴۸، شبه نظامیان صهیونیست یک پاکسازی قومی وحشیانه را انجام دادند که به نکبت یا فاجعه معروف شد. آن‌ها بیش از ۵۰۰ روستا، شهر و شهر فلسطینی را ویران کردند، حدود ۱۵۰۰۰ فلسطینی را کشتند و حدود ۷۵۰۰۰۰ فلسطینی را از خانه هایشان اخراج کردند. صهیونیست‌ها ۷۸ درصد از فلسطین تاریخی را به تصرف خود درآوردند و تنها ۲۲ درصد را برای فلسطینیان باقی گذاشتند.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    21 2
    آتش بس موقت چهار روزه که دو بار تمدید شد، بار دیگر توسط رژیم اسرائیل در روز جمعه شکسته شد و محکومیت گسترده‌ای را در سراسر جهان از جمله یهودیان در غرب به دنبال داشت. اما به نظر می‌رسد این محکومیت‌ها دیگر نمی‌تواند پاسخگوی حجم زیاد جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی باشد. جهان با علم به اینکه صهیونیست‌ها به قوانین بین المللی احترام نمی‌گذارند، باید اقدامات لازم را برای پایان دادن به رنج بیش از ۷۵ سال فلسطین انجام دهد.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    26 1
    جامعه بین‌الملل باید به فکر انحلال دکترین صهیونیسم باشد جهان دیگر باید به این موضوع بیاندیشد که دکترین صهیونیسم را ریشه کن کند تا آرامش به سرزمین‌های اشغالی بازگردد. در حالی وارد شصت و یکمین روز عملیات طوفان الاقصی می‌شویم که صهیونیست هایی که سیستم های جاسوسی و نظامیان آنان در برابر نیروهای مقاومت توان رویارویی ندارند و از آغاز حملات تاکنون دستاوردی نظامی نداشته اند و نسل کشی در غزه را در پیش گرفته اند، اذعان کرده اند که جنگ تا پایان سال میلادی جاری و چه بسا نخستین ماه سال بعد ادامه داشته باشد. به گفته یونیسف بیمارستان‌های غزه به میدان جنگ تبدیل شده و کودکان که نیمی از جمعیت نوار غزه را تشکیل می دهند، اهداف حملات این رژیم هستند.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    23 1
    اروپا حق حرف زدن از تسلیحات ما را ندارد اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند اروپا در جنگ تحمیلی 8 ساله شریک جرم جنایات رژیم صدام دیکتاتور بوده است. اروپا به همراه آمریکا و با کمک مالی کشورهای عربی در جنگ تحمیلی 8 سال انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، تسلیحات و سلاح شیمیایی صدام را تامین کرده است.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    18 1
    اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها در مسیر پیگیری حقوقی شهادت حاج قاسم سنگ‌اندازی می‌کنند/ سپاه باید از نیروهای آمریکایی در عراق انتقام بگیرد.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    23 1
    ادعای تل‌آویو: جبهه بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران تشکیل خواهیم داد/ و باز هم تاآویو هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    25 1
    ترکیه ازسال 2011 تاکنون مقصر اصلی جنگ درسوریه است. ترکیه ازسال 2011 تاکنون یکی ازحامیان تروریست ها درسوریه است. ترکیه ازسال 2011 تاکتون تمام تروریست های خارجی وارد سوریه وعراق کرده است. ترکیه تروریست های کشورهای اروپایی وارد سوریه و عراق کرده است. ترکیه عامل، جنگ، بی ثباتی و ناامنی درسوریه است. ترکیه عامل اصلی جنگ درسوریه است. ترکیه عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درسوریه است. ازسال 2011 تاکنون بیش از999 هزارتروریست ازطریق کشورترکیه وارد سوریه وعراق شده اند.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    22 1
    رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و غرب از جنگ جهانی دوم بیشتر خبرنگار کشته است. کودک کشی صهیونیست ها و با حمایت آمریکا و غرب در جنین و غزه با نام مقابله با نیروهای مقاومت برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    17 1
    مذاکره از سال 1392 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که به نفع مردم ایران و کشور نبوده است. توافق هسته ای از سال 1394 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که به نفع مردم ایران و کشور نبوده است. برجام از سال 1394 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که به نفع مردم ایران و کشور نبوده است.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    20 1
    غرب می‌داند که رژیم کودک کش صهیونیستی نمی‌تواند پیروز شود. غرب در حال کشاندن خاورمیانه به جنگی بزرگ است که دولت‌های غربی با اقدامات خود در کشورهایی مانند عراق، سوریه و فلسطین اشغالی، کل منطقه را در آستانه وقوع جنگی عظیم قرار داده‌اند.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    24 1
    آمریکا به همراه انگلیس و اروپا مسئول نهایی وضعیت تنش در منطقه است
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    سکوت مجامع حقوق بشری در مقابل جنایات صهیونیست ها بیانگر فقدان انسانیت و تبلور وحشی‌گری اسرائیلی ها است .
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    لبنان علیه اسرائیل به شورای امنیت شکایت می‌کند/ و این در حالی است که شورای امنیت سازمان بی ملل از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایات اسرائیل و متحدانش بوده است.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 0
    درباره نسل‌کشی در غزه سکوت نمی‌کنیم بایدن جنایتکار به همراه نتانیاهو جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی نسل‌کشی در غزه بوده است.
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    آمریکا جنایتکار برای نسل‌کشی در غزه به اسرائیل جنایتکار پاداش هم میدهد
  • فقط هراسشان ایرانه ما بای هوشیار باشیم در صورتی که IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    درصورتی که کشورهای منتطقه نزدیک به فلسطین بیان جلو بعد ایران بهانشون ایرانه نتنها غرب همه هراس دارن به امید پیروزی ایران ۵۳۸