مهدی کاوه که جانشین پژمان درستکار شده کادر فنی تیم ملی آزاد را با مدال‌آوران سابق کشتی می‌بندد.

محسن کاوه

به گزارش همشهری‌آنلاین، فدراسیون کشتی در تصمیمی غیرمنتظره محسن کاوه را جایگزین پژمان درستکار کرد تا در المپیک پاریس هدایت آزادکاران برعهده او باشد. با رفتن درستکار، نخستین اقدام کاوه انتخاب کادری مجرب است؛ موضوعی که بارها درستکار بابت آن مورد انتقاد قرار گرفت. در کادر قبلی تیم ملی هیچ قهرمان جهان و المپیکی حضور نداشت و همین مسئله سبب شده بود تا منتقدان عنوان کنند چطور مربی‌ای که مدال گرفتن در جهانی و المپیک را تجربه نکرده می‌خواهد راه و رسم مدال گرفتن را به شاگردانش بیاموزد.

محسن کاوه مربی کارکشته ایران است که ۲بار حضور در المپیک را در سمت‌های مختلف تجربه کرده است. او در المپیک۲۰۰۴ به‌عنوان مربی حضور داشت و در المپیک۲۰۲۰ به‌عنوان مدیر فنی در کنار ملی‌پوشان بود و حالا قرار است در سمت سرمربی در پاریس ایفای نقش کند. کاوه با تمام فدراسیون‌ها کار کرده است و برای تمام رئیس فدراسیون‌ها نامی بوده که نمی‌توانسته‌اند بی‌تفاوت از کنارش بگذرند. او در فدراسیون خادم، مرحوم یزدانی‌خرم، سرپرستی بنی‌تمیم و نعمتی هم در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان حضور داشت و حالا در فدراسیون دبیر نفر اول کادر فنی آزاد است.

کاوه در نخستین اقدام باید کمک‌هایش را در کادر فنی معرفی کند. شنیده شده او با محمد طلایی، مهدی تقوی و صادق گودرزی صحبت کرده که هر ۳نفر آنها عنوان‌دار جهان هستند. طلایی برنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان بوده و مهدی تقوی کشتی‌گیر خوش‌تکنیک سال‌های نه‌چندان دور است که ۲مدال طلای جهان در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ را به‌نام خود ثبت کرده است. گودرزی نقره المپیک و ۲نقره و یک برنز جهان را در کارنامه دارد و حضور این نفرات در کادر فنی می‌تواند کمک زیادی برای رفع حواشی سابق پیرامون تیم ملی باشد. همچنین شنیده می‌شود از کادر فنی سابق تیم ملی احسان امینی حفظ می‌شود و با باقی نفرات خداحافظی خواهد شد.

کد خبر 813580
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدرضا IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    1 0
    خوده درستکارهم هیچ مدال جهانی نداشت فقط به خاطر رفیق بازی بادگیر انتخاب شده بود
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    1 0
    کادر خوبی میشه
  • قدرت اله مرادی IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 1
    درود احسان امبنی
  • امیر IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    به مبارکی ،آرزوی موفقیت برای تیم ملی و کادر فنی.