مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در ۶ شهر این استان به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در روز چهارشنبه خبر داد.

آلودگی هوا هند

به گزارش همشهری آنلاین، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اداری، اجرایی و بانک ها در شهرستان های اصفهان، فلاورجان، مبارکه، لنجان، برخوار، خمینی شهر و بخش‌های مرکزی شهرستان های شاهین شهر و نجف‌آباد در روز چهارشنبه ۱۵ آذر برای دومین روز و در پی تداوم آلودگی هوا خبر داد.

شیشه‌فروش با اشاره به آخرین مصوبات کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان افزود: با توجه به استمرار آلودگی و پایداری هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان و نیز به منظور کاهش ترددها، ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها (به غیر از مراکز امدادی، درمانی، خدمات رسان و بیمارستان‌ها) روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه در مناطق یاد شده تعطیل خواهند بود.

وی یادآور شد: پیش از این مدارس نواحی شش‌گانه شهر اصفهان و ۹ منطقه آموزش و پرورش در استان برای روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه غیرحضوری اعلام شده بود.

شیشه فروش بیان کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی ضمن خاموش کردن سیستم های گرمایشی و رعایت الزامات مرتبط با کاهش انتشار آلاینده‌ها، کاهش سفرهای غیرضروری، رعایت الزامات بهداشتی برای کارکنان، اطلاع رسانی و هماهنگی لازم را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: تیم‌های گشت و نظارت در استان اصفهان به صورت شبانه روزی و با جدیت فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک، کاهش تردد و عدم حضور در فضاهای باز، خیابان‌های پرترافیک و کاهش فعالیت‌های صنایع و صنوف، عدم استفاده از خودروهای شخصی از تأکیدات این کارگروه برای سلامت عموم است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: ممنوع بودن هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلاینده گردد از جمله عملیات خاکبرداری، ساختمانی، حمل‌ونقل مصالح و آتش زدن بقایای گیاهی مورد تأکید است.

وی تصریح‌کرد:در این زمینه از صنوف و واحدهای تجاری و بخش‌های خصوصی نیز درخواست می‌شود با کاهش فعالیت‌ها و کاهش تردد در جهت سلامت کارکنان و کاهش انتشار آلاینده‌ها همکاری کنند.

کد خبر 813507
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیما IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    3 0
    خداروشکر که در اصفهان به صورت جدی فعالیت می کنم...صدای خوزستان به جایی میرسه؟بچه های ما گناه ندارن؟خوزستان باید تعطیل بشه که بی صاحب تره
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 0
    تهران که انقدر آلوده ست بچه ها رو تعطیل کردید کلاس غیر حضوری پدرو مادر ولی سر کار میرن...
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 1
    تو این حکومت فقط تعداد ماشینها زیاد شد ه ای افزایش بی رویه برای غول های ماشینسازی به ضرر ه هر موجود زنده ای شده داخله کشوز ایران
  • پیکان جوانان IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 0
    راه حلش قبلا ارائه شده..۱- خودروی برقی ۲-سیستم های گرمایشی نوین بدون تولید گازهای سمی با حذف میلیونها میلیون بخاری نفت سوز و گاز سوز. با ماشینهای غیر استاندار داخل خیابانها که هر روز هم بیستر میشن، انتظار داشتن هوایی پاک فقط یک خیال پوچه،در مقابل میشه انتظار افزایش بیماریهای قلبی عروقی و تنفسی و.. را داشت.
  • عدالت در ایران مرد IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    بنازم به این تدیبر و عقل های نخبه ایران. بله راهکار همین تعطیلی واقعا ما مردم شما رو نداشتیم چه میکردیم. الان مملکت ما رو به نابودی بود.
  • مهدی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    واقعا دست مدیران و نمایندگان اصفهان درد نکنه.مدیران استان خوزستان یاد بگیرن.واقعا چرا هیچ کس به داد بچه های خوزستان و شهر اهواز نمی رسه به خدا بچه های ما بیمار شدن.جناب رییس جمهور عاجزانه تقاضای مساعدت داریم.من اله توفیق
  • شهروند IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    چرا دولت هیچ راهی برای رفع آلودگی هوا پیدا نمی‌کنه؟چرا بنزین با اکتان استاندارد وارد نمی‌کنه تا مردم از شر این آلودگی خلاص بشن