در اوج بمباران و کشتار غیرنظامیان در نوار غزه، امارات برای دور زدن تهدیدهای یمن علیه رژیم صهیونیستی به کمک این رژیم آمد.

امارات و اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، درحالی که روزانه صدها شهروند فلسطینی در بمباران های رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می شوند، امارات برای نجات رژیم صهیونیستی از تهدیدهای ارتش یمن، توافق جدید با این رژیم امضا کرد.

المیادین به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی افزود: براساس این توافق، یک مسیر زمینی میان بندر دبی و بندر حیفا در فلسطین اشغالی برای دور زدن تهدیدهای ارتش یمن مبنی بر بستن دریای سرخ به روی کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی، ایجاد می شود.

طی چند روز گذشته، رسانه‌های صهیونیستی و خبرگزاری‌های خارجی گزارش‌های زیادی درباره تاثیرات عملیات نظامی نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ بر اقتصاد رژیم صهیونیستی منتشر و عملیات نظامی نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ را ضربه‌ای به تجارت بین رژیم اسرائیل توصیف کرده‌اند.

این رسانه ها به نقل از مقامات و واسطه های بخش کشتیرانی تاکید کرده اند که این موضوع شرکت‌های کشتیرانی مرتبط با دشمن صهیونیستی را در معرض خطر قرارداده و این شرکت ها از همکاری با شرکت های صهیونیستی اجتناب می‌کنند.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد. آنها در همین راستا، یک کشتی صهیونیستی را در دریا توقیف و دو کشتی دیگر متعلق به رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه و هدف قرار دادن مردم بی دفاع این منطقه کرده است که در اثر آن تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۴۰ هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

کد خبر 813431
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha