رسانه‌های اسرائیلی امروز سه‌شنبه گزارش دادند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی پیامی به مقامات آمریکا، مخالفت خود را با وجود هرگونه اقتدار فلسطینی در نوار غزه اعلام کرده است.

نتانیاهو  / بایدن

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه «آی۲۴» اعلام کرد که نتانیاهو هفته گذشته در جریان گفت‌وگوهای غیرعلنی خود با مسئولان آمریکایی به آینده نوار غزه پس از پایان جنگ اشاره کرده و گفته که «نه تنها با یک اقتدار مجدد فلسطینی در غزه پس از جنگ مخالف است، بلکه اصلا هیچ‌گونه قدرت فلسطینی در نوار وجود نخواهد داشت».

شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل هم گزارش داد که نتانیاهو این اظهارات را در جمع نمایندگان کنست تکرار کرده و حتی پیام‌های دیگری هم در این زمینه برای مقامات دولت آمریکا فرستاده است.

علی‌رغم مخالفت تل‌آویو با وجود هرگونه قدرت فلسطینی در نوار غزه، وبگاه نشریه «پالتیکو» بامداد امروز به نقل از منابع مطلعش از بین مسئولان آمریکایی در گزارشی نوشت که واشنگتن هفته‌ها را صرف تدوین برنامه‌ای برای نوار غزه پس از پایان جنگ کرده است؛ «مراحل طرح آمریکا برای غزه پس از جنگ شامل بازسازی، ایجاد نیروی بین‌المللی و سپس یک مرجع فلسطینی است که کنترل این باریکه را به دست بگیرد».

روزنامه «اسرائیل هیوم»، اما روز جمعه هفته گذشته در گزارشی، بر خلاف این مواضع واشنگتن و در تایید تلاش‌های تل‌آویو برای تغییر وضعیت سیاسی غزه نوشته بود که اسرائیل و آمریکا طبق یک طرح به دنبال کوچاندن اهالی غزه به ۴ کشور ترکیه، مصر، عراق و یمن هستند.

کد خبر 813373
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha