رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حل موضوع اسناد غیر رسمی گامی بسیار مهم و اساسی به نفع مردم و نظام اسلامی است یکی از موضوعاتی است که همه‌ی آن فرصت و تحول است.

محمدباقر قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک قوای مقننه و قضائیه که در صحن مجلس برگزارشد گفت: شهید مدرس نماینده تراز انقلاب اسلامی است . شهید مدرسی که در دوران خفقان رضاشاهی در مجلس بود در آن زمان در تراز انقلاب اسلامی و یک نماینده تراز خودش را نشان داد و این افتخار برای همیشه در تاریخ مانده است.در عصر جمهوری اسلامی می‌توانیم این الگو را مبنای حرکت، نگاه و تصمیم گیری قرار دهیم.

قالیباف ادامه داد: به عنوان فردی که چند سالی به عنوان ضابط قوه قضاییه در نیروی انتظامی توفیق خدمت داشته‌ام و آشنا با مسائل قوه قضاییه هستم. امروز از همه عزیزان در قوه قضاییه تقدیر و تشکر می‌کنم به ویژه از ریاست محترم قوه قضاییه که با شناخت دقیق در سطوح مختلف قوه قضاییهو اشراف همه جانبه ایشان به موضوعات کاری و به طور خاص در شجاعت در تصمیم گیری و اینکه من شاهد این موضوعات هستم از دو جهت هم از آنجایی که اگر تصمیمی در آن اشکال وجود داشته است و انتقادی بوده است و آن را هم شجاعانه پذیرفته‌اند.

قالیباف تاکید کرد: حتماً فلسفه جلسات ما این است که وقتی در کنار همدیگر قرار می‌گیریم حتماً از این همدلی و هماهنگی گرهی از کار مردم باز شود و گامی رو به جلو برای ایران عزیزمان برداشته شود.انصافاً مجلس یازدهم مجلسی فعال بوده است نه یک مجلس منفعل و ما به عنوان نمایندگان مردم در خانه ملت اجازه نداده این موضوعاتی در دستور کار مجلس قرار بگیرد که دغدغه و مشکل مردم نباشد. چه موضوعات کوتاه مدت و چه در تصمیمات دراز مدت در برنامه‌های مربوط به بودجه سنواتی و در طرح و لوایحی که در طول سال به کمیسیون‌ها ارجاع می‌شود و به ویژه مجلس یازدهم برنامه ۵ ساله هفتم توسعه را هم در دستور کار خود داشته است. در این بخش با نگاهی دراز مدت به موضوعات اساسی کشور پرداخته است.


قالیباف اظهار داشت: از این جهت مجلس انقلابی از روی رهبر معظم انقلاب اسلامی لقب گرفت که مبانی و رویکرد برای حل مشکلات مردم تحت تاثیر گروه‌ها بر جریان‌ها نبود رویکرد مبتنی بر مبانی نظام اسلامی بوده است.قوانین مهمی مانند قانون راهبردی، جهش تولید مسکن، خودرو، معیشت ، رتبه‌بندی معلمان ،متناسب سازی حقوق بازنشستگان و... در این مجلس به تصویب رسید.

وی گفت: حل موضوع اسناد غیر رسمی گامی بسیار مهم و اساسی به نفع مردم و نظام اسلامی است یکی از موضوعاتی است که همه‌ی آن فرصت و تحول است.

قالیباف خاطر نشان کر: برآورد اینجانب این است بین ۳۰ تا ۴۰ درصد پرونده‌هایی که در قوه قضاییه شکل گرفته ومردم را دچار مشقت می کند ریشه‌های آن در این موضوع است. بخشی از موضوع اسناد غیر رسمی در مجمع تشخیص مصلح نظام است همین چهارشنبه اولین دستوری که برای بررسی وارد آن می‌شویم موضوع اسناد غیر رسمی است. برای به نتیجه رسیدن این موضع باید همت کنیم.

وی افزود: موضوع دیگری بحث افشاگران فساد است همه مردم و مسئولان و کارمندان مسئول هستند در مبازاره با فساد مشارکت کنند که این موضوع مبتنی بر اصل هشتم قانون اساسی است که امر به معروف و نهی از منکر بر می‌گردد.در این موضوع نیز باید همکاری‌های لازم انجام شود قانون شدن این موضوع از فساد جلوگیری می‌کند

کد خبر 812996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • اعتراض IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    امروز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۳ از حقوق آبان ماه خبری نیست.!کارمند رسمی - کارگر رسمی مخابرات
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    سلام کارکنان رسمی چرا اعتراض نمیکنید مگر بن خواربار شما در سال ۱۴۰۱ نباید بر اساس حداقل حقوق همانسال باشد مگر بن خواربار وسایر رفاهیات در سال ۱۴۰۲ نباید بر اساس حداقل حقوق ۱۴۰۲ یعنی بر اساس حداقل حقوق ۰ ۵۳۰۰۰۰ تومان در ماه باشد. آیا میدانید کسانیکه بازنشسته میشوند چقدر مستمری شان بخاطر رفاهیات کمتر میشود ؟؟ پس ………………از حق زن وبچه در زمان بازنشستگی دفاع کنید.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    آقا ی رئیس مجلس شورای اسلامی در خانه ملت و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران چرا بن خوار بار بازنشستگان شرکت مخابرات از تیر الی آبان تاکنون واریز نمی‌شود.
  • اعتراض IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 1
    جناب آقا ی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در خانه ملت و جناب آقای مجید سلطانی ناتوان و عاجز مدیرعامل شرکت مخابرات ایران چرا بن خوار بار بازنشستگان شرکت مخابرات از تیر الی آبان تاکنون واریز نمی‌شود.
  • بازنشسته مخابرات منطقه تهران IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    امروز دوشنبه 13 آذر 1402 و از بن خوار بار تیر، مرداد، شهریور، مهر و آبان ماه بازنشستگان شرکت مخابرات خبری نشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! قانون برای شکایت کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود. قانون برای اعتراض کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود.
  • بازنشسته مخابرات منطقه تهران IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۲ خبری از بن خواربار بازنشستگان نیست پس این بن خواربار بازنشستگان مربوط به ماههای تیر الی آبان ۱۴۰۲ وتفاوت بن خواربار از فروردین ۱۴۰۱ تا کنون بر اساس حداقل حقوق همانسال (بن خواربار بازنشستگان وکارکنان رسمی مخابرات در سال ۱۴۰۲ ماهیانه باید مبلغ ۲۹۱۵۰۰۰ تومان باشد ) کی پرداخت میشود بازنشستگان دراین تورم ۵۰ درصدی نمیتوانند کمر خود را راست کنندمدیران مخابرات چاره اندیشی کنید.
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    دولت به‌ جای حمایت زیر پای بازنشستگان تامین اجتماعی را خالی می‌کند/ هیچ کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت نمی‌شود دولت به جای حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی زیر پای آنان را خالی می‌کند دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌کند. بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند و تأمین هزینه‌های زندگی برای آن‌ها بسیار سخت شده است. دولت تنها به پولداران و سرمایه‌داران کمک می‌کند.
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    در سال 1399 کارگران و برخی کارمندان 8 میلیون و 500 هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی 1 میلیون 500 هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
  • اعتراض IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    چه تفاوتی بین کارگر شاغل و بازنشسته وجود دارد که شاغل ۱۳-۱۲ میلیون تومان عیدی می‌گیرد ولی کارگر بازنشسته که مشکلاتش قطعا چند برابر شاغل است باید 1 میلیون و 800 هزار تومان بگیرد؟
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    حقوق بازنشستگان باید حداقل یک سکه باشد. سکوت دولت رئیسی درباره مشکلات بازنشستگان قابل توجیه نیست.
  • اعتراض IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    کسانیکه از سال ۱۳۹۵ تاکنون در شرکت مخابرات منطقه تهران بازنشسته شده اند وسکه نگرفته اند چه میشود.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    بیش از 70 و 80 درصد پرونده های مردم مظلوم بدون بررسی و بدون رسیدگی در دادگاه های، دیوان عدالت اداری و اداره کار بایگاه می شود چرا؟ قانون برای شکایت کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود. قانون برای اعتراض کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود.
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    بعد از 30 و 35 سال بازنشستگی متأسفانه باید 30 و 35 سال هم به دنبال حق وحقوق پایمال و ضایع شد خود باشیم