سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان گفت: باید اتئلافی برای حمایت از مردم فلسطین با شرکت کشورهای همسو در قاره‌های مختلف شکل گیرد تا از حقوق حقه مردم حمایت شود.

استقبال رئیسی از رئیس جمهور کوبا

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در نشست مشترک مطبوعاتی با همتای کوبایی در مجموعه سعدآباد تهران با بیان اینکه اراده جدی ایران و کوبا بر توسعه روابط فی مابین وجود دارد، تصریح کرد: در حوزه کشاورزی معدن و انرژی و حوزه های بسیاری می‌توان با کوبا همکاری داشت و اراده جدی برای توسعه روابط بین دو کشور وجود دارد.

اراده جدی روسای جمهور ایران و کوبا برای توسعه روابط

آیت الله رئیسی سفر رئیس‌جمهور کوبا به ایران را نقطه عطفی در توسعه روابط دو کشور و دو ملت برشمرد و گفت: بدون تردید سفر رئیس جمهور کوبا به ایران پس از ۲۱ سال نقطه عطفی در جهت توسعه روابط میان دو کشور و دو ملت است. ایران و کوبا نقاط مشترک بسیاری دارند؛ در سفر من به کوبا مباحث خوبی با آقای رئیس‌جمهور مطرح شد. همکاران ما در کمیسیون مشترک پیگیر مسائل مورد علاقه دو کشور بودند وامروز نیز این مباحث پیگیری شد. ایران و کوبا پس از پیروزی انقلاب اسلامی همکاری‌های دوجانبه بسیار خوبی با یکدیگر داشته‌اند و این همکاری‌ها رو به توسعه است.

روابط ایران و کوبا در مسیر خنثی سازی تحریم ها

رئیس جمهور تقویت روابط ایران و کوبا را موجب خنثی‌سازی تحریم‌ها دانست و عنوان کرد: وجه مشترک ۲ کشور این است که هر دو در مقابل نظام سلطه ایستادگی می‌کنند. کوبا سال‌هاست که در مقابل سلطه طلبی و زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی می‌کند و مقاومت مردم و دولت کوبا قابل تقدیر است. مقاومت و ایستادگی ما در مقابل نظام سلطه موجب تحریم‌هایی علیه ملت ایران و کوبا شده است.آمریکا تصور می‌کند که می‌تواند با تحریم کشورهای ما را متوقف کند، این غفلت نظام سلطه است و محاسبه نادرست آنان است.تقویت روابط کشورهایی که در وضعیت تحریم‌ قرار دارند می‌تواند موجب خنثی شدن تحریم‌ها شود.

تاکید روسای جمهور ایران و کوبا بر شکل‌گیری ائتلاف جهانی برای حمایت از مردم‌ مظلوم فلسطین

آیت الله رئیسی گفت: هر دو کشور با یکدیگر هم نظر هستیم که برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک ائتلاف بین قاره‌ها و کشورها شکل بگیرد تا از حقوق مردم‌ فلسطین حمایت شود.

کد خبر 812989
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha