رئیس قوه قضاییه گفت: باید برای خدمت به همه مردم از تمام ظرفیت خود استفاده کرده و مجلس و قوه قضاییه را کمک کنیم تا مشکلات پولی، مالی و برخی از ناترازی بانک‌ها که امروز مردم را تحت فشار قرار داده است را حل کنیم.

اژه ای

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه هنوز در حوزه اقتصاد، مشکلات خاصی داریم که حل آنها از دست یک قوه ساخته نیست، تاکید کرد: مجلس و قوه قضاییه باید به هر شکلی، به دولت کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه (۱۳ آذرماه) پس از برگزاری نشست مشترک قوه قضاییه و قوه مقننه که از ساعت ۱۰ صبح امروز به صورت غیر علنی برگزار شد، در جایگاه سخنگاه مجلس حاضر شد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب شعار امسال را مهار تورم و رشد تولید نامگذاری و بر جهش تولید، حمایت از تولید و اقتصاد و کاهش تورم تاکید کردند.

وی افزود: همه ما تعبد داریم و ولایت پذیر هستیم. نزدیک به هشت ماه و نیم از سال گذشته است من به خودم نگاه می‌کنم که آیا در تحقق این شعار سال جهش تولید، حمایت از تولید و حمایت از اقتصاد و کاهش تورم، آیا کار درست و حسابی انجام داده‌ام؟ آیا هر آنچه که برای رفع موانع تولید است و از دست من ساخته است، انجام داده‌ام؟

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: وقتی به خودم مراجع می‌کنم می‌بینم که از همه ظرفیت خود برای حمایت از تولید، کشاورزی، صنعت و خدمات مایه نگذاشته‌ام. ما هنوز در راستای برخی از مسائل اقتصادی، مشکلات خاصی داریم که از دست یک قوه ساخته نیست. مجلس و قوه قضاییه باید حتما به هر شکلی که شده به دولت کمک کنند، علاوه بر اینکه خود ما هم وظایف ذاتی داریم.

حجت الاسلام اژه‌ای ادامه داد: به دلیل برخی از همین مسائل و موارد مشابه مانند کاهش ارزش پول ملی و ناترازی بانک‌ها به عده‌ای از مردم فشار وارد شده است.

وی تصریح کرد: مردم ما متدین، صبور و انقلابی هستند و با وجود همه مشکلات، مردم همچنان به ارزش‌های انقلاب وفادار هستند و کمر خم نمی‌کنند. ولی برای حل مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد، باید تلاش بیشتری انجام دهیم و ما در مقابل آنها وظیفه داریم.

رئیس قوه قضاییه یادآورشد: دشمن به اینها امید بسته است. ما در راستای فشاری که امروز به جمع قابل توجهی از مردم به لحاظ مسکن، معیشت و برخی امورات روزمره زندگی وارد می شود، وظیفه داریم و باید مساله اصلی ما باشد.

حجت الاسلام اژه‌ای اظهار داشت: شیاطین و دشمنان ایران اسلامی به اهداف خود علیه ایران نرسیدند و شکست و زخم خورده هستند و آرام نمی‌نشینند.

وی تاکید کرد: برای خنثی‌کردن توطئه های دشمنان به خصوص شیطان بزرگ آمریکا به همدلی، همکاری و تلاش بیشتر همراه با روحیه جهادی و بسیجی نیاز داریم و باید مسائل را دنبال کنیم و از مسائل اصلی کشور غافل نشویم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر حمایت از کشاورزان و سایر صنوف افزود: باید برای خدمت به همه مردم از تمام ظرفیت خود استفاده کرده و مجلس و قوه قضاییه را کمک کنیم تا مشکلات پولی، مالی و برخی از ناترازی بانک‌ها که امروز مردم را تحت فشار قرار داده است را حل کنیم.

حجت الاسلام اژه‌ای گفت: ما باید تلاش کنیم راه‌های میان‌بر پیدا کنیم. اگر دشمن فشار آورده و تحریم‌های ظالمانه وجود دارد، باید متناسب با آن حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: خیلی‌ وقت‌ها به خودم و همکارانم می‌گویم که باید نگاه کنیم اگر تحریم، فشار و ظالم وجود دارد اما در عین حال یک‌سری قوانین هم داریم که باید در آنها ماده، تبصره‌ و یا تفسیری برای گره‌گشایی و نه برای افزایش گره ها پیدا کنیم.

کد خبر 812976
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    مبارزه با گران فروشی باید دست قوه قضائیه باشد نه دولت جرایم قدیمی مثلا ۲۰ میلیون تومنی برای یه شرکت لبنیاتی با فروش هزار میلیاردی یعنی هیچ
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    قرار بود صفر پول ها را بردارند پس چی شد
  • قادر IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    همه حمایت از اقشار مختلف مردم دم میزنند ولی در عمل امروز بدتر از دیروز