«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران به هر تعرضی که به منافع کشور در منطقه وارد شود، پاسخ می‌دهد و پاسخ خواهد داد.

ناصر کنعانی

به گزارش همشهری آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود، با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در طول جنگ غزه گفت: آمریکا تنها بخشی از جنایت رژیم علیه مردم غزه نیست بلکه اصل جنایت و یک طرف جنگ است.

کنعانی اظهار داشت: جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و استمرار جنایات جنگی این رژیم علیه مردم غزه و کرانه باختری را شدیدا محکوم می‌کنیم، بسیار دردناک است ذکه جنایات بی رحمانه رژیم علیه شهروندان و غیر نظامیان با شدت ادامه دارد.

وی گفت: صبح امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی دیگر از بیمارستان‌های غزه را مورد هدف قرارد داده که اینها نشان از کشتار دسته جمعی و نسل کشی است و جامعه جهانی باید نسبت به بازدارندگی در خصوص توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی به مسئولیت خود عمل کند.

نقش آمریکا در نسل کشی فلسطینی‌ها

کنعانی در خصوص نقش آمریکا در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، افزود: آمریکا نقش مستقیم و غیرقابل انکاری در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین دارد و بسیار روشن است که عملیات طوفان الاقصی به عنوان اقدام مشروع و دفاعی ملت فلسطین علیه اشغالگران نشان داد که ادعای برخورداری از توان امنیتی این رژیم‌ پوشالی و بی ثبات است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی برای جبران شکست خودش دست به کشتار بیش از ۱۶ هزار نفر فلسطینی زده است که از این میان ۷۰ درصد غیرنظامیان، زنان و کودکان هستند و آمریکا بجای اقدامی بازدارنده، عملا در کنار این رژیم قرار گرفته است.

وی بیان داشت: دور جدید حملات رژیم صهیونیستی زمانی آغاز شد که وزیر دفاع آمریکا در اتاق کابینه جنگ رژیم صهیونیستی حضور داشت و این نشان دهنده نقش مستقیم آمریکا است. آمریکا تسلیحات و تجهیزات جدیدی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده و دست این رژیم را برای استمرار جنایات خود پُر کرده است.

کنعانی گفت: وزیر دفاع آمریکا گفته حمایت ما از اسرائیل هیچ‌گاه قابل مذاکره نبوده و نخواهد بود و صراحتا اعلام می‌کند که امنیت رژیم صهیونیستی برای آمریکا اصلی اساسی و غیرقابل مذاکره است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: دولت آمریکا امروز یک طرف جنگ است، اما این موضوع با اظهارات آمریکایی‌ها که می‌گویند ما خواهان گسترش جنگ نیستیم و برای عدم کشتار غیرنظامیان به اسرائیل تذکر دادیم، در تضاد است.

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران حمایت از فلسطین را یک اصل اساسی و انسانی و یک اولویت مهم می‌داند و این باید یک اصل اساسی برای همه دولت ها و سازمان های بین‌ المللی از جمله سازمان مللی باشد که امروز گروگان آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی نشان دادند که از توانایی کافی برای تامین امنیت و صلح در جهان برخوردار نیستند و آمریکا از میزبانی خود برای سازمان ملل و قدرتی که دارد سواستفاده می‌کند.

کنعانی افزود: ایران تمام تلاش دیپلماتیک خودش را به کار بسته و در این راستا با دولت‌های مختلف و سازمان های مختلف از جمله سازمان همکاری اسلامی، شورای حقوق بشر سازمان ملل و دیگر نهادهایی که می‌توانند کمکی کنند، تعامل و مذاکره کرده و از هیچ فرصتی برای حمایت از فلسطین دریغ نمی‌کند و از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: اگر این جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا بدون مکافات باقی بماند تهدیدی برای حامعه جهانی است اینکه هزاران نفر در یک بازه زمانی کشته شوند و مسئولین این جنایات محاکمه نشوند، مسیر خطرناکی خواهد بود.

تضمین لازم از آمریکا گرفته شده است

کنعانی در واکنش به سوالی در خصوص تلاش کنگره آمریکا برای بلوکه کردن پول‌های آزاد شده ایران گفت: برخی نمایندگان کنگره آمریکا نشان داده اند نماینده لابی صهیونیستی هستند نه نماینده مردم. اینکه کنگره آمریکا چشم بر جنایات علیه مردم فلسطین ببندد و انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی ایران نشانه بگیرد و تعهدات قانونی آمریکا را نقض کند قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: طرح بلوکه شدن پول‌های ایران نیازمند تصویب سنا و امضای رئیس جمهور آمریکاست. دولت آمریکا باید به تعهدات خود در توافق با ایران پایبند باشد و ما در این ارتباط تضمین‌های لازم را گرفتیم چرا که آمریکا نشان داده قابل اعتماد نیست. این منابع در دسترس دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و ما می‌توانیم متناسب با نیازهای خود استفاده کند.

موضوع اصلی مذاکرات ایران و عمان فلسطین بود

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر وزیر امور خارجه عمان گفت: روابط ما با عمان بسیار مستحکم، دیرینه و توسعه یافته در زمینه‌های مختلف و مبتنی بر منافع مشترک دو کشور است و در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی دو طرف مشورت‌های سازنده و تکاملی خوبی دارند.

وی افزود: در سفر دیشب وزیر خارجه عمان هم گفتگوهای خوبی در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی را داشتیم و این به واسطه سفر وزیر تجارت عمان به ایران و اینکه در آستانه برگزاری بیستمین نشست مشترک افتصادی دو طرف قرار داریم‌ قابل توجه است.

کنعانی ادامه داد: هر دو کشور معتقد به اقدامات حداکثری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه و البته توقف کوچاندن اجباری مردم غزه هستند.

وی گفت: دو کشور موافق هستند که اسرائیل باید اقدامات خود را متوقف و جامعه جهانی به مسئولیت خود عمل کند و اینکه دو کشور تلاش‌های دیپلماتیک خود را در سطح منطقه‌ای و در سطح سازمان‌های بین المللی تقویت و این موضوع را تا حصول نتیجه ادامه دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: عمان همواره مواضع عادلانه و منصفانه‌ای دارد و نقش مسؤولانه‌ای در مسائل منطقه‌ای داشته و دارد و این اتفاق نظر دیشب شکل گرفت که تلاش های مشترکی را در خصوص توقف جنگ دو کشور داشته باشند.

کنعانی گفت: باتوجه به سوابق فعالیت‌ها و ابتکار عمل‌هایی که عمان داشته همچنان نسبت به پیشرفت مذاکرات رفع تحریم‌ها ادامه می‌دهد و ایران هم از حُسن نیت عمان استقبال می‌کند، اما موضوع اصلی گفت‌وگوهای دیشب مساله فلسطین بود.

مقاومت به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی واکنش نشان می‌دهد

وی در خصوص سفر هیات پارلمانی عراق به ایران هم، گفت: این سفر در استمرار همکاری‌های خوب و سازنده دو طرف در زمینه‌های مختلف است. موضوع مهم مورد گفت‌وگو هیات پارلمانی عراق در ایران موضوع فلسطین و چگونگی استفاده از ظرفیت‌های پارلمانی دو طرف بود. با این توجه که از ابتدا دولت، ملت و پارلمان عراق موضع قوی و شرافتمندانه‌ای در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی داشتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: تحرکات عراق در این راستا در میان کشورهای اسلامی و عربی قابل توجه است.

کنعانی در خصوص سفر هیات نظامی ایران به عراق هم بیان کرد: طبعا این سفر در راستای توسعه و استمرار همکاری‌های نظامی دو طرف بوده است. دو کشور در خصوص امنیت در منطقه منافع مشترک دارند.

وی گفت: امنیت مرزهای دو کشور بسیار قابل توجه است و اینکه دو طرف بر وجود مرزهای امن، توسعه یافته و شکوفایی مرزها در راستای منافع دو جانبه تاکید دارند. همچنین همکاری‌های نظامی و آموزشی خوبی در این سال‌ها میان دو طرف وجود داشته و این سفر هم به پیشرفت هرچه بیشتر همکاری‌های نظامی کمک خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: امنیت دو طرف در راستای کمک با ارتقای امنیت در منطقه است و این منافع همه طرف‌های منطقه‌ای را تامین می‌کند. امینت مقوله‌ای یکپارچه و بهم پیوسته است. ایران معتقد است که کشورهای منطقه می‌توانند امنیت را برای یکدیگر تامین کنند؛ وجود نیروهای بیگانه مخل امنیت و ثبات منطقه‌ای است.

کنعانی گفت: طرف‌هایی هستند که از حضور در آب‌های منطقه ای برای ایجاد حاشیه امن برای امنیت رژیم صهیونیستی استفاده می‌کنند اما، آمریکا نمی‌تواند واکنش گروه‌های منطقه‌ای را متوجه کسی غیر از رفتار و سیاست‌های خودش کند. ملت‌ها و گروه‌های مقاومت عملکرد آمریکا را در حمایت از رژیم صهیونیستی رصد می‌کنند و واکنش نشان می‌دهند.

وی افزود: خروج نیروهای خارجی از منطقه و آب‌های منطقه‌ای تامین کننده امنیت در منطقه خواهد بود.

شهادت نیروهای ایرانی در سوریه بی پاسخ نخواهد ماند

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص شهادت دو نیروی مستشاری ایران در سوریه، گفت: هیچ اقدامی علیه منافع و امنیت ایران و همچنین نیروهای مستشاری ما در سوریه بی پاسخ نخواهد ماند و قبلا این موضوع تجربه شده است.

وی در خصوص تداوم مذاکرات برجام افزود: عملکرد ایران واضح است، ما در خصوص برجام دیدگاه روشنی داریم و این دیدگاه‌ها در گفتگوهای ما با طرف‌های اروپایی مطرح شده و می‌شود و جزو اصول گفت‌وگوهای ما هست. دیدگاه‌های ما بر اساس قوانین و حقوقی متقنی است و استدلال قوی هم داریم. ما از گفتگو هیچ گاه فرار نکردیم و میز مذاکره را ترک نکردیم.

کنعانی گفت: به میز مذاکره مادامی که تامین کننده منافع جمهوری اسلامی ایران باشد پایبند هستیم و توصیه می‌کنیم طرف‌های مقابل از تجربه‌های گذشته در مسیر طی شده درس بگیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آینده جنگ علیه مردم غزه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در عمل به دنبال دامنه جنگ است چرا که یک شکست راهبردی را تجربه کرده است. این رژیم جنگی دو ماهه را علیه مردم غزه انجام داده و هیچ نتیجه ملموسی نداشته است. آنها در طول این جنگ نه تنها نمی‌توانند شکست هفت اکتبر را جبران کنند، بلکه دچار شکست‌های راهبردی دیگر می‌شوند. استمرار جنگ هیچ پیروزی برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن نخواهد داشت.

وی بیان داشت: رژیم صهیونیستی هیچ جایگاه اخلاقی نزد افکار عمومی جهانی ندارد و تلاش واهی این رژیم برای ساختن یک الگوی دموکراسی در منطقه با این جنایات مشخص شد که یک تصویر سازی خیالی بوده است.

کنعانی بیان کرد: ما برای رژیم صهیونیستی هیچ گونه پیروزی نظامی تصور نمی‌کنیم چرا که‌ این‌ مسیر بن بستی برای آن رژیم و حامیانش خواهد بود و جامعه حهانی هم باید به مسئولیت خود عمل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: دولت آمریکا در این خصوص باید پاسخگوی جنایات رژیم صهیونیستی و نسل کشی مردم فلسطین باشد.

انتقاد از رویکرد غیرسازنده اروپا

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص نکات مطرح شده و موضوعات مورد گفتگو وزیر خارجه کشورمان با بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: موضوعات سیاسی ما با اروپا قابل توجه است و متاسفانه اروپا در ارتباط با مسائل ایران با مواضعی که بعضاً اتخاذ می کند یک رویکرد غیرسازنده در ارتباط با همکاری های ایران و آژانس است. بارها تاکید کردیم که ایران به تعهدات خود ذیل برجام پایبند بوده و گزارشات آژانس هم صدق می‌کند، این آمریکا بود که یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم های زیادی علیه ایران اعمال کرد.

کنعانی ادامه داد: طبیعی است که چنین اقداماتی نقض صریح قطعنامه ۲۲۳۱ محسوب می شود. نکته بعدی اینکه بر اساس خود برجام تعهدات، متقابل است. ایران پس از یکسال خویشتنداری و بی عملی دولت های اروپایی، حقوق خود را ذیل بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام اعمال و گام های جبرانی را اتخاذ کرد.

وی افزود: مواضعی که آژانس و تروئیکای اروپایی مطرح کردند به معنای نادیده گرفتن واقعیات گفته شده است و هیچ توجهی به عدول آمریکا از تعهدات خود ندارند و اتهامات یکجانبه‌ای را علیه ایران مطرح می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: تصریحات به آقای بورل منتقل شد و بحث همکاری ها با آژانس مورد تبیین قرار گرفت. ایران به همکاری های خود با آژانس ادامه می دهد و برخی طرف های اروپایی نباید با استفاده از آژانس به دنبال اتخاذ و رویکرد سیاسی علیه ایران باشند. در خصوص فلسطین هم دیدگاه های ایران با آقای بورل مطرح شد و ایران به مواضع خوب برخی از کشورهای اروپایی در قبال بحران غزه توجه دارد.

فعالیت کارگروه تحریم رژیم صهیونیستی در وزارت خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه کارگروه تحریم رژیم اسراییل در وزارت خارجه از چه زمانی آغاز به کرده و دستاوردهای عملیاتی آن چه بوده، گفت: تحریم رژیم صهیونیستی یک ضرورت است، رژیمی که هم تروریستی است و هم مرتکب جنایات بی شمار جنگی است.

وی با بیان اینکه طبیعی است که جامعه بین المللی در قبال جنایات جنگی رژیم صهیونیستی مسئولیت دارد، اظهارداشت: وقتی سازمان ملل نمی تواند به وظایف خود عمل کند، دولت‌ها در این خصوص مسئولیت دارند و ایران تحریم رژیم را یک اقدام ضروری و اخلاقی و در چارچوب حمایت از ملت فلسطین تلقی می‌کند.

کنعانی افزود: بر همین مبنا و تاکید مقام معظم رهبری، کارگروهی در وزارت خارجه تشکیل شده و گفتگوهایی در این راستا انجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ایران سلسله گفتگوهایی را با برخی کشورها انجام داده و این‌ها نشان از تلاش های دیپلماتیک ایران است. حمایت از فلسطین یک اصل اخلاقی است و ایران تلاش های خودش را انجام می دهد و امیدواریم که دیگران هم به این موضوع بپیوندند.

کد خبر 812962
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 18
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    بهترین گزینه و بهترین پاسخ 100 درصد فقط نابودی پایگاه های آمریکا در سوریه، عراق و منطقه است. ساخت بمب اتمی هم واجب است.
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      18 1
      بقیه هم اگر مثل شما فکر میکرد الان هیچ موجود زنده ای در جهان وجود نداشت !
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      18 5
      چرا اسرائیل باید سربازان در حال انجام وظیفه ایرانی رو در کشوره دیگه ای بکشد؟ پاسدار های ایرانی در سوریه چه کار میکردن؟
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    60 19
    صهیونیست جنایتکار 100 درصد فقط با حمایت و پشتیبانی آمریکا جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند. تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به حومه دمشق 100 درصد فقط با چراغ سبز آمریکا جنایتکار بوده است. رژیم صهیونیستی به دنبال سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود است. هدف اسرائیل از تجاوز اخیر به سوریه، سرپوش گذاشتن بر ناکامی در تحقق اهدافش است. آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی شهادت دو پاسدار در سوریه توسط رژیم صهیونیستی بوده است. پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. ائتلاف آمریکایی به طور رسمی از سال 1393 تاکنون در سوریه از تروریسم، القاعده، تکفیری ها و سایه گروه های تروریستی حمایت و پشتیبانی نظامی می کند.
    • مهندس نرم افزار IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      15 0
      تلگرام فیلتر نیست مگه؟
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    30 17
    شورای امنیت سازمان ملل از سال 1945 تاکنون در گروگان آمریکاست
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    43 23
    انتقام خون شهادت دو پاسدار را از رژیم صهیونیستی می گیریم. انتقام خون شهدای مقاومت را از اسرائیل می‌گیریم.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    39 17
    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون داعش وحشی را وارد سوریه، عراق، افغانستان، یمن، لیبی و منطقه خاورمیانه وارد کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد. وزارت امور خارجه آمریکا جنایتکار باید رسما از ایران عذرخواهی کند.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    42 18
    از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است. از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اروپا جنایتکار در کار است. از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اسرائیل جنایتکار در کار است. آمریکایی ها جنایتکار سال 1945 تاکنون به اسم دفاع از حقوق بشر در سراسر منطقه خاورمیانه وجهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست اقدامات تروریستی می زنند. آمریکایی ها جنایتکار سال 2001 تاکنون به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده و طالبان حقوق بشر در سراسر منطقه خاورمیانه وجهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست اقدامات تروریستی می زنند. آمریکایی ها جنایتکار سال 2011 تاکنون به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده و داعش حقوق بشر در سراسر منطقه خاورمیانه وجهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست اقدامات تروریستی می زنند.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    36 14
    ما دیگر به مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین نیاز نداریم و فقط در برابر مقابله دخالت، مداخله گری، اهانت، خیانت، تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش بمب اتمی نیاز داریم به آمریکا جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. به اروپا جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    38 7
    از سال 1357 تاکنون در هر جای ایران جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است. از سال 1357 تاکنون در هر جای ایران جنایتی رخ می دهد دست اروپا جنایتکار در کار است. از سال 1357 تاکنون در هر جای ایران جنایتی رخ می دهد دست عربستان سعودی جنایتکار در کار است. از سال 1357 تاکنون در هر جای ایران جنایتی رخ می دهد دست اسرائیل جنایتکار در کار است. از سال 1357 تاکنون در هر جای ایران جنایتی رخ می دهد دست گروهک تروریستی منافقین جنایتکار در کار است. از سال 1389 تاکنون در هر جای ایران جنایتی رخ می دهد دست گروهی تروریستی داعش جنایتکار در کار است. عربستان سعودی حامی اصلی مالی همه گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    36 5
    آمریکایی ها جنایتکار سال 1945 تاکنون به اسم دفاع از حقوق بشر در سراسر منطقه خاورمیانه وجهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست اقدامات تروریستی می زنند. آمریکایی ها جنایتکار سال 2001 تاکنون به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده و طالبان حقوق بشر در سراسر منطقه خاورمیانه وجهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست اقدامات تروریستی می زنند. آمریکایی ها جنایتکار سال 2011 تاکنون به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده و داعش حقوق بشر در سراسر منطقه خاورمیانه وجهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست اقدامات تروریستی می زنند.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    23 5
    تعداد شهدای غزه به 17207 نفر رسید سوال اینجاست که پس 3 کشور اروپایی جنایتکار کجا هستند هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی اسرائیل و آمریکا نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟ دبیرکل سازمان ملل اگر نمی‌تواند جلوی نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها، آمریکا، غرب و مزدورانشان را بگیرد، باید استعفا بدهد. رئیسی شورای امنیت سازمان ملل اگر نمی‌تواند جلوی نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها، آمریکا، غرب و مزدورانشان را بگیرد، باید استعفا بدهد. رئیسی شورای حقوق بشر سازمان ملل اگر نمی‌تواند جلوی نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها، آمریکا، غرب و مزدورانشان را بگیرد، باید استعفا بدهد.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    26 6
    و این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا جنایتکار خودش رئیس کل همه گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است. وزارت خارجه آمریکا جنایتکار خودش حامی اصلی مالی گروهک تروریستی انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است. اسرائیل از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار به تروریست ها در سوریه سلاح و حقوق می دهد و همچنان نیز ادامه می دهد. اسرائیل و متحدانش از سال 2011 تاکنون تسلیحات همه گروه های تروریستی را در سوریه، عراق، منطقه و جهان تامین می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • بابائی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    27 7
    سازمان بین الملل از سال 1945 تاکنون شریک جنایات آمریکا است. سازمان بین الملل از سال 1945 تاکنون شریک جنایات رژیم صهیونیستی است.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    24 3
    در پاسخ به مجری بی ادب شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار سگ دست نشانده جو بایدن، اردوغان و نتانیاهو/ حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید 1 - آمریکا 2 - کشورهای اروپایی 3 - عربستان سعودی 4 - امارات 5 - ترکیه 6 - اسرائیل 7 - ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا 8 - سازمان های بین المللی هم با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری می کنند.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    18 5
    آمریکا جنایتکار و ۳ کشور اروپایی جنایتکار بیش از هزاران بار در افغانستان مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند. آمریکا جنایتکار و ۳ کشور اروپایی جنایتکار بیش ازهزاران بار در عراق مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    20 5
    آمریکا جنایتکار و ۳ کشور اروپایی جنایتکار بیش از هزاران بار در لیبی مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند. آمریکا جنایتکار و ۳ کشور اروپایی جنایتکار بیش از هزاران بار در سوریه مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    14 5
    آمریکا جنایتکار و ۳ کشور اروپایی جنایتکار بیش از هزاران بار در یمن مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند. آمریکا جنایتکار و ۳ کشور اروپایی جنایتکار بیش از هزاران بار در جنگ اوکراین، روسیه و غزه مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت شده اند.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    21 5
    و این در حالی است که ۳ کشور اروپایی جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار در جنگ تحمیلی هشت ساله، تسلیحات رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور را تامین می کردند. و این در حالی است که ۳ کشور اروپایی جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار در جنگ سوریه، تسلیحات همه گروه های تروریستی را تامین می کردند و هنوز هم تامین می کنند.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    20 5
    و این در حالی است که ۳ کشور اروپایی جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار در جنگ یمن، تسلیحات ائتلاف متجاوز سعودی را تامین می کردند و هنوز هم تامین می کنند.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    16 4
    و این در حالی است که ۳ کشور اروپایی جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار تسلیحات اوکراین را تامین می کنند. و این در حالی است که ۳ کشور اروپایی جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار تسلیحات رژیم کودک کش صهیونیستی را تامین می کنند.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    15 6
    و این در حالی است که ۳ کشور اروپایی جنایتکار شریک جرم جنایت های اسرائیل و آمریکا در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه بودن و هنوز هم هستند.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    11 4
    بیش از 178 شهید در حملات امروز صهیونیست‌ها به غزه / بیش از ۶۱۵۰ کودک و ۴ هزار زن در بین شهدای غزه سوال اینجاست که پس ۳ کشور اروپایی جنایتکار مانند انگلیس، فرانسه، آلمان سگ دست نشانده آمریکا کجا هستند هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی اسرائیل و آمریکا نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    14 3
    نتانیاهو جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است. نتانیاهو درغزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است و باید در دادگاه دیوان بین المللی کیفری محاکمه شود. اسرائیل، آمریکا، انگلیس و اروپا کشتار زنان، کودکان و نوزادان را متوقف کنند. دبیرکل سازمان ملل اگر نمی‌تواند جلوی نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها، آمریکا و غرب را بگیرد، باید استعفا بدهد. حرف دل همه مردم دنیا
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    19 4
    این غربی ها فقط مدعی جنایت به بشریت هستند. آمریکا از این به بعد دیگر حتی مدعی حقوق بشر هم نیست چون بعد از جنایات اسرائیل در غزه با همراهی امریکا، تمام اعتبارش در ظاهر را هم از دست داد. حملات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها به جنوب لبنان و سوریه 100 درصد فقط با دستور مستقیم آمریکا بوده است. پایگاه‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. نیروهای آمریکایی حق حضور در منطقه غرب آسیا را ندارند. جو بایدن جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است. جو بایدن در غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است و باید در دادگاه دیوان بین المللی کیفری محاکمه شود.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    15 3
    صهیونیست ها و تروریست ها 100 درصد فقط با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند. اسرائیل جنایتکار با حمایت آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار بیش از 76 سال است که فلسطین را اشغال کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد. سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی و هم کشورهای اسلامی کجا هستند هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها و مزدورانشان نمی کنند و خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    12 3
    داعش مورد حمایت مدعیان دروغین حقوق بشرمسئولیت انفجار تروریستی فیلیپین را برعهده گرفت. داعش مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل مسئولیت انفجار تروریستی فیلیپین را برعهده گرفت
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    16 2
    اعتراف اسرائیل: ۷۵ نظامی در ۲۴ ساعت گذشته کشته شده‌اند
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    15 4
    حمایت سناتور آمریکا از کشتار غیرنظامیان در غزه یکی از اعضای سنای آمریکا با حمایت از کشتار غیرنظامیان در غزه تاکید کرد هر کجا حماس باشد، باید هدف قرار بگیرد.
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    13 6
    دریای سرخ را به گورستان کشتی‌های اسرائیلی تبدیل خواهیم کرد
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    15 4
    ۱۱:۴۰ ۱۴۰۲-۹-۱۳/ ژست حمایت پنتاگون از غیرنظامیان در نوار غزه وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که اگر رژیم صهیونیستی از کشته‌شدن غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه جلوگیری نکند، ممکن است شکست راهبردی در این جنگ متحمل شود.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    15 3
    ارتش اشغالگر با حمایت مستقیم آمریکا و هم برخی کشورهای اروپایی به 14 بیمارستان به طور مستقیم حمله کرده است.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    9 4
    حملات ارتش اسرائیل و ارتش آمریکا به غزه شبیه به اقدام نازی‌هاست
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    13 4
    محاکمه نتانیاهو ازسر گرفته می‌شود رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند بعد از دو ماه، از امروز جلسات محاکمه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو از سر گرفته می‌‎شود.
  • احمد NZ ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    6 0
    به جای حرف و تهدید عمل کنید
  • شناس IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    4 0
    الآن هشدار شدید اللحن تاثیرش بیشتر از ملایمه؟
  • US ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    5 0
    سخنگوی محترم اینهمه هشداردادی تاحالانتیجه ای توانستی بگیری؟ هی اعتراض هی کنی هشدارمیدهی که چه بشوداگرقراربودبااعتراض کردن مشکل حل میشد نه بنزین لتیری هفتادتومانی سه هزاروپانصدتومان میشدنه نان پانصدتومانی چنده هزارتومان. کارگران ومعلمین وپرستاران وبازنشستگان وکارمندان نیزبه حقوق خودتاحالارسیده بودندازمن میشنوی سیاست راولش کن و یه سفربروشمال کنار دریا یارودخانه بنشسن هم ازطبیعت لذت ببر هم ماهیگیری کن
  • حسین IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    4 0
    فقط شعار
  • محمد IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    6 1
    لطفا این حجم ازپیامهای تکراری ،بی معنی ،اشتباه وجفنگ که مثال بارز بی سوادی بوده وهمه رایکنفر که جدیدا بااعتراض ۹۹درصدازکاربران همراه وباعث شده که فردمذکوریگرازاسم کاربری خوداستفاده نکرده ولی هم چنان بخاطربی کاری واعتمادبنفس کاذب وخودشیفتگی به نگارش جفنگیات خودادامه میدهدرا جاپنکرده وبه شعورمخاطب ان خوداحترام بگذارید،بادقت به پیامها هم متوجه میشویدکه یکنفرهمه را ثبت میکندوهم به بی سوادی او پی خواهیدبرد،مثلا اذعان میدارددرسال ۱۹۱۷ اسرائیل فلان جنایت را مرتمب شده واسرائیل در۱۹۰۰ فلان جنایت را،درصورتی که ان تاریخ ها اصلا اسرائیل متولدنشده ووجودخارجی نداشته است وجفنگیات دیگر،کاربری با نام ب. ا. ب. ا. ی. ی.