چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیته فرهنگی سازمان لیگ برتر فوتبال گفت فقط یک درصد فوتبالیست‌های کشور تحصیل کرده و 64 درصد آنها زیر دیپلم هستند.

حمیدرضا احمدی که درباره برگزاری همایش برترین‌های اخلاق لیگ هشتم سخن می‌گفت با بیان این خبر به فارس اظهار داشت: در طول مسابقات لیگ برتر هشتم هر هفته کمیته فرهنگی سازمان لیگ برترین‌های اخلاق را تعیین و معرفی می‌کرد و به این افراد لوح‌ تقدیر اهدا می‌شد.

رئیس کمیته فرهنگی سازمان لیگ ادامه داد: برترین‌‌های اخلاق‌ از سوی کارگروهی انتخاب می‌شدند و معیار آن نیز منشور اخلاقی سازمان لیگ بود. قصد داشتیم با این حرکت فضای معنوی و اخلاقی در فوتبال ایجاد کنیم.

احمدی افزود: در نیمه اول تیرماه همایشی با حضور برترین‌های اخلاق لیگ هشتم در مشهد مقدس برگزار خواهد شد. برای تمامی نفرات برگزیده دعوت‌نامه ارسال خواهد شد تا در این مراسم شرکت کنند. آستان قدس رضوی و اداره اوقاف مشهد به اتفاق میزبان این همایش هستند. در این مراسم معاون فرهنگی آستان قدس، معاون فرهنگی اداره اوقاف، مسئولین فرهنگی سازمان تربیت بدنی و مدیرکل تربیت بدنی استان حاضر خواهند شد.

رئیس کمیته فرهنگی سازمان لیگ با اشاره به سطح سواد فوتبالیست‌های ایرانی عنوان کرد: متاسفانه با آماری که در این زمینه استخراج کردیم متوجه شدیم فقط یک درصد فوتبالیست‌های ما تحصیل کرده هستند و 64 درصد آنها در سطح زیر دیپلم قرار دارند. با توجه به فقر سواد در فوتبال تلاش کردیم تا از نظر معنوی این خلأ را پر کنیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم برای بازیکنانی که امکان ادامه تحصیل دارند تسهیلاتی ایجاد کنیم تا آنها به تحصیل خود ادامه دهند.

کد خبر 81293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز