به دنبال انتشار ویدیویی از حمله به یک آمبولانس در فضای مجازی، مدیرکل روابط عمومی سازمان اورژانس کشور توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد و از طرح شکایت علیه عامل حمله به آمبولانس و تکنسین اورژانس خبر داد.

اورژانس - آمبولانس

به گزارش همشهری آنلاین، بابک یکتاپرست، درباره ویدیویی منتشرشده در فضای مجازی پیرامون حمله به یک آمبولانس گفت: این ویدیو مربوط به شب گذشته است و در جاده رشت - خمام رخ داده است. شب گذشته در تماس با مرکز فوریت‌های امدادی اورژانس ۱۱۵ یک مورد درخواست برای اعزام آمبولانس ثبت شد. متاسفانه به دلیل مشکل کمبود آمبولانس و اینکه آمبولانس نزدیک‌ترین پایگاه در ماموریت بود، ستاد فرماندهی از پایگاه دیگری آمبولانس را به محل اعزام کرده و به همین دلیل نیز عوامل اورژانس با کمی تاخیر در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه این ماموریت در مجاورت یک تالار پذیرایی در جاده رشت - خمام به ثبت رسیده بود، گفت: زمانی که تکنسین‌های اورژانس در محل حاضر شدند، یکی از افراد که خود را از نزدیکان فرد بیمار معرفی کرده بود، ناگهان به سمت آنان حمله‌ور شد. این فرد از تاخیر پیش آمده در رسیدن آمبولانس گلایه داشت.

مدیرکل روابط عمومی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: پس از این حادثه کارشناسان حقوقی سازمان اورژانس کشور رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند و از فرد حمله‌کننده به آمبولانس و مامور اورژانس شکایت کردند.

یکتاپرست با تاکید بر ضرورت تامین آمبولانس برای اورژانس کشور، اظهارکرد:‌ متاسفانه در این حادثه، کمبود آمبولانس سبب تاخیر در رسیدن به محل شده بود. به‌طور استاندارد هر پایگاه اورژانس باید دستکم دو آمبولانس داشته باشد، اما کمبود آمبولانس سبب شده تا برخی از پایگاه‌ها با یک دستگاه‌ آمبولانس فعالیت کنند. در این شرایط اگر آمبولانسی در ماموریت باشد و نیاز به اعزام آمبولانس در همان پایگاه وجود داشته باشد، ناگزیر باید از پایگاهی دیگر این آمبولانس تامین شود که همین موضوع موجب تاخیر می‌شود. البته این موضوع دلیلی بر تعدی و حمله به آمبولانس و تکنسین اورژانس نیست و حتما این موضوع به طور جد از سوی مقام قضایی پیگیری می‌شود.

کد خبر 812769
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    این همه مالیات کجا میره پس؟تو هیچ شهری حتی همین تهران هیچ وقت آمبولانس کافی نداریم!