اولین سایت گردشگری دریایی کشور در بندر فریدونکنار استان مازندران احداث می‌شود.

گردشگری دریا

به گزارش همشهری آنلاین، گردشگری دریایی مجموعه فعالیت‌های تفریحی است که در دریایی و دور از ساحل توسط گردشگران انجام می‌شود. در سایت گردشگری دریایی فعالیت‌های تفریحی آبی مانند غواصی، سفرهای دریایی، اسکی روی آب، جت اسکی، آکواریوم دریایی، ماهیگیری در آب‌های عمیق تجربه می‌شود.
به گفته سعید کیاکجوری، مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، نخستین سایت گردشگری دریایی کشور با سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در اراضی ۱۴ هکتاری بندر فریدون‌کنار احداث می‌شود.
کیاکجوری، ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در بنادر مازندران را اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: «احداث کارخانه تولید تجهیزات آزمایشگاهی توسط شرکت نویان نگین پارسیان، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر است که با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال در دست اجرا است و در صورت بهره‌برداری، برای بیش از ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد
به گفته محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران نیز کشتی‌های مسافربری در دریاهای مازندران به عنوان کریدور بین استان‌های شمالی گلستان، مازندران وگیلان به زودی راه اندازی می‌شود.
برخورداری مازندران از ۳ بندر تجاری فعال یکی در امیرآباد بهشهر، دیگری در فریدونکنار و سومی در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر و تعدادی اسکله های ساحلی، نشانگر فراهم بودن بخشی از زیرساخت‌های گردشگری دریایی است.
محدوده ساحلی استان‌های شمالی حدود ۵۸۰۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۹۰ کیلومتر آن در شمال شامل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان است و بیشترین سهم محدوده سواحلی دریای خزر به طول حدود ۴۷۳ کیلومتر در حوزه جغرافیایی مازندران، ۲۷۰ کیلومتر گیلان و بقیه مربوط به استان گلستان است.

بیشتر بخوانید:
۹ سیاست ابلاغی رهبری برای توسعه دریا محور | چرا اقتصاد دریا برای ایران مهم است؟

کد خبر 812730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha