قیمت خودرو امروز، یک‌شنبه، ۱۲ آذر ۱۴۰۲ روند متفاوتی را نسبت به روزهای گذشته برگزیده است. از آغاز معاملات امروز، قیمت اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی به صورت صعودی گزارش می‌شود.

بازار خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، یک‌شنبه، ۱۲ آذر ۱۴۰۲ اندکی با روزهای گذشته متفاوت است. قیمت اکثر محصولات بازار، صعودی گزارش می‌شود اما در تعدادی از محصولات ثبات و کاهش قیمت به چشم می‌خورد.

با توجه به انتشار اخبار مربوط به آغاز مرحله جدید فروش خودرو در سامانه یکپارچه، بازگشت فروش خودرو از طریق نمایندگی‌ها و بازگشت فروش اقساطی به بازار خودرو، احتمالاً روند فعلی پایدار نخواهد بود و از روزهای آینده، ثبات و رکود به بازار خودرو باز می‌گردد.

البته کارشناسان معتقدند خبرهایی همچون مسدودسازی دوباره ۶ میلیارد دلار پول آزاد شده ایران و رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین، می‌تواند منجر به تحریک دلار در بازار آزاد شود. درصورتی که نرخ دلار از روزهای آینده صعودی شود، احتمالاً تغییراتی در بازر خودرو نیز صورت بگیرد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی، غالباً به صورت افزایشی گزارش می‌شود.

ساینا S دنده‌ای یکی از سدان‌های داخلی به شمار می‌رود که قیمت پایین‌تری نسبت به سایر محصولات بازار دارد. این خودرو امروز سه میلیون تومان گران شده و با ۳۵۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا محسوب می‌شود که هفته گذشته حدود هفت میلیون تومان گران شد. این خودرو امروز دو میلیون تومان کاهش داشته و به نرخ ۵۸۹ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پاناروما ارزان‌ترین هاچ‌بک ایران خودرو است که در حال حاضر به تولید می‌رسد. قیمت این هاچ‌بک محبوب نسبت به روز گذشته حدود پنج میلیون تومان بالاتر رفته و با ۵۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۷i پانوراما دنده دستی رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی است. این خودرو نسبت به روز گذشته ۱۲ میلیون تومان گران‌تر شده و به ۶۵۴ میلیون تومات رسیده است.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نسبت به داخلی‌های بازار از ثبات بیشتری نسبت به روز گذشته برخوردار است.

ریسپکت پرایم سدان مونتاژی گروه بهمن به شمار می‌رود که با افت ۱۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، به نرخ یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان رسید.

هایما S۵ اتوماتیک کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو محسوب می‌شود که رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی نیز هست. این خودرو ۱۵ میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش یافته و با یک میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دیگنیتی پرایم کراس‌اوور مونتاژی بهمن موتور بوده که برخلاف ریسپکت، ۱۰ میلیون تومان گران‌تر شده و به قیمت یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان رسیده است.

کی‌ام‌سی K۷ کراس‌اوور مونتاژی کرمان موتور به شمار می‌رود که خبر توقف تولید آن به تازگی از سوی این شرکت منتشر شد. این خودرو امروز نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان افت قیمتی دارد و به قیمت یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

خبرهایی همچون آغاز مرحله جدید فروش خودرو در سامانه یکپارچه، بازگشت فروش خودرو از طریق نمایندگی‌ها و بازگشت فروش اقساطی به بازار خودرو که روزهای گذشته منتشر شد، می‌تواند رکود بازار را بیش از پیش افزایش دهد و قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی را با ثبات کند.

البته برخی کارشناسان بر این باورند که احتمالاً نرخ دلار در بازار آزاد با تغییراتی همراه شود. در صورتی که نرخ دلار در بازار آزاد افزایش یابد، حتی با وجود خرید و فروش اندک و رکود بازار، تأثیر آن فوراً روی بازار خودرو نیز قابل مشاهده خواهد بود.

کد خبر 812665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    کو جدول