تحلیلگران مصری اعلام کردند: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر به جنگ وحشیانه علیه ملت فلسطین روی آورد و هدفش فقط نابودی حماس نیست، بلکه بر خالی کردن غزه از فلسطینان اصرار دارد.

نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین، «رخا احمد حسن» معاون اسبق وزیر خارجه مصر به العربی الجدید گفت: بنیامین نتانیاهو و کابینه او به دنبال تحقق پیروزی به هر نحوی پس از شکست‌های متوالی هستند.

وی افزود: آنها جز کشتن حدود ۱۶ هزار غیرنظامی فلسطینی که در میان آنها شش هزار کودک وجود دارد، دستاورد خاصی نداشته اند. علت مخالفت با آتش بس نیز همین است. آنها مدعی هستند که توانسته‌اند به حماس فشار نظامی برای آزادی اسیران نزد مقاومت وارد کنند.

این سیاستمدار مصری تصریح کرد: اسرائیل همچنان در راستای اجرایی کردن طرح کوچاندن اجباری ساکنان غزه حرکت می‌کند تا آنها را از شمال به جنوب و سپس خارج آن خواه به مصر یا دیگر کشورها به شکل اجباری کوچ دهد؛ اما ساکنان غزه در سرزمین خود استوار مانده اند و از مکانی به مکان دیگر می‌روند و در آغاز زمستان سرد در چادر به سر می‌برند.

وی ادامه داد: آمریکا نخواست که به اسرائیل برای آتش بس موقت یا دائمی فشار بیاورد.

«حسن نافعه» استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره نیز در این زمینه گفت: نتانیاهو بار دیگر به جنگ وحشیانه علیه ملت فلسطین روی آورد و هدفش فقط نابودی حماس نیست، بلکه بر خالی کردن غزه از فلسطینان اصرار دارد و فلسطینی‌ها هم چاره ای جز مقاومت ندارند.

وی افزود: نتانیاهو می‌تواند زنان و کودکان بیشتری را از بین ببرد، اما یپروز جنگ نخواهد شد و شکست خورده و راهی زندان خواهد شد.

همچنین «جمال زحالقه» تحلیلگر فلسطینی به العربی الجدید گفت: کابینه اشغالگران جرات کوچاندن فلسطینیان به مصر بر خلاف تمایل قاهره را ندارد، زیرا این کار به مثابه اعلام جنگ است.

کد خبر 812615
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha