مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه بارش نرمال و بالاتر از نرمال در فصل پاییز محقق نشد؛ گفت: طبق پیش‌بینی‌ها به نظر می‌رسد بارندگی در نیمه اول زمستان کمتر از حد نرمال باشد.

ارشناس هواشناسی: کشور از نیمه دوم آذرماه بارانی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین آرش بهاروند احمدی با اشاره به اینکه میزان بارش‌های البرز در پاییز امسال کمتر از حد پیش بینی شده بود، اظهار کرد: البرز طی سه سال اخیر به نوعی در خشکسالی مطلق قرار داشت و میزان بارندگی‌های آن به شدت کم شده بود.

وی ادامه داد: هر چند میزان بارندگی‌ها در پاییز امسال در مقایسه با سال گذشته حدود سه برابر شده ولی باز هم از بارش حد نرمال کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه بارش‌های پاییزی امسال ۲۰ میلیمتر از بارش‌های مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده، گفت: علی رغم این بارش‌ها هنوز ۲۶ میلیمتر از بارندگی نرمال پایین‌تر هستیم.

وی توضیح داد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می‌داد که پاییز امسال بارندگی‌ها به حد نرمال و گاه بالاتر از نرمال هم برسد ولی این اتفاق نیفتاده و ویژگی پیش‌بینی هم این است که قطعیتی ندارد.

مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به وضعیت بارش‌ها در زمستان هم گفت: طبق پیش‌بینی‌ها به نظر می‌رسد بارندگی در نیمه اول زمستان کمتر از حد نرمال باشد.

کد خبر 812581
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    وقتی اسم رحمت الهی رو گذاشتین ال نینو و یکبار انشالله نگفتین ، باید هم خدا قهرش بگیره ... خیر سرتون مسلمان هستید