مهدی قایدی نمایش درخشانی در لیگ امارات داشته و برای دعوت شدن به تیم ملی مایوس نشده است.

مهدی قایدی

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

در هفته یازدهم لیگ امارات، الاتحاد کلبا به یک پیروزی بسیار ارزشمند دست پیدا کرد؛ بردی که برای هواداران فوتبال ایران هم مهم بود و توجه آنها را جلب کرد، چراکه سرمربی و ستاره تیم کلبا، سرمربی و ستاره سابق استقلال هستند و سرنوشت آنها در داخل کشور رصد می‌شود.

ایرانی، ناجی ایرانی

در شرایطی که تیم فرهاد مجیدی از ۱۰بازی اولش صاحب ۲پیروزی شده بود و این مربی به‌شدت تحت فشار قرار داشت، آنها مقابل الامارات قعرنشین به برتری ۴بر ۲دست پیدا کردند تا مربی ایرانی نفسی به راحتی بکشد. چهره ویژه این بازی البته مهدی قائدی بود؛ خرید مهم فرهاد در تابستان که این فصل خیلی از گره‌ها را برای الاتحاد باز کرده و چه بسا اگر او نبود، مجیدی تا الان چمدانش را به مقصد تهران بسته بود! مهدی در این بازی ۲گل زد و ۲پنالتی هم گرفت؛ درخششی که غیر از اهمیت کلیدی برای مجیدی، حتما در این مقطع زمانی سخت به‌کار خود قائدی هم خواهد آمد. او در حال آزمودن آخرین بخت‌هایش برای حضور در جام ملت‌های آسیایی است؛ تورنمنتی که تا چند شب پیش برای مهدی دور از دسترس به‌نظر می‌رسید اما حالا شرایط فرق کرده است.

فشار روزافزون روی قلعه‌نویی

چیزی حدود ۹ماه حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی، نشان می‌دهد این مربی اعتقاد چندانی به مهدی قائدی ندارد. در طول این مدت، امیر تنها در یک اردو و برای حضور در مسابقات جام کافا از قائدی دعوت کرد که آنجا هم چندان به او بازی نرسید. پس از آن نیز خبری از مهدی در تیم ملی نشده و حتی درخشش‌های جسته و گریخته قائدی هم تغییری در وضعیت این بازیکن ایجاد نکرده است. کار چنان است که برخی عقیده دارند قائدی قطعا حضور در مسابقات قطر را از دست خواهد داد و پس از جام‌جهانی، باید با جام ملت‌ها هم وداع کند اما آمار و عملکرد مهدی رفته‌رفته طوری می‌شود که نادیده گرفتن او برای قلعه‌نویی هزینه بیشتری خواهد داشت. با دبلی که قائدی عصر جمعه انجام داد، او حالا با ۶گل زده در ۹بازی دومین گلزن برتر و یکی از مؤثرترین بازیکنان لیگ امارات است.

قائدی در جام‌حذفی هم برای کلبا خوش درخشیده و با گلزنی او به شارجه بود که زردپوشان به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند. درصورتی که این روند از سوی مهدی ادامه بیابد، حتما انتقادها از دعوت احتمالی این بازیکن به تیم ملی بیش از پیش خواهد شد، مخصوصا که برخی بازیکنان فرا خوانده شده از سوی امیر قلعه‌نویی، در قیاس با قائدی واقعا فرم خوبی ندارند. از آن جمله می‌توان به کریم انصاری‌فرد اشاره کرد که در ۳۴سالگی در لیگ سطح پایین قبرس هم آمار چندان خوبی نداشته و به شکلی عجیب به ۲اردوی اخیر تیم ملی دعوت شده است. آیا واقعا کریم در شرایط امروزش برای دعوت به تیم ملی سزاوارتر از قائدی به‌نظر می‌رسد؟ هر چه هست، امیر قلعه‌نویی با دردسر بزرگی مواجه شده و به‌تدریج چشم‌پوشی‌کردن از قائدی برای او غیرممکن خواهد بود.

کد خبر 812518
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha