این هفته آلودگی هوا در استان های خوزستان، اصفهان، مرکزی، البرز، تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، قم و سمنان تا روز چهارشنبه(۱۶ آذرماه) ادامه خواهد داشت. به همین دلیل، سازمان هواشناسی در برخی از شهرهای این استان ها هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

افزایش آلودگی هوای تهران تا چهارشنبه

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته کارشناس هواشناسی، از شنبه (۱۱ آذرماه) هشدار سطح نارنجی برای آلودگی هوا در برخی از شهرهای استان‌ها صادر شده است. کبری رفیعی به همشهری گفت: «از شنبه تا روز چهارشنبه(۱۶ آذر) به دلیل انباشت و افزایش غلظت آلایندهای، کاهش کیفیت هوا در وضعیت ناسالم و به ویژه در مناطق پرتردد در وضعیت بسیار ناسالم قرار داشته و خواهد داشت.»

او عنوان کرد: «در روزهای شنبه و یکشنبه (۱۱ و ۱۲ آذر) در شهرهای کرج، اراک، تهران، اهواز و اصفهان میزان آلایندگی هوا افزایشی است.» به گفته کارشناس هواشناسی، برای روز دوشنبه (۱۳ آذر) علاوه بر کرج، اراک، تهران، اصفهان واهواز، شهرهای مشهد و تبریز با پدیده آلودگی هوا مواجه هستند.»

رفیعی عنوان کرد: «سه شنبه (۱۴ آذر) ‌ سمنان و قم نیز به شهرهای با میزان آلایندگی هوا اضافه می شوند. چهارشنبه نیز هوای شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک و اهواز در شرایط ناسالم خواهد بود. البته چهارشنبه از میزان آلایندگی هوای سمنان، مشهد، تبریز و قم کاهش خواهد یافت و شرایط بهتری پیدا خواهند کرد.»

به دلیل افزایش آلایندگی هوا در البرز، رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اعلام کرد: «تیم‌های امدادی اورژانس برای خدمات دهی به بیماران در نقاط پرتردد کلانشهر کرج و سایر مناطق پرازدحام البرز مستقر شدند.»

مدارس و دانشگاه های اصفهان و برخی شهرستان های این استان نیز در روز شنبه غیرحضوری شد. همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اعلام کرد: «همه مدارس استان تهران به غیر از فیروزکوه در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول در دو نوبت صبح و عصر یکشنبه ۱۲ آذرماه غیرحضوری است.»

بیشتر بخوانید:

منشأ آلودگی هوای تهران خودرو است یا مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها؟ | ۳ راهکار برون‌رفت از آلودگی هوا | پای تحریم‌ هم در میان است

آلودگی هوای تهران تا کی ادامه دارد؟

کد خبر 812452
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha