سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اکنون بعد از گذشت ٢٠ سال از انتشار این قبیل گزارش‌های یکسویه و جهت دار، جامعه بین‌المللی و افکار عمومی جهان در موقعیت بهتری برای درک و قضاوت رفتار و اقدامات دوگانه دولت آمریکا در برخورد با پدیده شوم تروریسم قرار دارد.

ناصر کنعانی

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی در واکنش به انتشار گزارش سالانه تروریسم وزارت خارجه آمریکا گفت: در گزارشات سالانه کشوری آمریکا در مورد تروریسم که با دستور کار تهدیدانگاری کشورهای غیرهمسو و یا مخالف این کشور تدوین می شود، فاقد اعتبار و وجاهت بین‌المللی بوده و تغییری در واقعیات مربوط به تلاش‌های واقعی کشورها برای مقابله جدی با تروریسم ایجاد نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت، اکنون بعد از گذشت ٢٠ سال از انتشار این قبیل گزارش‌های یکسویه و جهت دار، جامعه بین‌المللی و افکار عمومی جهان در موقعیت بهتری برای درک و قضاوت رفتار و اقدامات دوگانه دولت آمریکا در برخورد با پدیده شوم تروریسم قرار دارد.

کنعانی تصریح کرد: آمریکا نمی‌تواند با قلب واقعیات و روایت سازی غلط، اقدامات مشروع جنبش مقاومت در منطقه جهت مقابله با اشغالگری که از نظر بین‌المللی برسمیت شناخته شده است را با برچسب های دروغین تروریسم زیر سؤال ببرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: بر همگان روشن است که دولت آمریکا متهم اصلی در تشکیل، آموزش، تجهیز و هدایت تروریست‌های داعش است و اخیرا نیز با حمایت همه جانبه از تروریسم دولتی رژیم اسراییل و در اختیار قراردادن انواع بمب‌ها و تسلیحات مرگبار به این رژیم تروریستی و با ممانعت و وتوی مکرر قطعنامه های توقف بمباران های غزه در شورای امنیت سازمان ملل، در کشتار وحشیانه بیش از ۱۵ هزار غیرنظامی و زن و کودک در غزه، شریک اصلی جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی فلسطینی‌ها بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: دولت آمریکا با اذعان به دست داشتن مقامات سابق این کشور در ترور شهید سلیمانی، همچنان از مسئولیت خود در پاسخگویی و نیز به عدالت سپردن جنایتکاران دخیل در این جنایت فرار می‌کند و بطور شرم آوری خود را در جایگاه مدعی قرار می‌دهد.

کنعانی تأکید کرد: دولت آمریکا با تسهیل تردد، ارتباط گرفتن، تامین مالی و پناه دادن تروریست‌ها و ایجاد بهشت امن برای رهبران تروریست فرقه منافقین و دیگر گروه‌هک های تروریستی و خرابکار برای پیشبرد برنامه‌های سیاست خارجی خود، رسما به استفاده ابزاری از تروریسم متوسل شده و همچنان به ریاکاری خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اقدامات حمایتی آمریکا از تروریسم، به تلاش خود برای افشاسازی نفاق آشکار دولت آمریکا در خصوص تروریسم ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۵ آذر گزارش سالانه تروریسم خود را منتشر کرد. در این گزارش که به وضعیت مقابله با تروریسم و تهدیدهای تروریستی علیه ایالات متحده پرداخته، ادعاها و اتهاماتی علیه ایران در حمایت از گروه‌های تروریستی مطرح شده است.

کد خبر 812222
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • بابائی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    2 2
    حضور نظامیان آمریکایی در عراق 100 درصد فقط به خاطر کمک، حمایت، هدایت، مدیریت، نظارت و پشتیبانی از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است و از سال 2003 تاکنون هم برای همه مردم عراق، منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است.
  • بابائی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 2
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸/ پایگاه‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. نیروهای آمریکایی حق حضور در منطقه غرب آسیا را ندارند.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 2
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳/ آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    2 1
    حملات بی‌امان اسرائیل به جنوب غزه شبکه خبری الجزیره از جنوب غزه گزارش داد در یک ساعت گذشته این منطقه هدف «بمباران بی‌‌امان اسرائیل» قرار گرفته است.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 2
    و این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا جنایتکار خودش رئیس همه گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
  • بابائی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 2
    وزارت خارجه آمریکا جنایتکار خودش حامی اصلی مالی گروهک تروریستی انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.
  • بابائی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 2
    نیروهای آمریکایی حق حضور در عراق را ندارند. نیروهای آمریکایی باید عراق را ترک کنند. نظامیان آمریکایی از سال 1393 تاکنون از تروریست های داعش در عراق 100 درصد فقط کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می کنند.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 2
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱/ نیروهای آمریکایی حق حضور در عراق را ندارند. نیروهای آمریکایی باید عراق را ترک کنند.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 2
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴/ نظامیان آمریکایی از سال 1393 تاکنون از تروریست های داعش در عراق 100 درصد فقط کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می کنند.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 2
    ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱/ آمریکا شریک اصلی کشتار وحشیانه بیش از ۱۵ هزار غیرنظامی فلسطینی است. اروپا شریک اصلی کشتار وحشیانه بیش از ۱۵ هزار غیرنظامی فلسطینی است.
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 2
    از سال 139 تاکنون در هر جای در عراق، منطقه خاورمیانه و جهان جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 2
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴/ ائتلاف آمریکایی از سال 1393 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست های داعش در عراق و هم سوریه 100 درصد فقط کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می کنند.
  • بابائی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 2
    حملات اسرائیل به غزه جنایت علیه بشریت است ولی متأسفانه مدعیان دروغین حقوق بشر درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و باز هم همه جانبه از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می کنند.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 2
    شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳/ امریکا بزرگترین حامی مالی تروریسم یهودی جهانی است. جنگ غزه مدرک معتبری است از اینکه امریکا تروریسم را حمایت می کند. و حمایت امریکا از اسرائیل همه‌جانبه بوده است. عامل شیوع ویروس کرونا در چین نیز، آنتونی فاعوچی امریکائی بود.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 2
    ارتش رژیم صهیونیستی به مردم در زیر آوارها هم رحم نمی‌کند. جنایات رژیم صهیونیستی پس از آتش‌بس رسوایی بزرگ برای آمریکاست. حملات مجدد رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا چهره حقیقی ‎حقوق بشر آمریکایی را به جهانیان نشان داد.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 1
    درپاسخ به مدعیان دروغین حقوق بشر سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی/ حمله جنگنده‌‌های اسرائیلی به مناطق مسکونی جنوب نوار غزه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دست‌کم 9 آپارتمان مسکونی را در جنوب نوار غزه ویران کردند.
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    2 2
    نیروهای آمریکا جنایتکار از سال 2003 تاکنون در عراق چه غلطی می کنند؟ نیروهای انگلیس جنایتکار از سال 2003 تاکنون در عراق چه غلطی می کنند؟
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 1
    صهیونیست ها و تروریست ها 100 درصد فقط با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و کشورهای اروپایی جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
  • اعتراض IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 1
    که از ابتدای آغاز حملات این رژیم تاکنون ۱۵۲۰۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ۴۰۶۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند؛ تنها حملات پس از آتش‌بس، منجر به شهادت ۱۹۳ فلسطینی و زخمی شدن ۶۵۲ نفر دیگر شده است. که پس مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی کجا هستند هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی اسرائیل و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟