مدیرکل آژانس اتمی روز پنجشنبه مدعی شد که به دلیل معطوف شدن تمام توجهات جهانیان به جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و حماس، دنیا نباید به انباشت اورانیوم غنی‌شده ایران بی‌توجهی کند.

گروسی در ایران

به گزارش همشهری آنلاین، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه رویکرد نه‌چندان سازنده خود علیه تهران، خواستار توجه جهان به مسئله هسته‌ای ایران شد.

گروسی در مصاحبه با نشریه «فایننشال تایمز» مدعی شد که به دلیل معطوف شدن تمام توجهات جهانیان به جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و حماس، دنیا نباید خطرات تمایلات اتمی ایران را دست کم بگیرد.

وی در ادامه از سران قدرت‌های جهانی خواست که گفتگوها با ایران را از سر بگیرند و به خطراتی که انباشت اورانیوم غنی‌شده ایران دارد بیشتر توجه کنند.

مدیرکل آژانس اتمی اظهار داشت: «باید به نحوی سیستم گفتگو با ایران را بازآفرینی کرد. البته قطعا ممکن است توجهات به چیز دیگری [جنگ غزه] باشد. ولی این، مسئله [ایران] را حل نمی‌کند. حتی ممکن است آن را به دلیل بی‌تفاوتی، وخیم‌تر کند».

با وجود اینکه ایران بارها تاکید کرده چیزی بیشتر یا متفاوت از برجام را نمی‌پذیرد، گروسی مدعی شد که شاید گفتگوها با ایران به یک چارچوب جدید نیاز داشته باشد تا اینکه بخواهند همان توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ (برجام) را احیا کنند.

به نوشته فایننشال تایمز، وی در این‌باره ادعا کرد: «تلاش برای قراردادن یک توافق هسته‌ای در چارچوب برجام، فایده‌ای ندارد. می‌توانید دوباره به آن برجام بگویید، ولی باید برجام شماره ۲ یا چیز دیگری باشد، زیرا نیاز به تطبیق [با شرایط جدید] دارد».

مدیرکل آژانس اتمی در این مصاحبه با ادعای اینکه وضعیت پیرامون برنامه هسته‌ای ایران «بسیار نامشخص» است، خواستار آمدن کشورها پای میز مذاکره و تعامل دوباره با تهران شد.

گروسی همچنین گفت که موانع دیگر بر سر راه گفتگوهای هسته‌ای با ایران، شامل عوامل انحراف توجه در داخل کشورهای مختلف از جمله شرایط سیاسی است که باعث می‌شود برخی از آنها نتوانند به‌صورت کامل با تهران تعامل داشته باشند.

وی در پایان افزود: «ما از کسی نمی‌خواهیم که به ایران فشار بیاورد، بلکه با ما تعامل کند. برای موفقیت این منظور، به حداقل اجماع بین‌المللی بر سر اینکه ایران باید واقعا با ما همکاری کند نیاز است».

مدیرکل آژانس اتمی پیش از این نیز، همکاری‌های گسترده تهران با آژانس را ناکافی ادعا کرده و درباره توانایی‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده بود

کد خبر 812045
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    67 14
    مسئولیت هرگونه اتفاق برعهده آژانس انرژی اتمی است، زیرا رژیم صهیونیستی در حال تهدید جهان با بمب اتمی است. مسئولیت هرگونه اتفاق برعهده آژانس انرژی اتمی است، زیرا رژیم صهیونیستی NPT و پادمان را امضا نکرده است و امروز این رژیم در حال تهدید جهان با بمب اتمی است. با این آگاهی که امروز مردم در سراسر جهان پیدا کرده و از مظلومیت فلسطین حمایت کردند، موجبات رسوایی هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی فراهم شد. رسانه‌ها باید جنایات آمریکا و هم برخی کشورهای اروپایی در غزه را منعکس کنند. ارتش اسرائیل به همراه ارتش آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در این مدت 54 روز صدها تن بمب روی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه ریخته است. آژانس به تهدیدات اتمی رژیم صهیونیستی ورود کند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لفاظی اسرائیل درباره سلاح هسته‌ای را نادیده می‌گیرد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون از بمب اتمی آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل دفاع، حمایت و استقبال کرده است. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوکر آمریکا، غرب و اسرائیل بوده است.
    • فاطمه IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
      0 2
      داداش بجای اینکه بشینی بودجه بیت المال رو حروم کنی برو به وظایف محل کارت برس ماکه بیکاریم انقدر نظر نمیدیم چنتا نظر چقدر انشا میدی؟
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    44 13
    دیگر هیچ کس حق ندارد درباره برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران با گروسی مذاکره، گفت وگو و همکاری کند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش در جنگ غزه بوده است. اروپایی‌ها به همراه آمریکا توافق هسته ای و برجام را نقض کردند عملکرد شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نفع جهان نیست و تاکنون هم نبوده است. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چرا تاکنون در باره برنامه هسته ای آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کند و سکوت اختیار کرده است. همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون غلط و اشتباه بوده است. سوال اینجاست که پس چرا آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل تاکنون در مورد برنامه هسته‌ای خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نمی کنند. اروپایی‌ها به هیچ یک از تعهدات برجامی خود عمل نکرده‌اند چرا که هیچ اختیاری از خودشان ندارند.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    31 10
    رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متأسفانه هنوز هم درک نمی کند، نمی داند و نمی فهمد که آمریکا جنایتکار در سال 1397 به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است و هم منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    30 5
    چطورمی توان به رژیم صهیونیستی که لااقل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟ علاوه بر آنکه سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بینالمللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود کلیه قطعنامههای شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد میشود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همهپرسی جهانی به رسمیت شناخته شود.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    39 8
    گروسی: آژانس خواهان دسترسی کامل به سایت‌های هسته‌ای ایران است/ آژانس حق صلاحیت دخالت و مداخله در سایت‌های هسته‌ای ایران را ندارد و تاکنون هم نداشته است. دخالت و مداخله آمریکا را به همراه رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی در امور داخلی ایران را بدون پاسخ نمی گذاریم.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    27 3
    ازسال 1394 تاکنون برجام نشان داد که نباید با آمریکا و سه کشور اروپایی مذاکره کرد مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... در باره صلح آمیز هسته ای از ابتدا غلط و اشتباه بوده است و مقصر اصلی دولت حسن روحانی به همراه ظریف و عراقچی بوده است چون به خاطر که آمریکا و متحدانش از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن درجه یک هستند و همچنان نیز ادامه می دهند. چون به خاطر که آمریکا و متحدانش از سال 1357 تاکنون با نظام جمهوری اسلامی دشمن درجه یک هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    29 6
    و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    23 4
    حرف شعار انقلاب از ابتدا تاکنون آمریکا دشمن و شیطان بوده است سوال ایجناست که پس دولت حسن روحانی همه جانبه با دشمن و شیطان مذاکره و همکاری کرده است
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    21 5
    عملیات تروریستی فرودگاه بغداد برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نیروهای تروریست آمریکایی در عراق گران تمام می شود. بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است. آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد. آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم. اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه پیشین آمریکا جنایتکار در واقع به خاطر سرپوش گذاشتن تجاوزات، جنایات، وخشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل بوده است.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    25 5
    دوستان آمریکا حامی تروریسم هستند. دوستان آمریکا حامی القاعده هستند. دوستان آمریکا حامی داعش هستند. دوستان آمریکا حامی تکفیری ها هستند. دوستان آمریکا حامی گروه های تروریستی هستند. و این در حالی است که آمریکا جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار و اسرائیل و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار و امارات جنایتکار از سال 2011 تاکنون انواع سلاح های مورد نیازی تروریست های داعش را در سوریه و عراق و غیره تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی ناتوان و عاجز از تروریست ها در سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. حضور آمریکا جنایتکار در سوریه و عراق غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    28 4
    اروپا جنایتکار حق حرف زدن از تسلیحات ما را ندارد اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند اروپا در جنگ تحمیلی 8 ساله شریک جرم جنایات رژیم صدام دیکتاتور بوده است. اروپا به همراه آمریکا و با کمک مالی کشورهای عربی در جنگ تحمیلی 8 سال انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، تسلیحات و سلاح شیمیایی صدام را تامین کرده است.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    27 5
    سوئیس تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کرد سوئیس هم راستا با ادعاهای اروپا درباره پهپادهای ایرانی، یک شرکت و سه مقام ایرانی را تحریم کرد. رابرت مالی: توافق با ایران ممکن است روزی از طریق دیپلماسی حاصل شود نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تاکید بر اینکه دولت بایدن به دنبال راه حل دیپلماتیک برای رسیدن به توافق با ایران است گفت که توافق ممکن است. تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران وزارت خارجه کانادا از تحریم‌های جدیدی علیه ایران به بهانه حقوق بشر خبر داد. 1- دولت و مسئولان باید درس عبرت بگیرند دیگر با جنایتکاران مذاکره و همکاری نکنند. 2 - دولت و مسئولان باید درس عبرت بگیرند دیگر با دشمنان درجه یک ملت ایران مذاکره و همکاری نکنند. 3 - دولت و مسئولان باید درس عبرت بگیرند دیگر با دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی مذاکره و همکاری نکنند.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    24 4
    1- دولت و مسئولان باید درس عبرت بگیرند دیگر با حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین و رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور مذاکره و همکاری نکنند. 2 - دولت و مسئولان باید درس عبرت بگیرند دیگر با حامیان اصلی تروریسم و القاعده و داعش و تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی مذاکره و همکاری نکنند.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    17 4
    مدعیان حقوق بشر امروز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می پردازند آنها که امروز دم از حقوق بشر می‌زنند و خود را حامی جوانان مامعرفی می‌کنند در دوران انقلاب و دفاع مقدس بدترین ظلم و خیانت‌ها را در حق ملت ما روا داشتند و امروز نیز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می‌پردازند و به تکفیری‌های داعش کمک مالی می‌کنند. مدعیان حقوق بشر به تروریست‌ها در سوریه خدمت می‌کنند جای تاسف است آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز در سوریه در کنار تروریست‌ها هستند و برای آنکه تروریست‌ها از حلب آزاد شوند فعالیت می‌کنند. بر این باوریم که باید به مظلومان کمک کرد، جای تاسف است آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز در سوریه در کنار تروریست‌ها هستند و برای آنکه تروریست‌ها از حلب آزاد شوند فعالیت می‌کنند.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    27 4
    دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود. دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند. چرا دولت از سال 2011 تاکنون با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    26 3
    شرم آور و تاسف بار است که شبکه اینترنشنال و با کمک مالی عربستان و متحدانش و مزدورانشان و به سرکردگی آمریکا و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار هر روز به نظام جمهوری اسلامی ایران اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت می کند. اینترنشنال دیگر نمی تواند تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، کشورهای عربی و صهیونیست ها سرپوش بگذارد.
    • ناشناس IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
      5 1
      بله اینها فرزندان ابوسفیان و هند جگرخوار هستند
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    21 2
    سوال اینجاست که سوریه از سال 2011 تاکنون علیه آمریکا جنایتکار، ترکیه جنایتکار و اسرائیل جنایتکار و هم تروریست ها مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه ، اسرائیل و مزدورانشان از سازمان ملل خیانتکار و هم شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار بیش از هزاران بار اعتراض و شکایت کرده است ولی متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون بررسی و رسیدگی نکرده اند، هیچ کاری، اقدامی، اعتراضی نمی کنند، از سال 2011 تاکنون خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟ پس برای همه مردم دنیا مشخص و روشن است که در سازمان ملل، شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکنون قانون و عدالت وجود ندارد و تاکنون هم نداشته است. دولت و نظام از خون شهدای منا نخواهد گذشت/ ولی متاسفانه از سال 1394 تاکنون هنوز هم هیچ خبری نیست چرا؟
  • بابائی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    28 3
    درپاسخ به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سگ هار آمریکا درمنطقه خاورمیانه تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه ازسال 2011 تاکنون جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم ناقض قوانین بین الملل است ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت اسرائیل جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    26 1
    این بدبخت گروسی هم به نوبه خودش پارو میزنه فشار جنگ غزه را بندازه رو ایران شما از عهده یه گروه کوچیک مردمی که سلاح های آنچنانی نداره بر نمی آیید هم تقصیر ایرانه دمشون گرم چه اشکی از همه تان در آورده اند آژانس بجز جاسوسی از ایران چیکار میکنه
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    19 1
    در پاسخ به دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل هر 11 دقیقه یک کودک در «یمن» جان می‌دهد مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار شماره یک و سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک کجا هستند ازسال 2015 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    29 1
    شورای همکاری خلیج فارس که از شهریور ماه سال 1359 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا، کشورهای اروپایی و مزدورانشان در عراق و منطقه خاورمیانه بوده است. جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران است و اشاره به آنها در بیانیه پایانی نشست مذکور فاقد هرگونه ارزش سیاسی و حقوقی است.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    24 1
    وزارت خارجه آمریکا: برجام مبتنی بر اعتماد نیست/ بازگشت به توافق هسته‌ای در دستور کار قرار ندارد/ پس آمریکا جنایتکار غلط می کند هر روز در توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، شورای حکام آژانس وغیره دخالت و مداخله می کند
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    21 1
    واین در حالی است که کشور ترکیه جنایتکار از سال 2011 تاکنون با دریافت رشوه و پول دلالی از برخی کشورهای عربی جنایتکار و برخی کشورهای اروپایی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار بیش از 999 هزار تروریست را وارد سوریه و عراق کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد. ترکیه ازسال 2011 تاکنون مقصر اصلی جنگ درسوریه است. ترکیه ازسال 2011 تاکنون یکی ازحامیان تروریست ها درسوریه است. ترکیه ازسال 2011 تاکتون تمام تروریست های خارجی وارد سوریه وعراق کرده است. ترکیه تروریست های کشورهای اروپایی وارد سوریه و عراق کرده است. ترکیه عامل، جنگ، بی ثباتی و ناامنی درسوریه است. ترکیه عامل اصلی جنگ درسوریه است. ترکیه عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درسوریه است. ازسال 2011 تاکنون بیش از999 هزارتروریست ازطریق کشورترکیه وارد سوریه وعراق شده اند.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    33 1
    انگلیس جنایتکار هیچ حقی در دفاع از خود ندارد. حضور نظامی انگلیس جنایتکار در منطقه غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. انگلیس جنایتکار حق حضور در منطقه را ندارد.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    29 1
    انگلیس جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار و آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2015 تاکنون از انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی را در جنگ یمن تامین می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. انگلیس شریک جرم جنایت های اسرائیل و آمریکا و اروپا در جنگ غزه بوده است.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    23 1
    ارتش اسرائیل به همراه ارتش آمریکا در این مدت 55 روز صدها تن بمب روی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه ریخته است. رسانه‌ها باید جنایات آمریکا و هم برخی کشورهای اروپایی در غزه را منعکس کنند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهدیدات اتمی رژیم صهیونیستی ورود کند.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    26 1
    سوال اینجاست که پس چرا آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل تاکنون در مورد برنامه هسته‌ای خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نمی کنند. اروپایی‌ها به هیچ یک از تعهدات برجامی خود عمل نکرده‌اند چرا که هیچ اختیاری از خودشان ندارند.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    20 2
    ادعای تل‌آویو: جبهه بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران تشکیل خواهیم داد/ و باز هم تاآویو هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    33 1
    مذاکره از سال 1392 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که به نفع مردم ایران و کشور نبوده است. توافق هسته ای از سال 1394 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که به نفع مردم ایران و کشور نبوده است. برجام از سال 1394 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که به نفع مردم ایران و کشور نبوده است.
  • بابائی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    23 1
    گروسی ثابت کرد که نوکرآمریکا، اروپا و اسرائیل است و ایران هم نباید با گروسی مذاکره، گفت و گو و همکاری کند.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    17 1
    جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰/ آمریکا در غزه مرتکب نسل‌ کشی شده است. اسرائیل در غزه مرتکب نسل‌ کشی شده است. به خاطر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و آمریکا بیش از 90 هزار خانواده در غزه بدون سر‌پناه هستند. اسرائیل جنایتکار با حمایت آمریکا و غرب و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی تاکنون یک میلیون فلسطینی را بازداشت کرده است.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    29 1
    جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹/ نتانیاهو جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است. نتانیاهو به علت جنایات جنگی و جنایات علیه بشر در جنگ غزه باید در دادگاه بین المللی کیفری محاکمه شود. سران اسرائیل باید به خاطر جنایات جنگی و نسل کشی که علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه مرتکب شدند در دادگاه‌های بین المللی محاکمه شوند، همانطور که عاملان قتل عام سربرنیتسا محاکمه شدند. هرکسی که مرتکب این بی عدالتی شود از مجازات در امان نخواهد ماند، نتانیاهو و دار و دسته اش باید در مقابل دادگاه بین المللی پاسخگو باشند، جهان باید در کنار مردم فلسطین بایستد و جامعه جهانی نیز باید به سهم خود در قبال غزه عمل کند. همه جامعه جهانی باید در توقف جنایات علیه مردم غزه نقش مهمی ایفا کنند و در برابر جنایات اسرائیل سکوت نکنند. غرب ترجیح داد چشم خود را بر کشتار غزه ببندد. غربی‌ها آنچه در غزه اتفاق می‌افتد را نمی‌بینند و نمی‌شنوند. متأسفانه کشور‌های غربی نمی‌توانند به عاملان قتل عام در فلسطین بگویند که قتل عام می‌کنند، غرب پشت سر ظالم می‌ایستد و قدرت آن را افزایش می‌دهد.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    22 1
    جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹/ آمریکا هیچ حقی در دفاع از خود ندارد. اسرائیل هیچ حقی در دفاع از خود ندارد. سکوت شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جنگ غزه به نفع اسرائیل و آمریکا است
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    20 1
    رافائل گروسی بی ادب مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در باره مسئله هسته‌ای ایران، متهم است و نه مدعی
  • بابائی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    20 1
    آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 100 درصد فقط عامل اصلی مشکل توافق هسته ای، برجا و مذاکرات وین بودن و هنوز هم هستند.
  • تشکر از خواهر رهبر کره شمالی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    14 1
    خواهر رهبر کره شمالی، آمریکا را متهم کرد/ تشکر از خواهر رهبر کره شمالی
  • بابائی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    19 1
    و این در حالی است که آمریکا جنایتکار به درخواست رژیم صهیونیستی در سال 1397 به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است. آمریکا جنایتکار با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
  • فریبرز IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    4 23
    آیا کسی میداند که غنی سازی و نیروگاه اتمی بوشهر با توجه به هزینه سرسام آور آنها در 15 سال گذشته برای کشور دقیقا چه سودی داشته است؟
  • سوسن توسلی پور IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    17 2
    اصلا اگه موضوع غزه هم وجود نداشت ما پا مذاکره نمیشینیم مگه از آمریکا جز ضرر چیز دیگه هم دیدیم ما برجام رو قبول نداریم آدم عاقل از یه سوراخ دو بار نیش نمیخوره
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    21 2
    مذاکره ایران با آمریکا و هم کشورهای اروپایی در مورد صلح آمیز هسته ای از همان ابتدا غلط و اشتباه بود، مشکل اصلی آمریکا و کشورهای اروپایی با ایران هیچ ارتباطی و ربطی به صلح آمیز هسته ای ایران ندارد و تاکنون نداشته است. مشکل اصلی آمریکا و کشورهای اروپایی با ایران از مرداد ماه سال 1332 شروغ و آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد. مشکل اصلی آمریکا و کشورهای اروپایی با حکومت نظام جمهوری اسلامی از سال 1357 شروغ و آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    17 2
    دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار در سال 1397 با دریافت رشوه از عربستان سعودی، امارات و بحرین از توافق هسته ای و برجام به صورت غیر قانونی خارج شده است.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    23 1
    دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار در سال 1397 با دریافت رشوه از عربستان سعودی، امارات و بحرین و در سایه سکوت بی شرمانه آژانس از توافق هسته ای و برجام به صورت غیر قانونی خارج شده است.
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    17 0
    آمریکا و کشورهای اروپایی از سال 1392 تاکنون در مذاکره ثابت کردند که به دنبال توافق هسته ای نیستند و فقط به دنبال دخالت و مداخله در امور داخلی ایران بودن و هنوز هم هستند.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    8 0
    برجام حسن روحانی و هم کشورهای اروپایی از سال 1392 تاکنون در کشور یک فاجعه بزرگ ایجاد کرده است و همچنان نیز ادامه دارد.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    20 0
    از سال 1918 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است. از سال 1918 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اروپا جنایتکار در کار است. از سال 1918 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اسرائیل جنایتکار در کار است.
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 0
    مهم اینه کسی کاری با عملیات ویژه نظامی علیه اوکراین کاری نداره و نگاه ها ازش برداشته شد