معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه اگر دانش آموز چشم‌انداز خود را یک‌ تمدن بزرگ بداند، زیست آن تغییر پیدا می‌کند، گفت: اتصال مسجد و مدرسه، زمینه‌ساز تربیت امثال شهید آرمان‌ها برای انقلاب است.

طرح آرمان

به گزارش همشهری؛ نشست هم‌اندیشی مدیران آموزش و پرورش مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با ستاد طرح آرمان، در راستای اجرای طرح آرمان۲ در محل مجتمع ایوان ری برگزار شد.

این نشست، با حضور صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، محمد امین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، کریمیان مدیر آموزش و پرورش شهر تهران، حجت الاسلام شیرنژاد رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهر تهران و حجت الاسلام پورثانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، در مجتمع فرهنگی ایوان ری برگزار شد.

پیوند مسجد با مدرسه در طرح آرمان۲

در ابتدای این نشست حجت الاسلام شیرنژاد رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران ضمن تشریح طرح آرمان ۲، با بیان اینکه شهرداری تهران به دنبال تحقق گام چهارم مدیریتی یعنی تحول معنوی شهر است، گفت: هدف از طرح آرمان ۲ پیوند مسجد با مدرسه است.

وی افزود: تحول معنوی شهر از مساجد و نهاد تعلیم و تربیت یعنی مدرسه آغاز می‌شود.

طرح آرمان الگویی برای سایر نهادها

همچنین در ادامه دکتر مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در ارتباطی زنده با این نشست، گفت: افزوده شدن نگاه نرم‌افزاری به نگاه سخت‌افزاری در مجموعه شهرداری تهران در دوران جدید مدیریت شهری و اتصال مسجد و مدرسه زمینه‌ساز تربیت امثال شهید آرمان علی وردی است.

اتصال مسجد و مدرسه، زمینه‌ساز تربیت امثال شهید آرمان‌هاست

بر اساس این گزارش، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به اینکه اگر دانش آموز چشم‌انداز خود را یک‌ تمدن بزرگ بداند، زیست آن تغییر پیدا می‌کند، گفت: اتصال مسجد و مدرسه، زمینه‌ساز تربیت امثال شهید آرمان‌ها برای انقلاب است.

توکلی زاده بیان کرد: تهران ۲۴ هزار شهید و ۲ هزار و۲۰۰ مسجد دارد که بزرگ‌ترین سرمایه‌های ما هستند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست، بر لزوم همکاری‌های آموزش و پرورش با شهرداری تهران تأکید و مطرح شد: قطعا حضور مربیان مساجد، در مدارس می تواند زمینه ساز تحولی بزرگ در عرصه آموزش و پرورش کشور شود.

کد خبر 811769
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha