همشهری آنلاین: اظهارات بی اساس دیوید میلیبند علیه ایران در جلسه شورای امنیت با پاسخ فوری و قاطع نمایندگی ایران در سازمان ملل مواجه شد.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه انگلیس در جلسه روز دوشنبه 21 اردیبهشت شورای امنیت در خصوص صلح خاورمیانه که با حضور تعدادی از وزیران خارجه سایر اعضای شورای امنیت و به ریاست سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که کشورش این ماه ریاست شورای امنیت را بر عهده دارد، برگزار شده بود، در اظهاراتی بی اساس جمهوری اسلامی ایران را متهم به دخالت در امور مردم فلسطین و بهره برداری از آلام فلسطینیان کرد.

وی همچنین در اظهاراتی غیر مرتبط با موضوع جلسه شورای امنیت, به مسائل هسته‌ای ایران اشاره و بر اهمیت کمک روسیه در جهت اطمینان یافتن از اینکه جمهوری اسلامی ایران تعهدات خود در رابطه با منع اشاعه سلاح‌های هسته ای را رعایت خواهد کرد تاکید نمود.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران بلافاصله در حالی‌ که هنوز جلسه شورای امنیت ادامه داشت و با توجه به اینکه صرفا اعضای شورای امنیت امکان سخنرانی در جلسه را داشتند و این امکان برای کشورهای غیر عضو فراهم نبود، طی نامه‌ای به رئیس و اعضای شورای امنیت به اظهارات بی اساس وزیر خارجه انگلیس پاسخ داد.

در پاسخ کشورمان که تنها دقایقی بعد از اظهارات میلیبند و در حالی‌که هنوز جلسه شورا ادامه داشت درمحل جلسه شورای امنیت در اختیار اعضای شورا از جمله وزرای حاضر در جلسه قرار گرفته و متعاقبا به عنوان سند شورای امنیت نیز منتشر شد، آمده است: " نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران اتهامات بی اساس و اشارات بی ربط دیوید میلیبند وزیر خارجه انگلستان علیه جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای امنیت را قاطعانه رد می‌نماید".

نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: "بی شک انگلستان که از طریق حمایت گسترده از رژیم صهیونیستی و نیز همدستی با این رژیم در جنایاتش علیه مردم فلسطین، در ایجاد مصائب فلسطینی‌ها نقش بزرگی ایفا نموده به هیچوجه در موقعیتی نیست که بتواند علیه نیات یا سیاست‌های دیگران قضاوت کند".

در بخش دیگری از پاسخ نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به اظهارات میلیبند آمده است: " مطمئنا این اظهارت و اشارات بی اساس و غیر قابل توجیه با هدف انحراف افکار عمومی از جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین و سایر ملت‌های عرب و نیز با هدف انحراف توجهات از حمایت‌های بی دریغ حامیان این رژیم خصوصا انگلستان از جنایات این رژیم صورت می‌گیرد و هیچ مبنایی ندارد."

همان طور که عنوان شد جلسه شورای امنیت به منظور بررسی آخرین تحولات صلح خاورمیانه برگزار شده بود و انگلیس تنها عضو شورا بود که اظهاراتی بی اساس را علیه کشورمان مطرح کرد.

کد خبر 81172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز