دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

مینا شهنی: مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی عوض می‌شود یا نمی‌شود، مهرداد بذرپاش از سایپا می‌رود، نمی‌رود، می‌ماند یا نمی‌ماند

بذرپاش به شستا می‌رود، نمی‌رود، تکذیب می‌کند، نمی‌کند. حکم مدیرعامل صادر می‌شود، صادر نمی‌شود، لغو می‌شود، منتشر می‌شود. شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی)‌ شرکت بزرگ، مهم و ثروتمندی است، درست. مدیریت شستا البته در روزهای باقیمانده به انتخابات ریاست‌جمهوری حساسیت زیادی دارد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی عوض شده و مدیر عامل جدید می‌خواهد رئیس شستا را خودش انتخاب کند، این را هم می‌پذیریم.

اما اگر بناست که مدیر جدیدی زمام امور شستا را به دست بگیرد، چرا به راحتی انتخاب و معرفی نمی‌شود، اگر بناست مهرداد بذرپاش از مدیرعاملی سایپا کنار برود و سکان شستا را در دست بگیرد، این با دست پس زدن‌ها و با پا پیش کشیدن‌ها چه معنایی دارد؟ اگر مهرداد بذرپاش اصلا نمی‌خواهد که مدیریت شستا را به دست بگیرد چرا اعلام نمی‌کند؟ اگر مهرداد بذرپاش دوست ندارد سایپا را رها کند، چه دلیلی دارد که نظرش را اعلام نمی‌کند؟ اگر علی ذبیحی، مدیر عامل جدید سازمان تامین اجتماعی، اصرار دارد که حتما مهرداد بذرپاش روی صندلی مدیر عامل شستا بنشیند بهتر نیست توافق اولیه انجام شود و پس از آن حکم صادر شود؟

توسط بنده نبوده است

عبدالرضا مصری، وزیر رفاه و تامین‌اجتماعی، در واکنش به خبرهای ضدونقیضی که این روزها با موضع شستا منتشر می‌شود، گفته: انتخاب وی (بذرپاش) از سوی مسئولان سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته و توسط بنده نبوده‌است.

این بنده (مصری) اعلام کرده‌است که با توجه به اینکه شستا زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی است، بنابراین انتخاب‌ها در این سازمان از سوی مسئولان آن صورت می‌گیرد.

پس وزیر رفاه پایش را از این غائله بیرون کشیده اما همان‌وقتی که برائتش را اعلام کرده از بذرپاش به‌عنوان یک مدیر توانمند یاد کرده‌است و گفته که دلیلی ندارد حتما مدیریت شستا به دست مدیران سازمان تامین اجتماعی بیفتد.

در این شرایط واقعا وزیر رفاه در انتخاب بذرپاش برای مدیریت شستا هیچ نقش و یا نظر خاصی نداشته‌؟

پیش از این

یک ماه پیش زمزمه‌های انتخاب بذرپاش برای مدیریت سایپا در رسانه‌ها پیچید ولی هیچ مقام رسمی و غیررسمی از نشستن این مدیر جوان و خوش‌شانس بر صندلی مدیریت شستا خبری نداد.

روابط عمومی سایپا رفتن بذرپاش به شستا را تکذیب کرد، آب‌ها از آسیاب افتاده بود که علی ذبیحی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی برای بذرپاش حکم صادر کرد.

آنچه خبرگزاری ایلنا منتشر کرده نشان می‌دهد که در این حکم آمده است: «به استناد صورتجلسه مجمع عمومی‌عادی فوق‌العاده در تاریخ 15‌اردیبهشت 88 و صورتجلسه هیأت‌مدیره مورخ 16 اردیبهشت 88 شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی به این وسیله به سمت عضو هیأت‌مدیره و مدیر عامل این شرکت منصوب می‌شوید تا با هماهنگی سایر اعضای هیأت‌مدیره و رعایت قوانین و مقررات مربوط و اساسنامه شرکت در جهت اهداف تعیین شده و حفظ مصالح و منافع سازمان و شرکت انجام وظیفه کنید.»

اما علی یوسف‌پور، عضو هیأت‌مدیره شستا، به ایسنا گفت که این حکم لغو شده‌است.
به گفته او، تغییر و تحولات روز گذشته رسما انجام شد و مقرر شد تا مراسم معارفه ساعت‌9 صبح امروز (‌دیروز) در سازمان تامین اجتماعی برگزار شود ولی تامین اجتماعی حکم انتصاب روز گذشته را از طرف رئیس سازمان تامین اجتماعی لغو کرد و مدیر عامل و اعضای هیأت‌مدیره سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

گل به دروازه خودی

این تغییرات یک ماه مانده به انتخابات نشان از نظم حاکم بر کشور دارد؟

این پاس و شوت‌‌ها نشان از نظم یکپارچه حاکم بر کشور دارد؟ این‌ بلبشو گلی است که در دقایق آخر به دروازه خودمان، خودشان، دولت، سازمان تامین اجتماعی، آرای رای‌دهندگان، بازنشستگان و بیمه شدگان تامین اجتماعی می‌زنیم.

کد خبر 81135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز