پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

علی کهن‌نسب: دنیای فوتبال، دنیای عجیبی است.

از یک سو زیبایی‌های این ورزش در درون زمین و از سویی دیگر،  حاشیه های آن بر جذابیت این ورزش می‌افزاید. به همین دلیل  امروزه فوتبال پرطرفدارترین ورزش دنیا لقب گرفته و همین جذابیت‌ها باعث شده تا تمام حاشیه های این ورزش از مو و چهره بازیکنان گرفته تا نقل قول‌های آنان و حتی شادی‌های پس از گل، موضوع رسانه‌های گروهی و سایت‌های اینترنتی شود. موضوع هایی که خواننده‌های بسیاری نیز دارد.

چاق‌ترین فوتبالیست‌های دهه اخیر برای هواداران فوتبال شاید خیلی جذاب نباشد که نام فوتبالیست هایی چون «رونالدو»، «رونالدینهو»، «آدریانو» و «وین رونی» را در بین نام های چاق‌ترین فوتبالیست‌های سال‌های اخیر ببینند؛ ولی این موضوع حقیقت دارد. اما در بالای این اسم ها، نام «اندی رید»، بازیکن ایرلندی باشگاه «ساندرلند» قرار دارد که در لیگ برتر انگلیس توپ می‌زند. تا همین چند سال قبل اگر رسانه‌ها در باره چاقی رونالدو چیزی می‌نوشتند، با تکذیب و برخورد او روبه‌رو می‌شدند، ولی اکنون وضعیت ظاهـری رونالدو دیگر جـای هیچ تکذیبی را باقـی نمی‌گذارد. ستاره سابق فوتبال جهان که اکنـون در باشگـاه  «کورینتیانس» برزیل توپ می‌زند، به دلیل آسیب دیدگی‌های دنباله دار و استراحت‌های طولانی، چاق شده است.

آدریانو

آدریانو، دیگر هموطن رونالدو نیز که مدتی است با باشگاه اینترمیلان ایتالیا به مشکل برخورده، از فوتبالیست‌های چاق دهه اخیر است. البته برای فوتبالیستی که در تمرین ها حاضر نشود و بیشتر دنبال خوش‌گذرانی باشد، این عنوان چندان هم غیرطبیعی نیست.
عکس‌های عکاسان حرفه ای نیز اخیراً نشان می‌دهد که رونالدینهو، دیگر ستاره برزیلی و مهاجم باشگاه آث میلان ایتالیا، نیز دچار اضافه وزن شده است. هر چند که او هم مثل  رونالدو  در سال‌های گذشته ،خیلی از طرح این موضوع راضی به نظر نمی رسد.

وین رونی، ستاره باشگاه منچستر یونایتد نیز باید هرچه سریع تر فکری به حال خود بکند. رونی  با وجود سن کم، وزن بالایی دارد و این بر آینده شغلی او  تاثیر می گذارد.
در بین اسامی چاق ترین‌ها، نام  «مارک ویدوکا»، «دین وینداس»، «تام هادلستون»، «جان پارکین» و «سیلوین ابانکس بکین» نیز دیده می‌شود.

زشت‌ترین‌ها

شاید کمی عجیب باشد، ولی کاربران اینترنتی چندی قبل زشت‌ترین فوتبالیست‌های جهان را انتخاب کردند. البته این انتخاب‌ها را نباید خیلی جدی گرفت و آن را هم باید به حساب حاشیه فوتبال گذاشت.این انتخاب ها گاهی بیشتر به یک شوخی بی مزه شبیه است و زمانی نوعی بازار گرمی اینترنتی.

وین رونی، مهاجم منچستر یونایتد که خیلی از هواداران لقب «شرک» را برای او انتخاب کرده‌اند، در صدر این فهرست قرار دارد . بازیکنی که نامش در بین فوتبالیست‌های چاق نیز دیده می‌شود.

کارلوس ته‌وز

رونالدینهوی برزیلی و «کارلوس ته‌‌وز»  آرژانتینی نیز در این فهرست هستند.

در حالی که رونالدینهو چهره‌ای دوست داشتنی دارد.

«پیتر کروچ»، مهاجم لیورپول و  رونالدو، مهاجم کورینتیانس  برزیل نیز  در این فهرست حضور دارند. «لوکـه چادویـک»، «رابی فاولر»، «دارن فلچر» ، «ریو فردیناند‌» و  «رودون نیستلروی» خیلی هم زشت نیستند، ولی به هر حال این سلیقه کاربران اینترنتی است که خیلی نباید آن را جدی گرفت.

بدترین مدل موی جهان

شاید باور این خبر که «دیوید بکهام»، ستاره انگلیسی باشگاه آث میلان، بدترین مدل موی جهان را از دید آرایشگران برتر جهان دارد، غیر قابل باور باشد. ولی نشریه سان لندن، چندی قبل نام  بکهام  را در صدر 10 بازیکن فوتبال قرار داد که بدترین مدل مو را در بین بازیکنان فوتبال دارد.

البته بکهام تنها بازیکنی نیست که نامش در فهرست این نشریه جنجال‌ساز قرار گرفته است.

رونالدو و مدل موی عجیبش

نام« جبرئیل سیسه» فرانسوی،« رابی سویج» ولزی، «کریستین لیگه» ملی پوش سابق آلمانی و« الکسی لالاس» آمریکایی نیز در این فهرست قرار دارد.

از رونالدو، ستاره برزیلی سابق فوتبال جهان به عنوان دارنده بدترین مدل آرایش مو در تاریخ فوتبال جهان نام برده شده است. بازیکنی که با ابداع مدل جدید آرایش مو در جام جهانی فوتبال در سال 2002، بدترین مدل آرایش مو را به خود اختصاص داد. چهره رونالدو در سال 2002 درست مثـل «کارلـوس والدرامـا» در ذهن هـواداران فوتبـال فرامـوش شدنی نیست.

بازیکنان و مربیان بافکرهای خاص

گاهی وقت ها اظهارنظر و قول‌هایی که برخی از بازیکنان و مربیان پیش از مسابقه‌ها می‌دهند نیز جالب است.

«لوکاتونی» ، مهاجم ایتالیایی باشگاه بایرن مونیخ، چندی قبل قول داد تا در صورت قهرمانی این باشگاه، به شکلی غیرمتعارف در میدان مرکزی شهر مونیخ حرکت های موزون انجام دهد.

رونالدینهو

«خاویر ایرورتا»، مربی لاکرونیا نیز پیش از مسابقه با «آث میلان» ایتالیا به هواداران قول داده بود تا در صورت پیروزی 70 کیلومتر را پیاده برای عبادت در یک مکان مقدس طی کند.

«کامبیاسو»، «اندریاس دی الساندرو»  و  «مارتین دمیکلیس» پس از قهرمانی باشگاه ریورپلات آرژانتین در سال 2002،  همگی طبق قول‌هایی که داده بودند، موهای سر خود را به رنگ بلوند درآوردند.

یکی دیگر از موارد قابل توجه مربوط به «آلن کورک» ، ستاره باشگاه شفیلد یونایتد است که در سال 92-93 ریش های خود را در طول فصل به خاطر قولی که به هواداران داده بود، اصلاح نکرد. البته این را هم باید اضافه کرد که هواداران فوتبال بیشتر چنین کارهایی را به دیوانگی بازیکنان و یا مدیران باشگاه‌ها ربط می‌دهنـد. چـرا که هیچ آدم عاقلـی حاضـر نمی‌شود به خاطر فوتبال و یا دلخوشی هواداران یک سال صورتش را اصلاح نکند و یا حاضر باشد شخصیتش را با انجام حرکت های موزون در میدان مرکزی یک شهر زیر سؤال ببرد.

کد خبر 81125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز