سال ۱۳۹۳ بود که تعدادی از بازماندگان جلال آل‌احمد تصمیم گرفتند انجمن ادبی و هنری دوستداران جلال و سیمین را تاسیس کنند. انجمن دوستداران سیمین و جلال یک نهاد غیردولتی و غیرسیاسی است که صرفا به کارهای فرهنگی می‌پردازد و هدف اصلی‌اش بزرگداشت خالقان ادب و هنر ایران است.

جلال آل احمد

به گزارش همشهری آنلاین، چند روز دیگر یکصدمین سالگرد تولد جلال آل‌احمد است و به همین مناسبت این انجمن قرار است برنامه‌ای را با عنوان «جلال آل‌احمد و ادب فارسی» در فرهنگسرای فردوس برگزار کند.

کورش گوهریان، مدیر روابط‌عمومی فرهنگسرای فردوس درباره این برنامه به همشهری گفت: «گردهمایی «جلال آل‌احمد و ادب فارسی» با مشارکت انجمن دوستداران سیمین و جلال، به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد جلال آل‌احمد، روز جمعه، دهم آذر ۱۴۰۲، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.»

او اضافه کرد: «در این برنامه‌ پروفسور حسن امین، دکتر حسین ایمانی جاجرمی، دکتر غلامرضا خاکی و محمدحسین دانایی، رئیس انجمن دوستداران سیمین و جلال، به‌عنوان سخنران حضور خواهند داشت و در زمینه‌های متنوع تأثیر جلال بر ادب فارسی معاصر سخن خواهند گفت».

بیشتر بخوانید:

جلال آل‌احمد، نویسنده، مترجم و منتقد ادبی و همسر سیمین دانشور، نویسنده رمان سووشون، در طول دوره‌ حیات خود، با ترجمه‌ آثار نویسندگانی همچون آندره ژید، ارنست یونگر، اوژن یونسکو، داستایوسکی و معرفی آلبر کامو، انشای نثر خاص در آثارش، حمایت از شاعرانی همچون نصرت رحمانی و جوانان دیگر، معرفی بیشتر شعر نو نیمایی و کمک به گسترش آن و همچنین ایجاد تشکل‌های ادبی و صنفی نقش بسیار مؤثری در پیشبرد ادبیات معاصر ایفا کرده است.

برای حضور در این برنامه می‌توانید به فرهنگسرای فردوس، واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از خیابان شهید سلیمی جهرمی، کتابخانه فردوس مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید به نشانی ferdos.farhangsara در شبکه‌های اجتماعی بروید یا با شماره تلفن ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرید.

کد خبر 811155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha