معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در رابطه با ساماندهی فعالیت غیرقانونی وانت‌ها در سطح شهر تهران گفت: تا کنون ۳۰ محور در سطح شهر تهران شناسایی شده است که به دلیل حضور وانتی ها دچار مشکل ترافیک شده‌اند.

وانت

سرهنگ محمد رزاقی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین به موضوع برخورد قانونی با سدمعبر وانتی‌ها اشاره کرد و گفت: برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی فروش و عرضه هر نوع کالا در معابر و خیابان‌ها ممنوع است، جرم محسوب می‌شود و باید با آنها برخورد شود.

او افزود: بر همین اساس حضور وانتی ها در معابر شهر قانونی نیست. این موضوع از دو جهت برای پلیس راهنمایی و رانندگی مهم است اول اینکه موجب ترافیک در سطح شهر می‌شود و عبور و مرور را مختل می‌کنند. این مسئله در سطح شهر و محل‌هایی که عرض معابر کم است موجب ترافیک‌های عجیب می‌شود و همچنین در بحث ایمنی نیز این سد معبر مسئله ساز است چرا که توقف وانت‌ها در حاشیه اتوبان و بزرگراه موجب تصادف می‌شود.

به گفته رزاقی «براساس تجربه سال‌های گذشته باید گفت که بارها با تصادف‌هایی مواجه شده‌ایم که دلیل تصادف مربوط به وانت‌های حاضر در معابر یا خودروهایی خواهان خرید از وانتی‌ها بود، متأسفانه این تصادف‌ها معمولا به خسارت‌های سنگین و وحشتناک ختم می‌شوند. بنابراین وانتی‌های شهر در هر دو بخش یعنی افزایش ترافیک و تصادف نقش دارند. ما با اعمال قانون به خصوص برای وانت بارهایی که در اطراف بزرگراه هستند، تلاش می‌کنیم تا مانع بروز حوادث شویم. این وانتی ها به دلیل توقف در کنار معبر ۴۰ هزار تومان جریمه می‌شوند، هر چند این میزان جریمه برای وانتی‌ها بازدارنده نیست اما این تنها ابزاری است که در اختیار داریم.»

معاون عملیات پلیس راهور تأکید کرد: در برخی از معابر که کار وانتی‌ها رونق گرفته است و تعداد زیادی از وانتی های میوه فروش فعالیت می‌کنند شاهد مختل شدن عبور و مرو هستیم. تا کنون ۳۰ محور در سطح شهر تهران شناسایی شده است که به دلیل حضور وانتی ها دچار مشکل ترافیک شده‌اند چرا که این سدمعبر نقش مهمی در ایجاد مشکلات ترافیکی برای شهر دارند. حضور وانتی‌ها در روزهای پر ترافیک شهر بیش از روزهای دیگر، شهروندان را کلافه می‌کند و حل این معضل با توجه به شرایط اقتصادی نیازمند همکاری مشترک نهادهای مختلف با شهرداری است.

کد خبر 811099
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha