یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

فدراسیون کشتی برای اعتراض به رای اتحادیه جهانی باید 2 هزار فرانک سوئیس پرداخت کند که شاید رای یکسال محرومیت گرایی شکسته شود. پیش از این اتحادیه جهانی فدراسیون را محکوم به پرداخت 6 هزار فرانک سوئیس کرده بود.

گرایی

همشهری آنلاین-محمدعلی گرایی به‌دلیل پرتاب بطری در مسابقات جهانی صربستان ۲۰۲۳ علاوه بر یک سال محرومیت به پرداخت هزار فرانک سوئیس جریمه شد. فدراسیون کشتی نیز باید به‌دلیل تخطی کشتی‌گیرش ۵ هزار فرنک سوئیس جریمه بپردازد. روی هم پرتاب بطری نزدیک به نیم‌میلیارد تومان روی کشتی هزینه گذاشت.

در مسابقات جهانی صربستان، محمدرضا گرایی درحالی‌که از نظر بدنی به‌شدت تحلیل رفته بود، مقابل کشتی‌گیر ژاپنی به مشکل خورد. در آن لحظات سر و گردن گرایی در اختیار حریف ژاپنی بود که پرتاب یک بطری به وسط تشک همه‌چیز را تغییر داد. آن کشتی را محمدرضا برنده شد و در ادامه مسابقات در مقابل کشتی‌گیر جمهوری آذربایجان شکست خورد تا کشتی‌گیر ژاپنی علاوه بر حذف، سهمیه المپیک را هم از دست بدهد. همین مسئله عصبانیت ژاپنی‌ها را از کسی که بطری را پرتاب کرده، دوچندان کرد. خیلی زود مشخص شد پرتاب‌کننده بطری محمدعلی گرایی، برادر بزرگ‌تر محمدرضاست که در روز اول مسابقات با شکست مقابل حریف ژاپنی از دور مسابقات حذف شده بود. محمدعلی از سالن مسابقات اخراج شد و از همان زمان صحبت‌هایی مبنی بر محرومیت او مطرح شد تا اینکه چند روز پیش خبر محرومیت یک‌ساله و جریمه ۶ هزار فرانکی او مطرح شد. البته در رأی اتحادیه حق اعتراض گذاشته شده است اما برای اعتراض به این رأی باید مبلغ ۲ هزار فرانک پرداخت شود که بسیاری معتقدند تغییری در رأی هم به‌وجود نخواهد آمد. با این شرایط، باید گفت یک پرتاب بطری چیزی حدود ۴۵۶ میلیون تومان هزینه روی دست فدراسیون کشتی گذاشته است.

کد خبر 810504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha