برنامه جدید شبکه اجتماعی یاپ یا Yup قصد دارد اپلیکیشن همه‌کاره شما باشد. این برنامه در حال حاضر برای آی‌اواس و اندروید در نظر گرفته شده است.

یاپ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گیزمو چاینا برنامه جدیدی به نام یاپ یا Yup مدعی است که قصد دارد همه نیازهای کاربران در یک شبکه اجتماعی را برآورده کند. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد محتوا را در پلتفرم‌های مختلف از جمله لنز، بلواسکای، ایکس و تردز ارسال کنند.

یاپ همچنین برخی از ویژگی‌هایی را که کاربران در سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با آن‌ها آشنا هستند، مانند توانایی لایک کردن و نظر دادن روی پست‌ها و همچنین ارسال مجدد آن‌ها را پشتیبانی می‌کند. این برنامه همچنین دارای یک فید «برای شما» است که محتوای مورد علاقه کاربران را نشانشان می‌دهد و همچنین یک فید «دنبال کردن» که در آن کاربران محتوای تولیدشده توسط حساب‌هایی را که دنبال می‌کنند، می‌بینند.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های Yup پشتیبانی آن از تردز است. تردز یک پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز است که در حال حاضر ای‌پی‌آی (API) عمومی ندارد که توسعه‌دهندگان بتوانند از آن برای اتصال برنامه‌های خود به آن استفاده کنند. با این حال، Yup به طور غیررسمی از ای‌پی‌آی داخلی استفاده کرده است. یاپ می‌گوید که وقتی یک ای‌پی‌آی رسمی منتشر شود، آن را جایگزین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

توسعه‌دهندگان یاپ بر این باورند که برنامه آن‌ها هم برای کاربران عادی و هم برای سازندگان محتوا، دسترسی به هر دو برنامه اصلی مانند ایکس و همچنین پروتکل‌های غیرمتمرکز مانند مستدون را آسان‌تر می‌کند. این پلتفرم همچنین اعلان‌های پلتفرم‌های متصل را جمع‌آوری و آن‌ها را در یک فید یکپارچه ارائه می‌کند. این برنامه هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است، اما این پتانسیل را دارد که یک ابزار ارزشمند برای آن دسته از کاربران رسانه‌های اجتماعی باشد که از کار کردن با چندین برنامه خسته شده‌اند. یاپ در حال حاضر برای آی‌اواس و اندروید در دسترس است، اما کاربران برای استفاده از آن باید در لیست انتظار بمانند.

کد خبر 810315
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha