رزمایش ۵۰هزارنفری «الی بیت‌المقدس» روز جمعه با حضور قشرهای مختلف بسیج و مردم با شکوه ویژه‌ای برگزار شد تا خیابان‌های تهران بار دیگر شاهد حضور پرشور مردم در حمایت از مردم مظلوم غزه باشد.

رزمایش بسیج

همشهری‌آنلاین- گروه سیاسی: این رزمایش بزرگ، که به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج و ازسوی سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تدارک دیده شده بود، از خیابان انقلاب آغاز شد و به سمت محل نمازجمعه تهران ادامه پیدا کرد و با اجرای ویژه‌نامه‌های متنوع و متفاوتی همراه بود. اینها درحالی بود که بسیجیان و شهروندان تهرانی با حضور پرشور در خیابان‌ها و سردادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» بار دیگر خشم و انزجار خود را از رژیم‌ غاصب صهیونیستی و آمریکا، به‌عنوان حامی و شریک جنایات این رژیم اعلام و بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کردند.

حضور پررنگ بانوان بسیجی

حضور گسترده و پرشور بانوان بسیجی، از اصلی‌ترین جلوه‌های رزمایش روز جمعه «الی بیت‌المقدس» در تهران بود. بانوان تهرانی در قالب گروه‌های متشکل بسیجی، با ابتکارهای تازه‌ای، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کردند. عده‌ای از بانوان بسیجی با در دست داشتن نمادهایی از قبیل «قطره آب» و «سطل آب»، که به سخنان امام‌خمینی(ره) درباره مقابله مسلمانان در برابر رژیم‌صهیونیستی اشاره داشت، بر اتحاد کشورهای اسلامی به‌منظور مقابله موثر با جنایات رژیم‌صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی تاکید کردند.

محکومیت کودک‌کشی صهیونیست‌ها

محکوم کردن جنایات رژیم‌صهیونیستی در کشتار مردم بی‌دفاع غزه و به‌ویژه کودکان، یکی از مهم‌ترین جلوه‌های رزمایش ۵۰هزارنفری الی بیت‌المقدس در تهران بود. در جریان این راهپیمایی باشکوه، بسیجیان و مردم پایتخت با در دست داشتن کفن‌های نمادین، مظلومیت شهدای غزه به‌ویژه کودکان و زنان شهید فلسطینی را به مردم ایران و جهانیان یادآوری کردند. این درحالی‌است که براساس آخرین آمارهای اعلام شده، تاکنون بیش‌از ۱۴ هزارفلسطینی در غزه به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد حدود ۶ هزار شهید، از کودکان هستند و حدود ۴ هزار زن هم به شهادت رسیده‌اند.

جزئیاتی از رزمایش 5 هزارنفری بسیجیان در تهران | کدام موشک‌ها در تهران به نمایش عمومی درآمد؟

نمایش اقتدار بسیج

نمایش اقتدار بسیج یکی از جلوه‌های رزمایش ۵۰ هزارنفری الی بیت‌المقدس در تهران بود که با استقبال شهروندان تهرانی هم مواجه شد. گردان‌های بسیج تهران با برگزاری رزمایش ماشینی و موتوری آمادگی خود را برای صیانت از آرمان‌های انقلاب‌اسلامی به نمایش گذاشتند. ازسوی دیگر اعلام آمادگی بسیجیان تهرانی برای اعزام به سرزمین‌های اشغالی، از دیگر نمودهای رزمایش بزرگ دیروز بسیجیان تهرانی بود.

نمایش عمومی دستاوردهای نظامی

رونمایی از برخی دستاوردهای نظامی – تسلیحاتی نیروهای مسلح، به‌ویژه در حوزه موشکی، از برنامه‌های جنبی رزمایش بسیجیان تهرانی بود. درجریان این راهپیمایی بزرگ، به‌منظور بزرگداشت یاد و نام شهید حسن طهرانی‌مقدم، پدر موشکی ایران، سامانه موشکی «خیبر» رونمایی شد. نمایش عمومی موشک بالستیک «خرمشهر» برای نخستین‌بار از دیگر نکات جالب‌توجه در حاشیه برگزاری رزمایش بزرگ بسیجیان تهرانی بود. در حاشیه این رزمایش سامانه موشکی «مجید» نیز به نمایش عمومی گذاشته شد؛ سامانه پدافند موشکی کوتاه‌بردی که برای رهگیری و انهدام انواع اهداف هوایی ارتفاع پایین مانند پهپاد، موشک کروز، بالگرد و ... مناسب است.

شبکه گسترده بسیج برای «جهاد تبیین»

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در سخنرانی پیش‌از خطبه‌های نمازجمعه تهران، بسیج را تشکیلات گسترده امیدآفرین دانست و گفت: در جهاد تبیین، یک شبکه گسترده از فعالان تبیین و روشنگری به‌عنوان بسیجیان با دانش سازماندهی شده‌اند که با استفاده از رسانه و فضای‌مجازی درحال انجام این جهاد هستند که ثمر آن را می‌توان در انتخابات پیش‌رو شاهد بود. سردار غلامرضا سلیمانی همچنین با بیان اینکه فلسطینیان در «طوفان‌الاقصی» رژیم‌صهیونیستی را متحمل یک شکست تمام‌عیار کردند و دراین ۵۰روز توانستند درعرصه زمینی نیز این رژیم را شکست دهند، اظهارکرد: فلسطینیان با شکست غول‌های رسانه‌ای نشان دادند این رژیم چقدر ظالم و غاصب است.

کد خبر 810107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • جواد IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    6 1
    حالا چرا صورتشان را پوشاندن ...
    • US ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      4 1
      چریک های فلسطینی ها عادت کرده اند صورت خودرا بپوشانند تا کسی صورت آنها را نبیند
  • ایرانی IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    3 0
    امیدوارم برای مبارزه با اسرائیل باشند .
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    5 0
    رزمایش بود یا راهپیمایی؟!!