مجموع نظرات: ۰
شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

یکی از قالب‌های فعالیت‌های اجتماعی که در سال‌های اخیر از سوی اقشار مختلف و به‌ویژه جوانان موردتوجه قرارگرفته، شرکت در گروه‌های جهادی است.

جهادی

همشهری آنلاین: گروههای جهادی که با هدف خدمترسانی به مردم نیازمند و مناطق محروم همواره داوطلب می شوند.تشکیل گروه‌های جهادی به مقدمات و اقداماتی نیاز دارد که در نوشتار زیر شرح داده شده است:افرادی که تمایل دارند گروهی جهادی تشکیل دهند، پیش از هر قدمی باید برای ثبت گروه در سامانه اطلس جهادی اقدام کنند. این سامانه که با هدف شبکه‌سازی گروه‌ها و رصد و پایش لحظه‌ای فعالیت‌های آنها راه اندازی شده، به مسئولین سازمان بسیج سازندگی سراسر کشور این امکان را می‌دهد تا به‌صورت برخط اطلاعات لازم در خصوص گروه‌ها و فعالیت‌های آنها را دریافت و از گروه‌ها حمایت کنند. پس اگر فردی به فعالیت‌های جهادی علاقه‌مند است و تصمیم گرفته با راه اندازی گروه جهادی تعدادی از داوطلبان فعالیت‌های اجتماعی و عام‌المنفعه را گرد هم جمع کند، باید فرایند عضویت و ثبت نام گروه‌های جهادی در اطلس جهادی را طی کند. این فرایند شامل مراحل زیر است:
ثبت نام
برای ثبت نام کافی است مسئولین گروه‌های جهادی با مراجعه به سامانه اطلس به آدرس http: //www. atlasjahadi. ir/ به تعیین نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند.
ثبت گروه جهادی
پس از ثبت نام و تعیین نام کاربری، لازم است اطلاعات گروه ثبت شود. در این بخش اطلاعات کامل گروه جهادی، مسئولین گروه، منطقه هدف، عرصه‌های فعالیت و آدرس و راه‌های ارتباطی ثبت می‌شود.
تایید اطلاعات گروه
پس از ثبت مشخصات گروه جهادی، اطلاعات آن بلافاصله به‌کارتابل سازندگی ناحیه ارسال می‌گردد و در صورت صحت اطلاعات از سوی ناحیه تایید شده و برای تایید نهایی به‌کارتابل سازندگی استان ارسال می‌شود.
صدور کد ثبت جدید
تایید گروه توسط سازندگی ناحیه کمی زمانبر است، اما پس از تایید اطلاعات گروه توسط ناحیه و استان، ابتدا کد ثبت جدید برای گروه صادر می‌شود و پس‌ازآن گروه این امکان را خواهد داشت که از سایر امکانات سایت مانند ثبت مجوز اردو، گزارش، درخواست حمایت و ثبت منطقه استفاده کند.

از گروه های جهادی چه می دانید؟


ثبت اردوی جهادی و درخواست مجوز
پس از ثبت گروه در اطلس جهادی، فعالیت‌های لازم جهت اخذ مجوز و دریافت حمایت‌ها از طریق این سامانه انجام می‌شود. لذا مسئول گروه لازم است قبل از برگزاری اردوی جهادی برای اخذ مجوز نسبت به ارائه درخواست اقدام و مشخصات محل برگزاری و تعداد شرکت‌کنندگان، عرصه‌ها و زمان برگزاری را مشخص کند.
اطلس جهادی امکانات و بخش‌های زیر را به گروه‌های جهادی و سازمان بسیج سازندگی ارائه می‌کند:
• ثبت گروه جهادی و ارائه شماره ثبت‌ثبت مجوز برگزاری اردوی جهادی
• ثبت گزارش اردو و سوابق فعالیت‌های گروه جهادی
• ثبت پروژه‌های نیازمند حمایت نهادهای متولی
• ثبت اطلاعات و برآوردهای مناطق هدف

کد خبر 810095

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha