فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس باید بر ماموریت‌های دستگاه‌های دیگر نظارت داشته باشد تا نتیجه آن کاهش تصادفات باشد، اما در واقعیت پلیس بار دستگاه‌های دیگر را به دوش کشیده و در راستای کاهش تصادفات اقدام کرده است.

سردار احمدرضا رادان

به گزارش هشهری آنلاین، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور صبح امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان‌های جدیدالاحداث ساختمای‌های پلیس راه و راهور سراسر کشور اظهار کرد: بخش زیادی از تصادفات مربوط به تخلفات ۶ تا ۷ درصد از رانندگان می‌شود و باید این افراد هزینه تخلفات را پرداخت کنند.

وی افزود: به همین دلیل است که از دولت تقاضا داریم تا اقدامات لازم در راستای بالا بردن هزینه تخلفات را انجام دهد. افزایش جریمه‌های رانندگی حتماً تأثیر مستقیمی بر کاهش تصادفات فوتی و جانباختگان تصادفات دارد.

تعویض پلاک حضوری در زمان خودش خوب بود

فرمانده کل انتظامی بیان کرد: یک زمانی مردم برای تعویض پلاک باید حتما حضوری مراجعه می‌کردند که البته در زمان خودش اقدام خوبی بود اما حالا باید این روال تصحیح شود.

وی گفت: باید به جای اینکه مردم به پلیس برای تعویض پلاک مراجعه می‌کنند، پلیس به محل مردم مراجعه کند و تعویض پلاک را انجام دهد.

نمی‌توانیم همچنان اسیر کروکی‌های قدیمی باشیم/ لزوم هوشمندسازی پلیس راهور

سردار رادان گفت: باید پلیس راهور که ویترین انتظامی است هرچه سریع‌تر به سمت هوشمندسازی برود.

وی با اشاره به لزوم هوشمندسازی در پلیس گفت: ما نمی‌توانیم همچنان اسیر کروکی‌های قدیمی باشیم و حتما باید از کروکی‌های الکترونیک استفاده کنیم؛ باید توان خودمان را به‌روز کنیم.

پلیس راهور ویترین انتظامی کل کشور است

فرمانده کل انتظامی همچنین در هشتمین رزمایش خودرویی ارتقای توان تحرکات عملیات پلیس راهور فراجا اظهار کرد: پلیس راهور ویترین انتظامی کل کشور است، این ویترین همه ویژگی‌ها و شاخص‌هایی را به خود اختصاص داده است که در جامعه از پلیس انتظار می‌رود.

وی افزود: پلیس راهور یکی از پلیس‌هایی است که می‌تواند سرمایه اجتماعی پلیس را بالا ببرد.

سردار رادان گفت: پلیس مسئول تصادفات نیست، پلیس باید نظارت بر ماموریت‌های دستگاه‌های دیگر داشته باشد تا نتیجه آن کاهش تصادفات باشد.

فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: اما در واقعیت پلیس بار دستگاه‌های دیگر را به دوش کشیده و در راستای کاهش تصادفات اقدام کرده است.

کاهش ۷/۵ درصدی تصادفات/ تا پایان باید سال به ۱۲ درصد برسیم

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۷/۵ درصد کاهش تصادفات را شاهد بودیم اما من از تمام عوامل پلیس راهور طلب می‌کنم تا با اقدامات لازم تا پایان سال به کاهش ۱۲ درصدی تصادفات برسیم.

سردار رادان با بیان اینکه حوزه انضباط اجتماعی و کاهش تصادفات یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور است، گفت: لازم است از اقدامات رئیس جمهور و معاون اول وی تشکر کنم که پلیس را در راه رسیدن به هدف خود یعنی کاهش تصادفات یاری کردند.

افزوده شدن بیش از ۲۸۰۰ خودرو به ناوگان پلیس راهور

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا نیز در این رزمایش اظهار کرد: بالغ بر ۲۷.۸ میلیارد تردد از ابتدای سال تاکنون در کشور انجام شده است.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ دستگاه خودروهای جدیدی بوده است که از ابتدای سال تا کنون از ابتدای سال به پلیس راهور اضافه شده است.

سردار هادیانفر گفت: البته در دوره‌های گذشته تعداد ۲۸۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی اعم از تاکیتی و شاسی بلند تا سواری اضافه شده است.

کد خبر 809600
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    برای افرادی که همیشه رانندگی پرخطر دارند جریمه مالی کافی نیست ، زندان هم باید داشته باشد ، جان و مال مردمی که قانون را رعایت می کنند در خطر است .