حاشیه‌سازی‌ها درباره حضور مهاجران افغانستانی درایران در شرایطی ادامه دارد که طی روزهای اخیر انتشار تصاویری از تردد تاکسی‌های پلاک افغانستان در خیابان‌های مشهد خبرساز شده‌است.

تاکسی های افغانستانی در مشهد

همشهری‌آنلاین - گروه سیاسی: طی روزهای اخیر انتشار برخی تصاویر از تردد تاکسی‌هایی با پلاک افغانستان در خیابان‌های مشهد به دستمایه‌ای برای دامن زدن به «افغانستان‌هراسی» در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد و برخی کاربران با انتشار تصاویری از تردد این تاکسی‌ها در مشهد، تلاش کردند این موضوع را با روابط ایران و دولت سرپرستی طالبان مرتبط کنند و این‌گونه جلوه دهند که دولت درحال گسترش روابط با طالبان، آن‌هم به‌صورت چراغ‌خاموش است.

برهمین اساس هم بود که برخی در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ «طالبان»، تردد خودروهایی با «پلاک هرات» را به وزارت کشور و همکاری با دولت طالبان مرتبط کردند. ازسوی دیگر طی روزهای اخیر و در جریان سفر اخیر ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر و از عالی‌رتبه‌ترین مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان به تهران نیز شاهد برخی فضاسازی‌ها دراین باره در شبکه‌های اجتماعی بودیم و در ادامه چنین روندی، برخی تلاش کردند این‌گونه جلوه دهند که تردد تاکسی‌هایی با پلاک افغانستان در مشهد در راستای توسعه همکاری‌های ایران با دولت طالبان است.

فضاسازی‌ها دراین زمینه در شرایطی مطرح می‌شود که معاون رسانه‌ای حسن کاظمی‌قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان به این موضوع واکنش نشان داد. میثم مهدی‌پور دراین زمینه توضیح داد که براساس توافقنامه همکاری که دولت دهم به‌منظور توسعه و تقویت مراودات تجاری- مسافری با دولت وقت افغانستان امضا کرد، شرکت‌های حمل‌ونقل دو کشور، پس‌از احراز و کسب مجوزهای قانونی اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند.

وی به این نکته هم اشاره کرده‌است که محدوده تردد خودروهای حمل‌ونقلی افغان در ایران نهایتا مسیر هرات- دوغارون- مشهد بوده و برای طرف ایرانی نیز کریدور مشابه پیش‌بینی شده‌است.

کد خبر 809410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاردانقلی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    2 0
    فقط نگاه کن تاکسی های اونا با تاکسی های ما
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    4 0
    خوبه دستتون درد نکنه تا میشه به طالبان و افغانی ها احترام بزارید مشهد دیکه مال افعانیا شده مهم نیست هرچقدر جنایت کنند مهم نیست حقابه هیرمتد رو ندادند و.‌‌..