روحانی برجسته و کارشناس علوم دینی گفت: بی توجهی به ازدواج و فرزندآوری و همچنین کاهش ارزش تحکیم بنیان خانواده در جامعه امروز معضلی اساسی است و باید فکری برای رفع این معضل کرد.

ناصر رفیعی

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام ناصر رفیعی روز یکشنبه در همایش سبک زندگی اسلامی در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه افزود: میلیون ها جوان مجرد در کشور وجود دارد که از سن ازدواج عبور کرده اند که نشان دهنده بی توجهی به موضوع مهم ازدواج است.

وی اضافه کرد: باید زمینه برای ازدواج جوانان فراهم شود و فرهنگ ازدواج آسان که همواره موفق نیز بوده است، در جامعه روز به روز ارتقا یابد.

کارشناس علوم دینی ادامه داد: افزایش آمار طلاق در بسیاری از شهرها به ویژه شهرهای بزرگ نیز نگران کننده است که باید برای این امر فکری کرد.

حجت الاسلام رفیعی گفت: مهمترین نتیجه بی توجهی به ازدواج و فرزندآوری و افزایش طلاق، پیری جمعیت است که مشکلات ثانویه ای را برای کشور به دنبال دارد.

وی افزود: سیاست کاهش فرزندآوری در دهه های گذشته، سیاست غلطی بود که اجرایی شد و مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین نیازهای جامعه ما در حال حاضر، اظهار محبت بین زوجین و زن و شوهر است که در تعالیم دینی نیز به آن اشاره شده و با دیدگاه توقع بالای زن و شوهر در برخی خانواده های امروزی تناسب ندارد.

کارشناس علوم دینی ادامه داد: مردها باید در کنار وسعت مالی، اخلاق خوب و حسنه و همچنین غیرت خانوادگی را در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 808856
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    2 2
    شما تهران را در یابید بقیه شهرها درست می شود مرکز کشور رها شده
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    2 2
    دادگاه طلاق را سخت تر بگیرد تا طرف بی خیال رفتن پیش قاضی شود . دوما ازدواج با دلار هزار تومن خوب بود نه تراول پنجاه تومانی
  • محمد63ساله IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    3 0
    جناب رفیعی چرابااینهمه معادن ونفت و لا مالیات درآمدهای دیگه برای جوانان خرج نمی‌کنید اکثرطلاقها بخاطر درآمدمالی ازهم جدامیشن من پسری دارم 33ساله جرعت رفتن خواستگاری ندارم چون مالی ندارم
    • احمد نوکاریزی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      1 0
      سلام خواهشمندم برای جوانان ایرانی کاری انجام دهید تاه تشکیل خانواده دهند
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    1 0
    وقتی فساد تو کشور زیاد شده آمار طلاق هم میره بالا در ضمن ازدواج پول میخاد که مردم ندارن .