شاعر و نویسنده عراقی گفت: تداوم برگزاری هفته کتاب آن را به محل و جایگاه اصلی گفت‌وگوهای فرهنگی میان کشورهای منطقه بدل خواهد کرد.

احمد هلیل

همشهری آنلاین - گروه فرهنگی: حسین هلیل، شاعر عراقی گفت: برگزاری هفته‌ای سراسر جشن به اسم کتاب، اتفاق بسیار فرخنده و ارزشمندی است و امیدوارم که همواره تداوم داشته باشد. تداوم برگزاری هفته کتاب آن را به محل و جایگاه اصلی گفت‌وگوهای فرهنگی میان کشورهای منطقه بدل خواهد کرد.

وی افزود: برگزاری این رویداد در ایجاد یا خلق فضای مناسب برای تنفس نویسندگان و غنای نوشتن آنها تاثیرگذار خواهد بود.

این شاعر و نویسنده معاصر عراقی در ادامه روابط فرهنگی میان کشورها و ملت‌ها را تاثیرگذار بر روابط سیاسی و اقتصادی خواند و گفت: دیپلماسی فرهنگی یعنی در هم آمیختن دیدگاه‌ها و هنر و میراث هنری و زبان و هر رویکرد فرهنگی دیگری بین ملت‌ها تا به تحکیم روابط و درک متقابل آنها منجر شود و ارتباطات مهمی بین ملت‌ها و صاحبان فرهنگ ایجاد کند.

حسین هلیل اضافه کرد: یکی از مجموعه اشعار من با عنوان «سفر با قطاری که نیست» پس از برگزیده شدن به عنوان اثر برگزیده اتحادیه نویسندگان و ادبای عراق توسط انتشارات این اتحادیه به چاپ رسید. این افتخار را داشتم که این مجموعه شعر با ترجمه اصغر علی کرمی به فارسی ترجمه و توسط انتشارات شب چله منتشر شود. همچنین امیدوارم در آینده نیز دیگر آثارم به فارسی ترجمه شوند.

کد خبر 808740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha