نخستین نشست جشنواره ملی «کیش بهشت خانواده» با حضور سیدعلیرضا فاطمیان پور، سرپرست معاونت هنری و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، امروز - یکشنبه ۲۸ آبان - در این جزیره برگزار شد.

فاطمیان پور

وی در ابتدای سخنان خود گفت: برای انتقال پیام به سه رکن «محتوا، قالب و مخاطب» نیاز داریم. از این رو، باید شرایط جزیره کیش را بسنجیم و کیش‌وندان را بشناسیم و رویدادهایمان را طوری طراحی کنیم که یا ارتقاء نشان جزیره را به همراه داشته باشد یا در مسیر اعتلای فرهنگ کشور باشد.
فاطمیان پور افزود: در طراحی برنامه‌های فرهنگی، خانواده و پاسداشت آن از کلیدواژه‌های ما در جزیره کیش است و شعار «کیش، بهشت خانواده» منطق با این شعار. متاسفانه در این حوزه، محتوای قابل استفاده به زبان روز، بسیار کم دارد و می‌طلبد هنرمندان در این راستا حرکت کنند.
سرپرست معاونت هنری و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: رویداد «کیش، بهشت خانواده» در سه شاخه «عکس، پوستر و فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای» طراحی شده و یک رویداد کشوری است. بنا داریم، اختتامیه هر رویداد را با افتتاحیه رویداد دیگری در حوزه «کیش بهشت خانواده» گره بزنیم.
وی خاطرنشان کرد برای ارتقای فرهنگ کیش تلاش می‌کنیم تا جذابیت‌هایی غیر از ساحل بکر و طبیعت زیبا -نظیر فرهنگ درست رانندگی و حفظ طبیعت توسط کیش‌وندان- تداوم یابد.

فاطمیان پور درپاسخ به سوالی درباره جنجال اخیر بر سر ناهنجاری در جشن فارغ التحصیلی در پردیس کیش بیان کرد : در کیش هم اقدامات فرهنگی و هم ناهنجاری ضریب پیدا می کند و این بخاطر اهمیت کیش است شاید این اتفاق اگر در جای دیگری رخ می داد آنقدر مورد توجه قرار نمی‌گرفت اما از طرفی روی ناهنجاری ها در کیش بزرگنمایی می شود و علاوه بر این در طرف مقابل اقدامات خوب و فرهنگی در این منطقه را می زنند چون می‌دانند اقدامات خوب درکیش به نفع جزیره و اهالی آن است.

وی در عین حال خاطر نشان کرد موضوع پردیس کیش ارتباطی با سازمان مناطق آزاد ندارد و مراکز دانشگاهی زیر نظر وزارت علوم هستند.
در ادامه، بابک عامل، دبیر اجرایی جشنواره هم در سخنانی گفت: از ۲۲ مهر، فراخوان جشنواره در سه بخش منتشر شده است.
وی افزود:  سعید یکه دهقان، سعید زاهدی، عالمه خسروی کتولی و مهدی گردآفرید، اعضای شورای سیاستگذاری را تشکیل می‌دهند.
عامل اضافه کرد: مهدی جمالیان، دبیر بخش فیلم و حسین تهوری، دبیر بخش عکس است و دبیر طراحی پوستر هم به زودی اعلام می‌شود.
دبیر اجرایی جشنواره «کیش بهشت خانواده» یادآور شد: همه هنرمندان بالای ۱۸ سال می‌توانند در این رویدادها شرکت کنند و مهلت ارسال آثار تا ۲۲ آذرماه است. جزئیات فراخوان هر بخش در تارنمای https://festival.kish.ir/ درج شده است.
عالمه خسروی، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره هم یادآور شد: نرخ سواد و اشتغال بانوان جزیره کیش از میانگین کشوری بالاتر است.

کد خبر 808628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha