مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران به ارائه توضیحاتی در رابطه با ماجرای قطع درختان سعدآباد پرداخت و از الزام شهرداران مناطق برای نصب بنر اطلاع رسانی قطع درختان خشک شده خبر داد.

علي محمد مختاري

علی محمد مختاری در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین در رابطه با قطع درختان کاخ سعدآباد گفت: شهردار منطقه یک در این رابطه مسئولیت دارد و ما هم به عنوان ناظر بالادستی در سازمان بوستان‌های شهرداری تهران این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: روایت امانی از دلیل قطع درختان سعدآباد | چمران : در صورت اثبات تخلف از این مجموعه شکایت خواهد شد

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران افزود: هر منطقه شهرداری تهران مسئولیت دارد که براساس دستورالعمل‌های صادر شده در جهت حراست و حفاظت از درختان عمل کند. ما به عنوان سیاستگذار و ناظر عالی این موضوع را بررسی خواهیم کرد. برای قطع کردن درخت خشک باید اطلاعات درخت در سامانه ثبت و موضوع در کمیسیون‌ مربوطه بررسی شود، پس از بررسی‌های لازم اگر مجوز قطع درخت صادر شد، می‌توانند درخت را قطع کنند.

مختاری در پاسخ به این سئوال که «در برخی از کشورها پیش از قطع درختان، موضوع از طریق نصب بنر اطلاع رسانی می‌شود، چرا در مناطق شهرداری این اتفاق نمی‌افتد؟»، توضیح داد: مناطق باید این موضوع را اجرایی کنند،‌ در این رابطه دستورالعمل داریم. هر زمان که مجوز قطع درخت خشک صادر شد، باید اطلاع رسانی با بنر در مناطق انجام شود و به شهروندان بگویند که این درخت به دلیل آفت زدگی، پوسیدگی و... خشک شده است و شهرداری باید برای حفظ ایمنی شهر و جلوگیری از انتقال آفت زدگی به سایر درختان دست به قطع درخت بزند و پس از قطع درخت همگن جایگزین خواهد شد.

او در رابطه با نصب نشدن بنر اطلاع رسانی قطع درختان در بسیاری از مناطق، تأکید کرد: دستورالعمل دارد و باید انجام شود اگر کسی انجام ندهد، باید گفت که کوتاهی رخ داده است.

کد خبر 808602
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha