یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

شاگردان جواد نکونام با یک بازی کمتر، خودشان را مدعی قهرمانی می‌دانند اما محمد نوازی، مربی این تیم صحبت از قهرمانی را فعلا زود می‌داند.

محمد نوازی

همشهری آنلاینا گذشت ۱۰هفته از لیگ برتر استقلال صدرنشین جدول است؛ اتفاقی که شاید خیلی‌ها حتی تصورش را هم نمی‌کردند. شاگردان جواد نکونام با یک بازی کمتر، خودشان را مدعی قهرمانی می‌دانند اما محمد نوازی، مربی این تیم صحبت از قهرمانی را فعلا زود می‌داند.

  • استقلال در ۹بازی ابتدایی عملکرد خوبی داشته. احساس خوبی به این موضوع دارید؟

خدا را شکر می‌کنیم که تا اینجا توانسته‌ایم نتایج خوبی بگیریم و دل هواداران را شاد کنیم ولی باید به این نکته توجه کنیم که فعلا فقط ۹بازی انجام داده‌ایم و ۲۱بازی دیگر داریم. همیشه تأکید جواد نکونام به‌عنوان نفر اول کادر فنی این است که برای رسیدن به موفقیت باید بجنگیم و بیشتر از گذشته تلاش کنیم. همه می‌دانند در ابتدای فصل چه مشکلاتی وجود داشت ولی خوشبختانه با اتحاد و همدلی‌ای که در تیم وجود داشت، به نتایج خوبی رسیدیم.

  • میانگین امتیازی شما ۴۴/۲در هر بازی است که با ادامه این روند قطعا می‌توانید به قهرمانی برسید. به‌نظرتان تیم می‌تواند با همین روند به کارش ادامه بدهد؟

فوتبال حساب و کتاب ندارد. شرایط لیگ ایران را هم که همه می‌دانیم چطور است و هیچ‌چیز را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. صحبت در مورد قهرمانی خیلی زود است و ما بازی به بازی جلو می‌رویم. اگر می‌خواهیم قهرمان شویم باید بدانیم که در هیچ مسابقه‌ای جای اشتباه نداریم.

  • خیلی‌ها معتقدند در مشکلات و بحران‌هایی که استقلال داشت، نکونام به خوبی تیم را مدیریت کرد. این نظر را تأیید می‌کنید؟

نکونام در ایران و فوتبال اروپا تجربیات زیادی کسب کرده و با مربیان بزرگی هم کار کرده است. نقش او در اتفاقات تیم غیرقابل انکار است.نکونام شبانه‌روز روی کارش وقت می‌گذارد تا تیم به موفقیت برسد. او حتی دوست ندارد استقلال در بازی‌های دوستانه هم شکست بخورد.

  • ظاهرا قوانین سفت و سختی را هم برای بازیکنان و اعضای کادر فنی درنظر گرفته است؟

بحث سخت بودن نیست. نظم از هر چیزی مهم‌تر است و نکونام هم به این موضوع اهمیت می‌دهد. او در مورد تمرین کردن، تغذیه، رعایت نظم و خیلی چیزهای دیگر با بازیکنان صحبت می‌کند، خوشبختانه تفکر بازیکنان استقلال هم حرفه‌ای است.

  • در جدول ۵امتیاز با پرسپولیس و ۷امتیاز با سپاهان فاصله دارید. می‌توانید این اختلاف را بیشتر کنید؟

ما هیچ نگاهی به بازی‌های پرسپولیس و سپاهان نداریم. تنها تمرکز ما فقط روی بازی‌های خودمان است و اگر استقلال خودش خوب نتیجه بگیرد، قطعا به چیزی که می‌خواهیم دست پیدا خواهیم کرد.

  • در این چند هفته شایعاتی هم درخصوص احتمال کسر امتیاز از استقلال مطرح شد. این موضوع تمرکز شما را به هم نمی‌ریزد؟

مدیران باشگاه در این‌باره صحبت کردند و گفتند که باشگاه تخلفی انجام نداده است. ما توجهی به شایعات و حاشیه‌ها نداریم.

  • قبل از دربی، ۲بازی مهم با ذوب‌آهن و فولاد دارید و هر ۲ بازی در زمین حریفان برگزار می‌شود. این بازی‌ها کار شما را برای بازی با پرسپولیس سخت‌تر نمی‌کند؟

در فوتبال بازی آسان وجود ندارد و فرقی هم ندارد کجا بازی کنیم چون هدف استقلال در همه بازی‌ها برد است. این ۲ بازی هم قطعا برای ما مهم هستند و فعلا روی بازی ذوب‌آهن تمرکز می‌کنیم که تیم خوب و منسجمی است.

  • برخی معتقدند سپاهان به‌دلیل داشتن بازیکنان با کیفیت زیاد، مدعی اول قهرمانی است. نظر شما چیست؟

من نباید در مورد دیگر تیم‌ها صحبت کنم. هر تیمی براساس توانایی و نیازهایش خرید می‌کند. ما هم به توانایی بازیکنان خودمان اعتقاد داریم و آنها می‌توانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

کد خبر 808565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناصر IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    شاید با سپاهان کاری نداشته باشید اما از صبح ناشتا تا بوق سگ مغزتون درگیر پرسپولیسه با مادرتون دعواتون میشه مصاحبه میکنید میگید پرسپولیس بود شام حاضری دارید میگید پرسپولیس بود لامپ خونتون میسوزه بیانیه میدید میگید پرسپولیس بود