انتشار اطلاعات نادرست و کذب در جریان جنگ غزه بخشی از نبرد روایت‌هاست و برخی فعالان فضای مجازی به این موضوع پرداخته‌اند.

تجمع اعتراضی آمریکایی‌ها برای آتش‌بس در غزه

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: انتشار اطلاعات نادرست و کذب در جریان جنگ غزه بخشی از نبرد روایت‌هاست.

در همین ارتباط نیز، «مریم برغوثی»، روزنامه نگار فلسطینی در شبکه مجازی ایکس (توئیتر سابق) نوشته است: «نشر اکاذیب و اطلاعات نادرست برای توجیه و سرپوش گذاشتن بر کشتار غیرنظامیان و روزنامه نگاران فلسطینی، مدت ها قبل از بمباران کنونی غزه بخشی از سیاست و روش نظامی ارتش اسرائیل بوده است و انتشار عمدی اطلاعات غلط برای نخستین بار نیست که از سوی ارتش اسرائیل انجام می‌شود.»

«یارا هواری»، نویسنده فلسطینی هم در ایکس نوشت: «حتی بی‌بی‌سی هم دیگر تبلیغات و دروغ‌های رژیم اسرائیل را نمی‌خرد. اما میدانی واقعیت چیست؟ الان دیگر [این رفتار بی بی سی] خیلی دیر هنگام شده، خیلی دیر.»

از سوی دیگر، سخت گیری ها و محدودیت‌ها برای حمایت از فلسطین در برخی مراکز دانشگاهی آمریکا ادامه دارد. «دیوید منشل»، وکیل مدافع جنایی و فعال اجتماعی در آمریکا با اشاره ممنوعیت اعلام شده در دانشگاه کلمبیا درباره حمایت از فلسطین به موضوع قابل توجهی اشاره کرده و نوشته است: «به تازگی دانشگاه کلمبیا دو گروه دانشجویی طرفدار آتش بس در غزه را تعلیق و ادعا کرد که این کار را به دلیل نقض قوانین دانشگاه انجام می دهد، اما الان معلوم شده است که دانشگاه کلمبیا قوانین خود را با هدف جلوگیری از اعتراضات دانشجویی چند روز قبل از برگزاری اعتراضات تغییر داده است.»

کد خبر 808481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha